تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۷:۰۳
کد خبر : 61434

پاسکاری وظیفه قیمت گذاری خودرو ادامه دارد؛ این بار ستاد تنظیم بازار مسئول است

پاسکاری وظیفه قیمت گذاری خودرو ادامه دارد؛ این بار ستاد تنظیم بازار مسئول است

پاسکاری وظیفه قیمت گذاری خودرو ادامه دارد؛ این بار ستاد تنظیم بازار مسئول استوظیفه قیمت گذاری خودرو همچنان پاسکاری می‌شود. وزیر صمت اعلام کرد مسئولیت تعیین قیمت خودروهای داخلی بر عهده ستاد تنظیم بازار..

قیمت گذاری خودروپاسکاری وظیفه قیمت گذاری خودرو ادامه دارد؛ این بار ستاد تنظیم بازار مسئول است

وظیفه قیمت گذاری خودرو همچنان پاسکاری می‌شود. وزیر صمت اعلام کرد مسئولیت تعیین قیمت خودروهای داخلی بر عهده ستاد تنظیم بازار گذاشته شده است.

سید رضا فاطمی امین،‌ وزیر صمت کشور با اشاره به این که دولت از صنعت خودرو حمایت حداکثری خواهد کرد،‌ عنوان کرد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سودآوری صنعت خودرو است و برای تحقق این موضوع از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

وظیفه قیمت گذاری خودرو به عهده چه ارگانی گذاشته شد؟

وی ادامه داد وزارت صمت سعی دارد تیراژ‌ تولید خودرو را بالا ببرد که این برنامه بدون تلاش خودروسازان و مشارکت مراجع ذی‌صلاح امکان‌پذیر نخواهد بود. فاطمی امین در واکنش به اخباری که اخیرا در خصوص قیمت گذاری خودرو منتشر شد، بیان کرد مسئولیت بررسی و تعیین قیمت خودروها بر عهده ستاد تنظیم بازار گذاشته شده است.

بزرگ‌ترین خودروسازان کشور یعنی سایپا و ایران خودرو طی هفته پیش محصولات خود را با افزایش قیمت ۱۵ تا ۱۹ درصدی همراه کردند که این مسئله مورد استقبال مردم قرار نگرفت و با انتقادات زیادی مواجه شد. شرکت‌ها نیز به منظور توجیه اقدام خود اعلام کرده‌اند که ضررهای ناشی از تولید و بالا رفتن هزینه‌ها دلیل افزایش قیمت‌ها بوده و این اقدام با توجه به تورم بخشی اعلامی بانک مرکزی انجام شده است.

بر اساس دستور جدید رئیس جمهور کشور مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها و این که ستاد تنظیم بازار به منظور بالا رفتن قیمت‌ها مصوبه‌ای نداشته است،‌ وزارت صمت شرکت‌های خودروسازی را از هرگونه افزایش قیمت منع کرده است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.