تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱:۰۹
کد خبر : 20696

پرداخت بیش از۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال ۱۳۹۸

پرداخت بیش از۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال ۱۳۹۸

کافه دانش: مدیر شعب بانک کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از ۵ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب این بانک به ۱۰۶۳۳ طرح کشاورزی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا کنون خبر داد. به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان،  امیر حسام قزلباش مدیر …

کافه دانش: مدیر شعب بانک کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از ۵ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب این بانک به ۱۰۶۳۳ طرح کشاورزی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا کنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان،  امیر حسام قزلباش مدیر شعب بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان  روز چهارشنبه ۲۱ خرداد در نشست خبری به مناسبت هشتاد و هفتمین سالروز تأسیس بانک کشاورزی ،گزارشی از عملکرد و برنامه های این بانک ارائه داد.

بر اساس این گزارش، قزلباش در این نشست اظهار داشت؛از مجموع ۵ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی این بانک، مبلغ ۲۰۹۸ میلیارد ریال مربوط به طرح های اشتغال پایدار و ۱۶۰۲ میلیارد ریال به توسعه مکانیزاسیون و طرح های صادرات گرا است که از این میزان، مبلغ ۱۴۳ میلیارد ریال طرح های توسعه سواحل جاسک تا گواتر، ۲۶۹ میلیارد ریال طرح های توسعه مکانیزاسیون، ۹ میلیارد مربوط به توسعه گلخانه ها، ۴۶ میلیارد ریال مربوط به طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی و ۶ میلیارد ریال مربوط به سرمایه در گردش طرح های زراعی است.

وی با اشاره به فعالیت مستمر و مسئولانه این بانک در راستای مسئولیت های اجتماعی افزود: طی بازه زمانی فوق الذکر ۱۳۹۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به ۴۸۰۷ متقاضی پرداخت شده است  و از این محل ۴۰۹۳ زوج جوان هم استانی با دریافت مجموع تسهیلات به مبلغ ۱۲۶۲ میلیارد ریال مورد حمایت این بانک قرار گرفتند.

قزلباش در پاسخ به سوال خبرنگاران از حمایت از ۱۰۸ طرح راکد استان برای بازگشت به چرخه اقتصادی در قالب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ خبر داد.

وی همچنین تأکید کرد : بانک کشاورزی در پرتفوی منابع شبکه بانکی استان دارای ۱۰.۸ درصد سهم از بازار است و در پرتفوی پرداخت تسهیلات استان ۱۴.۷ درصد و این تفاوت حاکی از آن است که بانک کشاورزی استان، جذب اعتبار از مرکز برای تأمین مالی طرح های استان داشته است و نسبت تزریق اعتبار به استان، به جذب منابع توسط این بانک بیش تر از یک است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در کمال مسرت  از ساخت دو مدرسه شش کلاسه در بخش های ملکی هیرمند و جلگه چاه اسحق دلگان خبر داد.

وی گفت: کارکنان این بانک با فرهنگ سازمانی اصیل و احساس مسئولیت در برابر هم نوع، مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  در قالب اهدای مانده مرخصی و یا ارسال وجوه به سیل زدگان استان کمک کردند.

این کمک ها در قالب تأمین آب آشامیدنی و البسه، امکانات اسکان موقت از جمله چادر، زیرانداز و پتو در مرحله نخست و اهدای دام مولد به خانوار هایی که دامشان تلف شده است و تأمین تانکر ذخیره آب آشامیدنی برای مناطقی که به آب لوله کشی دسترسی ندارند صورت گرفته است.

قزلباش ضمن تشریح و توضیح اهمیت خدمات بیمه ای این بانک برای جبران خسارات کشاورزان در مواردی مانند سیل اخیر، بیان داشت؛ طی سال زراعی منتهی به ۹۸ تعداد ۳۲۸۵۷ بیمه نامه صدر شده است که از این میان، ۶۶۱۲ مورد بیمه نامه دام، ۱۵۸۳۲ فقره بیمه محصولات باغی و ۹۷۰۹ فقره مربوط به محصولات زراعی است. که این تعداد بیمه نامه منجر به پرداخت قریب به ۱۰۵ میلیارد ریال غرامت در سال زراعی گذشته به بیمه گذاران استان شده است.

وی همچنین افزود، در سال زراعی جدید تا این لحظه ۳۳۲۹۳ فقره بیمه نامه صادر شده است که این تعداد نشان از افزایش چشمگیر اقبال عمومی کشاورزان گرامی به خدمات بیمه ای بانک کشاورزی است.

مدیر شعب بانک کشاورزی، در پایان با اشاره به تلاش مستمر پرسنل بانک کشاورزی استان برای تأمین نیازهای متنوع مشتریان، خبر داد؛ طرح بومی تسهیلات صفر درصدی که از سال گذشته مورد پیگیری این مدیریت بود خوشبختانه به مرحله اجرا رسیده و در قالب طرح بشارت، در خط مشی سال جاری این بانک گنجانده شده است.

انتشار خبر: کوروش جم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.