تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر : 12825

پاسخ قره‌شیخلو به اعتراض موحد‌امین/ ۱۰ سال قاری اعزام شد، یک سال حافظ

پاسخ قره‌شیخلو به اعتراض موحد‌امین/ ۱۰ سال قاری اعزام شد، یک سال حافظ

پاسخ قره‌شیخلو به اعتراض موحد‌امین/ ۱۰ سال قاری اعزام شد، یک سال حافظ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به اعتراض موحد‌امین مبنی بر عدم حضور در مسابقات مالزی و کویت گفت: برخی مواقع شرایطی حاکم می‌شود که همه آن عوامل دست ما نیست. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی‌قره‌شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه شب گذشته، ۱۰ اسفندماه، در ارتباط تلفنی با برنامه زنده مصباح شبکه قرآن و معارف سیما درباره سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران گفت: مقرر شده بود این مسابقات ۲۲ فروردین ۹۹ در مشهد برگزار شود. بر همین اساس از چندماه قبل، تمهیدات، هماهنگی‌های لازم و شناسایی میهمانان آغاز شد و تقریباً بخش عمده‌ای از کارها صورت گرفت که متأسفانه ویروس کرونا شیوع یافت.
وی افزود: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، که مدیریت این بحران را در کشور برعهده دارد به‌صورت رسمی استعلام صورت گرفت. پاسخ این بود که در چنین شرایطی بهتر است مسابقات به تعویق بیفتد.
قره‌شیخلو تصریح کرد: این موضوع با حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در ..

پاسخ قره‌شیخلو به اعتراض موحد‌امین/ ۱۰ سال قاری اعزام شد، یک سال حافظ

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به اعتراض موحد‌امین مبنی بر عدم حضور در مسابقات مالزی و کویت گفت: برخی مواقع شرایطی حاکم می‌شود که همه آن عوامل دست ما نیست.

پاسخ قره‌شیخلو به اعتراض موحد‌امین/ 10 سال قاری اعزام شد، یک سال حافظ – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی‌قره‌شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه شب گذشته، ۱۰ اسفندماه، در ارتباط تلفنی با برنامه زنده مصباح شبکه قرآن و معارف سیما درباره سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران گفت: مقرر شده بود این مسابقات ۲۲ فروردین ۹۹ در مشهد برگزار شود. بر همین اساس از چندماه قبل، تمهیدات، هماهنگی‌های لازم و شناسایی میهمانان آغاز شد و تقریباً بخش عمده‌ای از کارها صورت گرفت که متأسفانه ویروس کرونا شیوع یافت.

وی افزود: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، که مدیریت این بحران را در کشور برعهده دارد به‌صورت رسمی استعلام صورت گرفت. پاسخ این بود که در چنین شرایطی بهتر است مسابقات به تعویق بیفتد.

قره‌شیخلو تصریح کرد: این موضوع با حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در میان گذاشته شد و در نتیجه، تعویق زمان مسابقات به صورت رسمی اعلام شد. همچنین به دست‌اندرکاران و میهمانان که حدود ۲۰۰ نفرند اطلاع داده شد.

وی بیان کرد: در تلاشیم تا در زمان جدید که با رفع این بیماری، اعلام خواهد شد، تداخل‌ زمانی با دیگر مسابقات جهانی را نداشته باشیم، اما برخی مواقع ناگزیریم. البته تاریخ ۲۲ فروردین که برای مسابقات در نظر گرفته شده بود، چند روز با مسابقات قرآن مالزی هم‌پوشانی داشت، اما چاره‌ای نبود.

