تاریخ انتشار : شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر : 65836

پرفروش ترین خودروسازان اروپا در سال ۲۰۲۱

پرفروش ترین خودروسازان اروپا در سال ۲۰۲۱

پرفروش ترین خودروسازان اروپا در سال ۲۰۲۱ انجمن خودروسازان اروپا که به طور مخفف ACEA نامیده می‌شود، به تازگی پرفروش ترین خودروسازان اروپا در سال ۲۰۲۱ را معرفی کرده است.
بر اساس آمار منتشر ش..

پرفروش ترین خودروسازان اروپا در سال ۲۰۲۱

انجمن خودروسازان اروپا که به طور مخفف ACEA نامیده می‌شود، به تازگی پرفروش ترین خودروسازان اروپا در سال ۲۰۲۱ را معرفی کرده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن خودروسازان اروپا (ACEA)، گروه فولکس واگن که دارای برندهای مختلفی است، پر فروش ترین خودروساز اروپا در سال ۲۰۲۱ بوده است. این گروه طی سال گذشته میلادی مجموعا ۲,۹۴۴,۱۱۷ دستگاه اتومبیل به فروش رسانده است. در جایگاه دوم پرفروش ترین خودروسازان اروپا نیز گروه استلانتیس به چشم می‌خورد. مجموع فروش این گروه طی سال گذشته میلادی ۲,۳۷۸,۹۷۹ دستگاه بوده است. جایگاه سوم نیز با فروش ۱,۰۹۳,۵۳۹ دستگاهی به گروه رنو اختصاص پیدا کرده است. در رتبه چهارم پرفروش ترین خودروسازان اروپا نیز گروه هیوندای-کیا با فروش ۱,۰۹۳,۵۳۹ دستگاه ایستاده است.

بی ام و در جایگاه پنجم پرفروش ترین خودروسازان اروپا

نکته جالب این که فروش گروه بی ام و با احتساب مینی در اروپا با افزایش ۱.۳ درصدی به ۸۵۸,۷۶۲ دستگاه رسیده و پنجمین خودروساز پرفروش بازار اروپا لقب گرفته است. این موضوع از آن جهت قابل توجه است که BMW برندی لوکس بوده و محصولات آن در مقایسه با خودروسازان اقتصادی گران‌تر هستند. همچنین بخش قابل توجهی از این فروش به خود برند بی ام و تعلق داشته و سهم مینی از آن تنها ۱۷۵ هزار دستگاه بوده است.

این در صورتی است که فروش دایملر در مقایسه با سال ۲۰۲۰، یازده درصد کاهش پیدا کرده و به ۶۷۸,۵۷۴ دستگاه رسیده است. در رتبه بعدی نیز شرکت آئودی با فروش ۵۹۷,۴۲۸ دستگاه ایستاده است.

در آمار فروش برندها به طور مجزا نیز فولکس واگن با فروش ۱,۲۷۴,۱۳۷ دستگاه در جایگاه نخست قرار گرفته است. در تبه دوم نیز پژو با فروش ۷۱۲,۵۷۴ دستگاه ایستاده است. در این بخش نیز شرکت BMW با فروش ۶۸۲,۸۹۵ دستگاه پرفروش ترین برند لوکس اروپا لقب گرفته و از مرسدس بنز با فروش ۶۴۲,۹۴۸ دستگاه پیشی گرفته است. لازم به ذکر است که این اعداد مربوط به کل قاره اروپا نمی‌شود و تنها کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیا و تجارت آزاد اروپا یعنی ایسلند، لیختن اشتاین،‌ نروژ و سوئیس را شامل می‌شود.

کمبود چیپ دلیل اصلی کاهش تولید خودرو

به گفته انجمن خودروسازان اروپا، مجموع فروش خودروهای نو در قاره اروپا طی سال گذشته میلادی ۲.۴ درصد کاهش داشته و به ۹.۷ میلیون دستگاه رسیده است که عمده دلیل این مسئله مشکل کمبود چیپ بوده است. کمبود نیم‌رساناها در سال ۲۰۲۱ تولید خودرو را با مشکل مواجه کرد و بعید به نظر می‌رسد به زودی این مشکل برطرف شود. فروش خودرو در اروپا تا پیش از فراگیری کرونا (سال ۲۰۱۹) ۳.۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ بوده است.

پرفروش ترین خودروسازان اروپاپرفروش ترین خودروسازان اروپاپرفروش ترین خودروسازان اروپا

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.