تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
کد خبر : 73677

پردازنده دایمنسیتی ۱۰۵۰ با اینترنت ۵G کارآمدتر معرفی شد

پردازنده دایمنسیتی ۱۰۵۰ با اینترنت ۵G کارآمدتر معرفی شد

پردازنده دایمنسیتی ۱۰۵۰ با اینترنت ۵G کارآمدتر معرفی شدمدیاتک از پردازنده میان‌رده دایمنسیتی ۱۰۵۰ رونمایی کرد. این پردازنده ۶ نانومتی از اینترنت ۵G بدون توقف Sub-6GHz و mmWave پشتیبانی می‌کند.
مدیاتک ..

پردازنده دایمنسیتی ۱۰۵۰ با اینترنت ۵G کارآمدتر معرفی شد

مدیاتک از پردازنده میان‌رده دایمنسیتی ۱۰۵۰ رونمایی کرد. این پردازنده ۶ نانومتی از اینترنت ۵G بدون توقف Sub-6GHz و mmWave پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک از چیپست دایمنسیتی ۱۰۵۰ ، نخستین تراشه خودش با پشتیبانی از mmWave 5G رونمایی کرد. این تراشه همچنین اتصال بی‌وقفه از طریق سوئیچ آسان بین استانداردهای Sub-6GHz و mmWave را ممکن می‌کند. این تراشه بر مبنای فناوری لیتوگرافی ۶ نانومتری شرکت TSMC تولید شده و سازنده وعده می‌دهد روی گوشی‌هایی که اوایل سه ماهه سوم امسال عرضه می‌شوند، به کار خواهد رفت.

شرکت تایوانی مدیاتک همچنین از پلتفرم‌های وای فای ۷ خودش در محصولات Filogic 880 و Filogic 380 رونمایی کرده که تلفیقی از وای فای ۷ و بلوتوث نسخه ۵.۳ را ارائه می‌کند.

جزئیات فنی دایمنسیتی ۱۰۵۰

پردازنده دایمنسیتی ۱۰۵۰

چیپست دایمنسیتی ۱۰۵۰ از پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (شامل ۲ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتزی و ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتزی) و پردازشگر گرافیکی Mali-G610 بهره می‌برد. باندهای mmWave در این تراشه از فرکانس ۴CC پشتیبانی می‌کنند، در حالی که Sub-6 به فرکانس ۳CC محدود می‌شود.

اما مدیاتک قصد دارد فردا از دو تراشه میان‌رده رو به پایین نیز رونمایی کند. یکی از آن‌ها چیپست دایمنسیتی ۹۳۰ با سرعت اتصال سریع‌تر نسبت به نسخه ۹۲۰ و پشتیبانی از نمایشگرهای فول اچ‌دی ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از +HDR10 است. دومی هم چیپست هلیو G99 است که تنها از اینترنت ۴G پشتیبانی می‌کند، اما به جای فناوری ۱۲ نانومتری، بر بستر فناوری لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته می‌شود.

منبع :gsmarenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.