تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر : 43200

پرواز هواپیماهای فوق سبک بر فراز جنگل‌های هیرکانی

پرواز هواپیماهای فوق سبک بر فراز جنگل‌های هیرکانی

پرواز هواپیماهای فوق سبک بر فراز جنگل‌های هیرکانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای انجام عملیات تصویربرداری هوایی و آشکارسازی تغییرات پوشش درختی در حوزه‌های جنگلی شمال از خدمات و توانمندی ش..

پرواز هواپیماهای فوق سبک بر فراز جنگل‌های هیرکانی

پرواز هواپیماهای فوق سبک بر فراز جنگل‌های هیرکانی

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای انجام عملیات تصویربرداری هوایی و آشکارسازی تغییرات پوشش درختی در حوزه‌های جنگلی شمال از خدمات و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا روز دوشنبه (۲۳ فروردین ماه) چند دستگاه هواپیمای فوق سبک با پرواز بر فراز جنگل‌های هیرکانی، اثرات تغییرات اقلیمی در بروز آفات و بیماری‌ها، تغییرات کاربری اراضی، تخریب و قاچاق چوب از برخی مناطق جنگلی را با استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های به‌روز در بخش صنعت هوایی رصد و پایش و همزمان تصویر آن را به سامانه اعلام می‌کند.

در فاز اول این برنامه سطحی محدود از جنگل‌های هیرکانی تحت پوشش انجام این فعالیت قرار می‌گیرد و در فاز بعدی، خدمات تصویربرداری و نظارت هوایی در گستره وسیعی از جنگل‌های هیرکانی خواهد بود.

استفاده از هواپیماهای فوق سبک در تصویربرداری هوایی، دانشی نوپا در این بخش است و در معدود کشورهای دنیا و آن هم در سطح محدود، انجام می‌گیرد. اجرای این پروژه با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان مورد وثوق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، استفاده از هواپیماهای فوق سبک در کنار سایر فعالیت‌ها ازجمله اقدامات حفاظتی است که سازمان جنگل‌ها با تشدید آن فضا را برای قاچاقچیان چوب و تخریب کنندگان جنگل ناامن می کند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.