تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر : 67014

پای قارچ و کاکتوس به خودروهای بنز باز شد؛ خودرو گیاهی، ابتکار جدید مرسدس

پای قارچ و کاکتوس به خودروهای بنز باز شد؛ خودرو گیاهی، ابتکار جدید مرسدس

پای قارچ و کاکتوس به خودروهای بنز باز شد؛ خودرو گیاهی، ابتکار جدید مرسدساستفاده از مواد گیاهی در ساخت خودروهای لوکس نشانه خوبی است. حالا شرکت مرسدس بنز قصد دارد در ساخت خودروهای خود از قارچ و کاکتوس ب..

پای قارچ و کاکتوس به خودروهای بنز باز شد؛ خودرو گیاهی، ابتکار جدید مرسدس

استفاده از مواد گیاهی در ساخت خودروهای لوکس نشانه خوبی است. حالا شرکت مرسدس بنز قصد دارد در ساخت خودروهای خود از قارچ و کاکتوس بهره ببرد.

به تازگی شرکت مرسدس بنز از طراحی و ساخت و خودروهایی خبر داده که از جنس قارچ و کاکتوس خواهند بود. این کمپانی معروف قصد دارد در ساخت سری جدید خودروهای لوکس خود از موادی استفاده کند که قابل بازگشت به دامان طبیعت باشند.

قارچ و کاکتوس مهمان خودروهای بنز می‌شوند

اگر نگاهی به وبسایت مرسدس بنز بیندازید، خواهید دید که مدیران این شرکت خبر استفاده از مواد تجدیدپذیر را در ساخت محصولاتی همچون ویژن ایی.کیو.ایکس.ایکس داده‌اند. در پایگاه خبری این شرکت توضیح داده شده:

امکانات رفاهی خودروی برقی ویژن EQXX نشان می‌دهد که می‌توانیم خودروهایی بسازیم که از حیوانات در ساخت آنها استفاده نشده است. این خودرو طوری ساخته خواهد شد که بدون کاستن از تجمل آن، بتوانید از حس ممتاز بودنش لذت کافی را ببرید. در سفر پیش روی ما ردپای استفاده از چرم نصف خواهد شد.

به تازگی برخی از کمپانی‌های مشهور همچون Mylo فرآیند ساخت چرم از موادی همچون قارچ را آغاز کرده‌اند و مرسدس بنز نیز قصد همکاری با چنین شرکت‌هایی را دارد. این شرکای تجاری نام چرم خود را «ناچرم» گذاشته‌اند که اشاره‌ای به گیاهی بودن آن است و در تودوزی خودرو از آن بهره گرفته خواهد شد.

خودروی برقی ویژن EQXX

از دیگر موادی که در ساخت کابین داخلی خودروهای این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت، نوعی فیبر از کاکتوس است که Deserttex نام دارد. به گفته مرسدس بنز قرار است که در ساخت کفپوش به صورت ۱۰۰ درصد از خیزران و بامبو استفاده شود. نکته جالب دیگر جنس دستگیره‌های خودرو است که به نظر می‌رسد از نوعی ابریشم زیست مهندسی شده خواهد بود.

در کنار این بهینه سازی و کمک به محیط زیست و حیات جانوری قرار است که مدل جدید برقی EQXX در پیشرانه خود دچار تغییراتی شود تا بتواند با هر مرتبه شارژ شدن حدود هزار کیلومتر (۶۲۰) را بپیماید. اگر در مقام مقایسه برآییم، باید به متوسط پیمایش خودروهای مدل ۲۰۲۲ تسلا اشاره کنیم که حداکثر ۳۹۶ مایل خواهد بود.

خودروی برقی ویژن EQXX

به گفته شرکت مرسدس بنز نرخ پیمایش این خودرو به علت برخورداری از نرخ درگ پایین آن است. از طرفی بیش از ۹۵ درصد انرژی موتور با هدرروی کمتری به چرخ ها منتقل می‌شود و این عدد در خودروهای بنزین سوز نهایتاً ۳۰ درصد است.

البته لازم است بدانید که مرسدس بنز اولین خودرویی نیست که در خودروهای خود از مواد گیاهی برای تزئینات داخلی استفاده می‌کند و برای مثال برخی محصولات همچون مک-ایی موستانگ فورد و محصولات تویوتا و پورشه از این روش بهره برده‌اند. برای خرید خودروی تماماً الکتریکی مرسدس بنز باید تا سال ۲۰۲۴ منتظر بمانید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.