تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۵۷
کد خبر : 58821

پتنت جدید اپل به یک آیفون رول شدنی اشاره دارد

پتنت جدید اپل به یک آیفون رول شدنی اشاره دارد

پتنت جدید اپل به یک آیفون رول شدنی اشاره داردمینگ چی کو، تحلیلگر مطرح حوزه تکنولوژی، در جدیدترین اظهارات خود گفته است که آیفون تاشو اپل تا سال ۲۰۲۴ معرفی نخواهد شد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، اپل در زمینه گوشی‌های تاشو از سامسونگ بسیارعقب‌ خواهد افتاد و در حالیکه ما در همان سال شاهد گوشی‌های گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ از این شرکت کره‌ای خواهیم بود، اپل تازه یک آیفون تاشو معرفی خواهد کرد.
نمایشگرهای رول‌شدنی، نسل بعدی گوشی‌های تاشو خواهند بودبا این‌حال، به نظر می‌رسد که اپل در حال کار روی یک طراحی متفاوت برای آیفون تاشو خود است. دیروز، اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) پتنتی با عنوان «دستگاه‌های الکترونیکی با نمایشگر لغزنده» از اپل منتشر کرد و به نظر می‌رسد که نمایشگرهای رول‌شدنی نسل بعدی گوشی‌های تاشو را تشکیل خواهند داد. شرکت‌هایی مانند سامسونگ و شیائومی هم هم‌اکنون پتنت‌هایی در این زمینه به ثبت رسانده‌اند.
مطالب مرتبط:شایعه: آیفون SE 3 طراحی جدیدی ارائه نخواهد کرد
جعبه گشایی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل [تماشا کنید]
پتنت جدید اپل شامل تصویری از مقطع یک آیفون تاشو می‌شود ..

پتنت جدید اپل به یک آیفون رول شدنی اشاره دارد

مینگ چی کو، تحلیلگر مطرح حوزه تکنولوژی، در جدیدترین اظهارات خود گفته است که آیفون تاشو اپل تا سال ۲۰۲۴ معرفی نخواهد شد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، اپل در زمینه گوشی‌های تاشو از سامسونگ بسیارعقب‌ خواهد افتاد و در حالیکه ما در همان سال شاهد گوشی‌های گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ از این شرکت کره‌ای خواهیم بود، اپل تازه یک آیفون تاشو معرفی خواهد کرد.

نمایشگرهای رول‌شدنی، نسل بعدی گوشی‌های تاشو خواهند بود

با این‌حال، به نظر می‌رسد که اپل در حال کار روی یک طراحی متفاوت برای آیفون تاشو خود است. دیروز، اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) پتنتی با عنوان «دستگاه‌های الکترونیکی با نمایشگر لغزنده» از اپل منتشر کرد و به نظر می‌رسد که نمایشگرهای رول‌شدنی نسل بعدی گوشی‌های تاشو را تشکیل خواهند داد. شرکت‌هایی مانند سامسونگ و شیائومی هم هم‌اکنون پتنت‌هایی در این زمینه به ثبت رسانده‌اند.

مطالب مرتبط:

  • شایعه: آیفون SE 3 طراحی جدیدی ارائه نخواهد کرد

  • جعبه گشایی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل [تماشا کنید]

پتنت جدید اپل شامل تصویری از مقطع یک آیفون تاشو می‌شود که نشان می‌دهد این نمایشگر حول یک رولر در داخل دستگاه خم می‌شود. اپل در این پتنت گفته است:

یک بخش از این نمایشگر تاشو ممکن است در ناحیه‌ای از داخل دستگاه نگه داشته شود و در حالت بسته، ممکن است یک یا چند خمیدگی داشته باشد و حتی ممکن است چندین بار به سمت پشت خم شود.

گوشی رول‌شدنی برخلاف گوشی تاشدنی نیاز به لولا ندارد

پتنت جدید اپل در ماه ژوئن امسال به ثبت رسیده و نشان می‌دهد که مزیت استفاده از نمایشگر رول‌شدنی نسبت به نمایشگر تاشدنی این است که در این حالت هیچ شکستگی در وسط نمایشگر ایجاد نخواهد شد. گوشی‌های تاشو علاوه بر اینکه در وسط نمایشگر شکسته می‌شوند، بلکه دارای لولای حساسی نیز هستند که ممکن است در اثر باز و بسته کردن زیاد گوشی آسیب ببیند.

اما در مورد گوشی‌ها رول‌شدنی این نگرانی وجود ندارد و کاربران به‌راحتی خواهند توانست از آن‌ها برای مدت‌های طولانی استفاده کنند. البته این دستگاه‌ها نیز دارای قطعاتی مانند رولر و مکانیزم آن خواهند بود که ممکن است استفاده بیش از حد از آن‌ها باعث آسیب‌دیدگی‌شان بشود.

آیفون تاشو

البته باید به این نکته اشاره کنیم که ثبت این پتنت توسط اپل هرگز به معنای معرفی یک آیفون رول‌شدنی توسط این شرکت نیست. حتی احتمال اینکه اپل به جای آیفون رول‌شدنی یک آیفون تاشو معرفی کند نیز وجود دارد. این شرکت ماه گذشته یک پتنت برای یک باتری تاشدنی به ثبت رساند بود که ظاهراً قرار است در داخل یک گوشی تاشو استفاده شود.

اپل احتمالاً ترجیح می‌دهد که به‌جای دو باطری مجزا، از یک باتری تاشدنی در داخل آیفون تاشو خود استفاده کند. اپل با این کار خواهد توانست باتری بزرگتری در داخل دستگاه جای بدهد. ضمن اینکه استفاده از این نوع باتری، انعطاف‌پذیری مکانیکی بیشتری برای دستگاه فراهم خواهد کرد.

به نظر می‌رسد اپل دو طراحی متفاوت برای آیفون تاشو خود در نظر خواهد گرفت. یکی از آن‌ها شبیه به گلکسی زد فولد ۳ خواهد بود و در حالت کاملاً باز تبدیل به یک آپید بزرگ خواهد شد و دیگری مشابه گلکسی زد فلیپ ۳ خواهد بود که در حالت باز تبدیل به یک گوشی بلند با نسبت تصویر ۲۱:۹ یا ۲۲:۹ خواهد شد.

در هرحال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اپل درنهایت موفق به معرفی یک آیفون تاشو می‌شود یا نه. نظر شما درباره آیفون تاشو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع: PhoneAr

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.