تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
کد خبر : 26424

پرخوری کردن آن‌قدرها هم برای سلامت ما مضر نیست

پرخوری کردن آن‌قدرها هم برای سلامت ما مضر نیست

پرخوری کردن آن‌قدرها هم برای سلامت ما مضر نیست پرخوری کردن موضوع تحقیق جدید دانشمندان بوده که اطلاعات غیر منتظره‌ای را در مورد خطرات این کار برای سلامت انسان به دست آورده‌اند؛ آیا اشکالی ندارد که پرخوری کنیم؟
به تازگی دانشمندان موضوع پرخوری کردن را در آزمایشی جالب‌توجه بررسی کرده‌اند؛ در این تحقیقات، مقدار زیادی غذای نسبتا ناسالم پیتزا به داوطلبان داده شد تا تاثیر غذا خوردن بیش از حد روی سلامت این افراد ارزیابی شود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید، چرا که نتایج به دست آمده به احتمال قوی شما را شگفت‌زده خواهند کرد!
همگی می‌دانیم که در عصر حاضر زیاده‌روی در غذا خوردن تا چه حد می‌تواند راحت باشد؛ در حالی که غذاهای ناسالم و فوق‌العاده خوشمزه که بسیار هم پرکالری هستند، به راحتی در دسترس ما قرار دارند، هر شخصی اگر مراقب نباشد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مصرف غذاهای مورد نظر چاق شود. از طرف دیگر شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی فرآوری شده و محصولات خوراکی مورد نظر هم از هر ترفندی برای خوشمزه‌تر کردن محصولات خود استفاده می‌کنند و دیده‌ایم که این کار باعث ناسالم‌تر شدن غذا ..

پرخوری کردن آن‌قدرها هم برای سلامت ما مضر نیست

پرخوری کردن موضوع تحقیق جدید دانشمندان بوده که اطلاعات غیر منتظره‌ای را در مورد خطرات این کار برای سلامت انسان به دست آورده‌اند؛ آیا اشکالی ندارد که پرخوری کنیم؟

به تازگی دانشمندان موضوع پرخوری کردن را در آزمایشی جالب‌توجه بررسی کرده‌اند؛ در این تحقیقات، مقدار زیادی غذای نسبتا ناسالم پیتزا به داوطلبان داده شد تا تاثیر غذا خوردن بیش از حد روی سلامت این افراد ارزیابی شود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید، چرا که نتایج به دست آمده به احتمال قوی شما را شگفت‌زده خواهند کرد!

همگی می‌دانیم که در عصر حاضر زیاده‌روی در غذا خوردن تا چه حد می‌تواند راحت باشد؛ در حالی که غذاهای ناسالم و فوق‌العاده خوشمزه که بسیار هم پرکالری هستند، به راحتی در دسترس ما قرار دارند، هر شخصی اگر مراقب نباشد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مصرف غذاهای مورد نظر چاق شود. از طرف دیگر شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی فرآوری شده و محصولات خوراکی مورد نظر هم از هر ترفندی برای خوشمزه‌تر کردن محصولات خود استفاده می‌کنند و دیده‌ایم که این کار باعث ناسالم‌تر شدن غذا می‌شود.

با این تفاسیر پرخوری کردن هم می‌تواند تاثیرات بسیار بدی روی سلامت ما داشته باشد و در شرایط حاد، ممکن است فرد پس از زیاده‌روی سریعا دچار مشکلات سلامتی شود. همچنین، اگر میزان پرخوری نسبتا کم باشد، احساس خواب‌آلودگی، کاهش سطح انرژی بدن، کسلی و یا از دست رفتن موقتی اشتها از تاثیرات جانبی زیاده‌روی در غذا خوردن خواهد بود.

تحقیق در مورد پرخوری کردن

در تحقیق مرتبط با این موضوع که توسط دانشمندان دانشگاه باث (University of Bath) انجام شده بود، داوطلبان شرکت کننده همگی مذکر بوده، مشکل سلامتی نداشتند و سن تمامی آن‌ها هم زیر ۴۰ سال بود؛ در جریان پژوهش داوطلبان باید مقادیر بسیار زیادی پیتزا را تا میزان دو برابر حد سیری خود، می‌خوردند تا پس از این مرحله با بررسی وضعیت سلامتی آن‌ها مشخص شود که این رفتار غیر عادی و زیاده‌روی در مصرف غذا تا چه حد می‌تواند برای سلامت خطرناک باشد.

پرخوری کردن آن‌قدرها هم برای سلامت ما مضر نیست

نتایج بررسی‌ها نشان داد که بدن افراد بین ۲۲ تا ۳۷ سال می‌تواند انرژی فراوان مقدار زیاد غذا را تحمل کرده و در صورتی که چنین زیاده‌روی به صورت مداوم رخ ندهد، بدون مشکل خاصی به عملکرد خود ادامه دهد. گفته شده که هر داوطلب در جریان آزمایش بیش از ۳ هزار کالری را مصرف کرد، اما محققان دریافتند که میزان قند خون افراد پس از پرخوری کردن در محدوده نرمال باقی ماند و تری گلیسیرید خون آن‌ها هم تنها مقدار کمی افزایش یافت.

بررسی نتایج

البته چهار ساعت بعد از انجام آزمایش، داوطلبان همچنان احساس خستگی می‌کردند و هیچ‌کدام از آن‌ها تا آن زمان تمایلی به مصرف غذا نداشتند. پروفسور جیمز بتز (James Betts)، محقق ارشد این پژوهش می‌گوید که بزرگ‌ترین مشکل در رابطه با زیاده‌روی در مصرف غذا، وارد کردن میزان زیادی انرژی بدون استفاده به بدن است. این انرژی می‌تواند به شکل چربی توسط بدن ذخیره شده و در صورت ادامه دادن به پرخوری، در مدت کوتاهی به چاقی مفرط منجر شود.

با این حال، بر اساس نتایج پژوهش اخیر بتز می‌گوید که اگر یک شخص سالم و تقریبا جوان، گاهی اوقات پرخوری کند، تاثیرات منفی سریعی روی بدن او به جا نمی‌ماند و کنترل سوخت و ساز بدن هم از دست نمی‌رود. چنین اتفاقی معمولا در دوران کریسمس یا مناسبت‌های خاص دیگر رخ می‌دهد و افراد معمولا در چنین زمان‌هایی ممکن است در مصرف غذا زیاده‌روی کنند. با این حال می‌توان گفت که اگر چنین کاری به عادت تبدیل نشود و در همان سطح مناسبت‌های خاص باقی بماند، بدن فرد به خوبی توانایی مقابله با این وضعیت را خواهد داشت.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.