تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۰۲
کد خبر : 595401

پرسپولیسی که پی‌درپی قهرمان شده گوشش از این حرف‌ها پُر است!

پرسپولیسی که پی‌درپی قهرمان شده گوشش از این حرف‌ها پُر است!

پرسپولیسی که پی‌درپی قهرمان شده گوشش از این حرف‌ها پُر است! به گزارش منیبان؛ پرسپولیس با ضربه پنالتی مهدی ترابی موفق شد تیم پیکان را در استادیوم آزادی شکست دهد. یک پنالتی که سروصدای زیادی به پا کرد. پس از اعلام پنالتی در بازی پرسپولیس مقابل پیکان، کارشناسان داوری نظرات مختلفی در خصوص دلیل اعلام

پرسپولیسی که پی‌درپی قهرمان شده گوشش از این حرف‌ها پُر است!

به گزارش منیبان؛ پرسپولیس با ضربه پنالتی مهدی ترابی موفق شد تیم پیکان را در استادیوم آزادی شکست دهد. یک پنالتی که سروصدای زیادی به پا کرد. پس از اعلام پنالتی در بازی پرسپولیس مقابل پیکان، کارشناسان داوری نظرات مختلفی در خصوص دلیل اعلام پنالتی ارائه دادند و از طرفی صحبت‌های غلامرضا ثابت ایمانی، بازیکن تیم پیکان مبنی بر اینکه بنیادی فر به او گفته خطای هل دادن را پنالتی گرفته، حرف و حدیث‌ها پیرامون این تصمیم داور بیشتر شد.با این اتفاقات و حواشی، باشگاه استقلال نیز با انتشار فیلمی‌در فضای مجازی به عدم اعلام پنالتی در بازی شاگردان ریکاردو ساپینتو مقابل پیکان توسط بنیادی فر اشاره کرد تا به نوعی نسبت به اعلام پنالتی برای پرسپولیس در بازی مقابل پیکان واکنش نشان داده باشد.باشگاه استقلال با انتشار این فیلم نوشت: بدون توضیح اضافی! شاهکار موعود بنیادی فر در دیدار استقلال و پیکان و نادیده گرفتن پنالتی که از ده‌ها متر نیز قابل دیدن بود.

در همین ارتباط بهروز سلطانی گلر اسبق پرسپولیس می‌گوید: من یک سئوال دارم و آن هم این است که اگر بازی پیکان و پرسپولیس مساوی می‌شد کسی از خطای پنالتی واضح مدافع پیکان روی سعید صادقی حرفی می‌زد؟ این صحنه به اعتقاد همه کارشناسان هزار درصد پنالتی بود! این حرف را به این خاطر می‌زنم که صددرصد را همه دیدند و ای‌کاش دوستان استقلال یا هر باشگاه دیگر فیلم صحنه خطا روی سعید صادقی را هم منتشر می‌کردند.

او ادامه می‌دهد: من شنیدم برخی‌ها مدعی شده اند اگر VAR بود پنالتی پرسپولیس بدست نمی‌آمد اما من می‌گویم اگر سیستم کمک داور ویدئویی بود همان اول پنالتی سعید صادقی و پرسپولیس جلوی پیکان نمی‌سوخت. خیلی حاشیه‌ها قبل این بازی ساخته شد که روی این مسابقه و دو تیم تأثیر گذاشت. شما هم اگر جای بازیکنان پرسپولیس بودید تحت تأثیر این مسائل و حواشی میزبانی پیکان قرار می‌گرفتید در حالی که استقلال زمان استراماچونی مقابل همین پیکان رفت و برگشت در استادیوم آزادی میزبان بود. سپاهان هم در فصول گذشته به جای مسجد سلیمان در شهر اهواز برابر نفت مسجد سلیمان بازی کرد و ۳ برصفر هم برنده شد!