وی درباره مشکلات به وجود آمده در مورد اعزام هادی موحدامین، قاری ممتاز کشورمان، گفت: اعزام نمایندگان ایران به مسابقات قرآن کشورهای دیگر باید قانون‌مندتر و شفاف‌تر شود تا در زمان مقرر قاریان و حافظان کشورمان تکلیف خود را بدانند. البته این به معنای نبود قانون در گذشته نیست، بلکه باید شفاف‌‌تر شود تا با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

وی افزود: وقتی دوستان گلایه‌ای دارند وظیفه ما این است که به آنها پاسخ بدهیم. زمانی که آقای موحدامین گلایه خود را مطرح کردند، از ایشان دعوت شد تا به مرکز بیاید و جلسه‌ای حدوداً یک ساعت و نیم با حضور استاد عباس سلیمی، به عنوان مشاور قرآنی رئیس سازمان، برگزار شد. هم ایشان گلایه‌های خود را مطرح کردند و هم‌ ما دلایل خود را بیان کردیم. در پایان جلسه برداشت ما این بود که مسئله برطرف شده است، اما ظاهراً گلایه‌های ایشان ادامه پیدا کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: برخی مواقع شرایطی حاکم می‌شود و همه علل و عوامل دست ما نیست، برای مثال ایشان در بخشی از گلایه‌های خود گفته‌اند چه دلیلی دارد به خاطر اعزام سال قبل به مالزی امسال دیگر اعزام نشود؟ باید بگویم این قانون مسابقات مالزی است. در دعوتنامه‌ای که مالزی برای ایران ارسال کرده، به صراحت آمده است کسانی می‌توانند امسال به مسابقات اعزام شوند که در طول سه سال گذشته به عنوان شرکت‌کننده در مسابقات مالزی حضور نیافته باشند. بالطبع پرونده مالزی برای ایشان بسته می‌شود.

وی در رابطه با مسابقات کویت هم که موحدامین حق خود را اعزام به این مسابقات می‌داند، گفت: در مسابقات کویت بیش از ۱۰ سال است که قاری اعزام می‌کنیم، معمولاً ما را مخیّر می‌کنند بین دو رشته قرائت و حفظ کل (حافظ کل مسلط بر قرائت ده‌گانه) بنابر این ما در این دو رشته باید یک نماینده اعزام کنیم، در طول ۱۰ سال گذشته کسی در کشور نبوده است که هم حافظ کل قرآن و هم تسلط بر قرائت ده‌گانه داشته باشد. امسال برای اولین بار دو نفر از عزیزان حافظ توانسته بودند اجازه قرائت ده‌گانه را دریافت کنند و این برای ما فرصتی شد تا در مسابقات کویت، که در این رشته هیچ‌وقت شرکت‌کننده نداشتیم، عرض اندام کنیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه این دو نفر آقایان شجاع زویدات و حسنی هستند، بیان کرد: آقای حسنی به لحاظ شرایط سنی امکان حضور در این مسابقات را نداشت، و فقط آقای زویدات باقی می‌ماند که در جلسه شورای اعزام و دعوت از قاریان قرآن تصمیم گرفته شد تا برای اولین‌بار از این فرصت استفاده شود، حتی ممکن است به زودی و در سال‌های آینده چنین فرصتی برای ما به وجود نیاید تا بتوانیم چنین حافظی را با این ویژگی به مسابقات کویت اعزام کنیم. ۱۰ سال قاری به کویت اعزام شده است، یک سال هم این فرصت به حافظ قرآن داده شود.

قره‌شیخلو همچنین در مورد اعزام نشدن هادی موحدامین به مسابقات روسیه گفت: مسابقات روسیه دارای شرط سنی زیر ۳۵ سال است. پس همیشه علل و عوامل دست ما نیست و برخی مواقع آئین‌نامه‌ها و دعوتنامه‌ها محدودیت دارند که ناچاریم بر اساس همان آئین‌نامه‌ها اعزام کنیم. بنابراین ما دوست داریم از ظرفیت قاریان خوب و جوان کشور به خصوص آقای موحدامین استفاده کنیم و حتماً اگر فرصتی پیش بیاید و دعوتنامه‌ای دریافت کنیم که شرایط ایشان با آن همخوانی داشته باشد از ایشان استفاده خواهیم کرد.

تمامی فعالیت‌های قرآنی دانشگاهی، ملی و بین‌المللی به تعویق افتادزمان برگزاری بخش شفاهی آزمون سراسری قرآن و عترت تغییر کردزمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن تغییر کردآیا رویدادهای قرآنی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند؟

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.