تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
کد خبر : 66357

پای دیه بگیرها به کشورهای خارجی هم باز شد؛ ضرر ۱ میلیون دلاری شرکت‌های بیمه‌‌ی آمریکایی

پای دیه بگیرها به کشورهای خارجی هم باز شد؛ ضرر ۱ میلیون دلاری شرکت‌های بیمه‌‌ی آمریکایی

پای دیه بگیرها به کشورهای خارجی هم باز شد؛ ضرر ۱ میلیون دلاری شرکت‌های بیمه‌‌ی آمریکایی اخیرا باند دیه بگیران آمریکایی در واشنگتن، جنجال‌های زیادی به پا کردند و به تیتر اصلی اخبار آمریکا تب..

پای دیه بگیرها به کشورهای خارجی هم باز شد؛ ضرر ۱ میلیون دلاری شرکت‌های بیمه‌‌ی آمریکایی

اخیرا باند دیه بگیران آمریکایی در واشنگتن، جنجال‌های زیادی به پا کردند و به تیتر اصلی اخبار آمریکا تبدیل شدند. اما میزان خسارت و دیه دریافتی این افراد چقدر و به چه صورت بود؟

زمانی که از جرم و جنایت صحبت می‌کنیم، اکثر افراد به یاد سرقت از بانک یا دزدی از خودرو حمل پول می‌افتند اما جرایم دنیای مدرن، بسیار سازماندهی شده‌ هستند. سازمان قضایی و رسیدگی به جرایم شرق واشنگتن در جدیدترین خبر خود از دستگیری یک باند حرفه‌ای خبر داد. این باند که به دیه بگیران آمریکایی مشهور شدند، شامل ۲۳ فرد می‌شود که در ۱۴ تصادف ساختگی نقش داشتند.

اما این موضوع چطور از چشم پلیس‌های آمریکایی دور مانده بود؟ سر دسته‌ی این باند در اعترافات خود عنوان کرده که اکثر تصادف‌ها یا بهتر بگوییم نقشه‌های تیم ما، در شب و در جاده‌های خلوت صورت می‌گرفت؛ جایی که تقریبا هیچ شاهدی وجود نداشت. او می‌گوید این تصادف‌ها در عرض ۳ سال انجام شده و تیم ما، مبلغی حدود ۱ میلیون دلار از این تصادفات درآمد داشته.

دادستان واشنگتن شرقی در ادامه‌ی صحبت‌های خود ادامه داد:

زندگی با وجود چنین افرادی واقعا سخت است. حداقل در ۴ مورد از این گزارش‌ها، هیچکسی در خودرو مورد اتهام حضور نداشته یا حتی شیشه‌ی چند خودرو با چکش شکسته شده بود.

پلیس در بازجویی‌های بعدی متوجه شد که کیسه‌ی هوای چند مورد از گزارش‌ها، توسط دست باز شده و هیچ برخوردی صورت نگرفته.

کسب و کار خانوادگی دیه بگیران آمریکایی

دیه بگیران آمریکایی

دادستان قضایی در ادامه‌ی تحقیقات خود متوجه شده که این کسب و کار، تقریبا خانوادگی بوده. همسر یکی از متهمان این پرونده، به عنوان مدیر یک دفتر بیمه مشغول به کار بوده و گزارش‌های جعلی بیمه را برای آن‌ها رد می‌کرده. همچنین دوست این فرد که در بیمارستان و بخش اورژانس تصادفات مشغول به کار بوده، مسئولیت گزارش‌های آسیب‌های تصادفات ساختگی این تیم را به عهده داشته.

اعضای ۲۳ نفری این باند شامل ۴ زن و شوهر، ۳ عضو خانوادگی مثل پسر عمو و یک پدر و پسر می‌شدند. عجب کسب و کار خانوادگی جذابی! ملیت اکثر این تبهکاران آمریکایی است. آن‌ها ساکن کالیفرنیا، میشیگان، نوادا یا حتی بریتیش کلمبیا بودند. البته پلیس اعلام کرده که ۴ نفر از اعضای این باند، هنوز فراری هستند.

لو رفتن نیت اصلی این باند؛ ورود پلیس و پرونده‌های سنگین

دیه بگیران آمریکایی

داستان ورود پلیس جایی شروع می‌شود که یکی از اعضای زن این تیم، به اشتباه با خودرویی که روز قبل گزارش بیمه برای آن رد شده بود، تصمیم به تصادف ساختگی مجدد می‌گیرد. تا اینجای کار شاید همه چیز کمی منطقی به نظر برسد ولی این زن، بدون هماهنگی قبلی با خودرو متعلق به برادر خود تصادف می‌کند و شک پلیس را برمی‌انگیزد. همین موضوع کافی بود که دادستان، دستور ورود پلیس به این قضیه را صادر کند.

یکی از بزرگترین پرونده‌های این باند، مربوط به دزدی مبلغی بیش از ۳۹۰ هزار دلار، از یک شرکت بیمه می‌شود که این تصادف ۳۹۰ هزار دلاری، توسط ۶ تن از اعضای این باند صورت گرفته بود. این پرونده به بزرگ‌ترین دزدی آن‌ها مشهور شده. آن‌ها در پرونده‌های خود، مبالغی در حدود ۸۰ هزار دلار را به جیب می‌زدند.

میزان جنایت این باند به قدری زیاد است که فقط یکی از اعضای آن، به ۶۴ فقره جرم متهم شده. این اتهامات شامل کلاهبرداری از طریق پست، دستکاری مرسوله‌های پستی، کلاهبرداری، تهدید و اخاذی از شاهدین، فریب پلیس، دستگاه قضایی و مراکز بهداشتی و درمانی و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

رشوه به پلیس و دردسرهای بیشتر

دیه بگیران آمریکایی و fbi

البته که پای پلیس هم به متهمین این پرونده باز شده. یکی از اعضای این باند ادعا می‌کند که مبلغ ۲۲ هزار دلار به یک افسر FBI پرداخت کرده تا بتواند روند رسیدگی به پرونده‌ی تصادفات ساختگی را هموارتر کند. از شانس بد این دزد نگون بخت، همین اعتراف هم به اتهامات او اضافه و باعث می‌شود که سال‌های بیشتری را در زندان سپری کند.

تیم زرنگ دیه بگیران یا دزدان انبار کاه؟

پلیس و دادستان در تحقیقات نهایی خود اعلام کردند که این تیم ۲۳ نفره در طول ۳ سال، حدود ۹۶۳ هزار دلار درآمد داشته‌اند. حال اگر بخواهیم درآمد سالیانه‌ی آن‌ها را حساب کنیم، به مبلغی کمتر از ۱۴ هزار دلار برای هر نفر می‌رسیم. این مبلغ از حقوق پرداختی کارمندان رستوران‌های مک دونالد در آمریکا هم کمتر است. پس می‌توان نتیجه گرفت که این تیم، زیاد هم باهوش نبودند.

نظر شما در مورد این تیم دیه بگیر چیست؟ آیا ‌آن‌ها بهتر از رقیبان ایرانی خود عمل کرده‌اند؟

از دست ندهید: ماشین برف روب آمریکایی، ۴۰ خودرو گرفتار در بزرگراه را له کرد + ویدئو

منبع :autoblog

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.