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان می‌کند: پرسپولیس یا تمام مدعیان قهرمانی باید در زمین مسابقه حرف خود را بزنند و در عمل نشان دهند شایسته قهرمانی هستند. این نمی‌شود یک بازیکن که هنوز تعداد بازی‌های ملی اش دو رقمی‌نشده علیه تیم بزرگ پرسپولیس مصاحبه کند و حرف‌های عجیبی بزند. من خودم بعد دربی مصاحبه کرده و از بیرانوند خواستم از استقلالی‌ها عذرخواهی کند. حالا هم نمی‌توانم برخی مصاحبه‌های طعنه آمیز علیه پرسپولیس را ببینم. این صحبت‌ها قشنگ نیست. پرسپولیس بیشتر از همه مدعیان بابت اشتباهات داوری ضرر کرده و در همین بازی با پیکان هم پنالتی مسلم روی سعید صادقی گرفته نشد.

VAR بود پنالتی پرسپولیس مقابل پیکان نمی‌سوخت/ چرا استقلال فیلم خطای روی صادقی را منتشر نمی‌کند؟/ پرسپولیسی که پی‌درپی قهرمان شده گوشش از این حرف‌ها پُر است

بهروز سلطانی ادامه می‌دهد: البته این مسائل و حرف‌های حاشیه‌ای یا اعتراض‌ها متعلق به این فصل و امروز نیست. پرسپولیس در همه این چند سالی که پی درپی قهرمان شده از این حرف‌ها شنیده و گوشش پُر شده است. تیمی که با قدرت چند سال متوالی قهرمان لیگ برتر ایران می‌شود و دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا یا لیگ پولدارهای آسیا می‌رسد نیازی به کمک داوری یا مسائل دیگر ندارد. پرسپولیس همیشه پرسپولیس بوده و با تلاش و همت مربیان و بازیکنانش و البته حمایت هواداران با معرفت خودش افتخارآفرینی کرده است. در فصل جاری هم چند بار دچار مشکل شد و حتی باخت و زمین خورد اما دوباره روی پای خودش برخاست، از نو شروع کرد و الان می‌بینید صدرنشین لیگ برتر شده و به جمع ۴ تیم پایانی جام حذفی رسیده است. این حرف‌ها نباید تأثیری روی عملکرد بچه‌های پرسپولیس بگذارد و نخواهد هم گذاشت.

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس و تیم ملی در خصوص عملکرد خوب علیرضا بیرانوند در هفته‌های اخیر نیز می‌گوید: علیرضا بیرانوند نیازی به تعریف و تمجید ندارد. او سطح بالاتری نسبت به سایر گلرها دارد و شماره یک تیم ملی است. در هفته‌های اخیر هم در سطح بالای کار کرده و تفاوت‌ها را نشان داده است اما دریبل بازیکن پیکان خطرناک بود. علیرضا نیازی به بازی نمایشی ندارد کمااینکه شما دیده‌اید لئو یاشین، گوردون بنکس، دینو زوف یا در سال‌های اخیر جانلوئیجی بوفون، ایکر کاسیاس یا مانوئل نویر اصلا نمایشی بازی نمی‌کنند. گلر ششدانگی مثل علیرضا بیرانوند الان از لحاظ فنی به اوج پختگی رسیده و من خوشحالم می‌بینم چقدر بازی با پای خودش را تقویت کرده است. او در بازیسازی که یکی از ویژگی‌های مثبت گلرها در فوتبال امروز است مشارکت دائمی دارد. این خیلی خوب است اما یک دروازه‌بان هرگز نباید مهاجم حریف را دریبل بزند. در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا رنه هیگوئیتا خواست روژه میلا مهاجم تیم ملی کامرون را دریبل بزند اما او توپش را قاپید و گلی زد که هنوز هم نقل محافل فوتبالی است. بنابراین هیچ کس نمی‌گوید هیگوئیتا چقدر گلر خوبی بود و همه از اشتباه بزرگش حرف می‌زنند. امیدوارم علیرضا بیرانوند که بهترین گلر ایران و حتی آسیاست دیگر مهاجم حریف را دریبل نزند و با قدرت و صلابت و البته ساده گلری کند.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.