تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر : 70427

پاسخ علم به علت تغییر ساعت رسمی در ابتدای بهار و پاییز

پاسخ علم به علت تغییر ساعت رسمی در ابتدای بهار و پاییز

پاسخ علم به علت تغییر ساعت رسمی در ابتدای بهار و پاییزتغییر ساعت رسمی در بهار و پاییز، همواره مخالفان و موافقانی را به‌همراه داشته است. آیا این تصمیم از دید علمی، نتیجه بهتری را به دنبال دارد؟
اگر از ..

پاسخ علم به علت تغییر ساعت رسمی در ابتدای بهار و پاییز

تغییر ساعت رسمی در بهار و پاییز، همواره مخالفان و موافقانی را به‌همراه داشته است. آیا این تصمیم از دید علمی، نتیجه بهتری را به دنبال دارد؟

اگر از تغییر ساعت رسمی که دو بار در سال اتفاق می‌افتد، خسته هستید؛ در این‌باره تنها نیستید. در ۱۵ مارس، مجلس سنای آمریکا به اتفاق آرا با پایان دادن به تغییر زمان استاندارد تحت عنوان «قانون حفاظت از آفتاب» موافقت کرد، این طرح را سناتور جمهوری‌خواه فلوریدا به‌نام مارکو روبیو ارائه کرد که طی آن مقرر شد تا عقب کشیده شدن ساعت در طی دوره چهار ماهه که بین نوامبر و مارس رخ می‌دهد، لغو شود.

این قانون از سال ۲۰۲۳ اعمال خواهد شد و البته به گزارش The Hill هم‌چنان باید به تایید نهایی مجلس برسد.

پیش‌تر، قانون زمان استاندارد فضای بسیار بزرگ‌تری از سال را اشغال می‌کرد، اما در حوالی جنگ جهانی اول بود که آلمان و ایالات متحده تصمیم گرفتند تا از نور طبیعی خورشید در روز طی فصول بهار و تابستان برای تولید کالاهای بیش‌تر برای جنگ و تغذیه استفاده کنند. بنابراین قانونی به‌نام “ساعت صرفه‌جویی در روز” ابلاغ شد.

اکنون به‌نظر می‌رسد که قانون‌گذاران آمریکایی قصد دارند تا نور بیش‌تری از روز را به عصرهای پاییز و زمستان بیاورند که البته به قیمت تاریک‌تر شدن وقت صبح‌گاهی تمام خواهد شد. این امر موجب نگرانی برخی از والدین در مورد تاثیراتی است که احتمالا در صورت تصویب آنها، بر روی فرزندان مدرسه‌ای خواهد داشت و حتی ممکن است عوارضی را برای افرادی که به اختلال عاطفی فصلی مبتلا هستند، ایجاد کند. عامل اصلی بروز این افسردگی که در بسیاری از مردم ایجاد می‌شود، عدم دسترسی کافی به نور خورشید عنوان شده است.

عدم تغییر ساعت رسمی، چه مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت؟

پاسخ علم به علت تغییر ساعت رسمی در ابتدای بهار و پاییز

هنگامی‌که نیم‌کره شمالی شروع به کج شدن از خورشید می‌کند، پنجره زمانی ظاهر شدن خورشید در ایالات متحده کاهش می‌یابد. در نهایت، همه چیز در بخش بیش‌تری از روز، تاریک و سرد خواهد شد. این عمل باعث تغییرات محوری از تابستان به پاییز و سپس در نهایت به زمستان می‌شود. هیچ قانونی نمی‌تواند ساعات بیش‌تری را در روز ایجاد کند که در آن نور طبیعی خورشید وجود داشته باشد. در واقع، قانون حفاظت از آفتاب، از خورشید محافظت نمی‌کند، بلکه برنامه زمانی مورد مشاهده جامعه را دستخوش تغییراتی خواهد کرد.

بنابراین، اقدام برای ایجاد برای یک روز طولانی‌تر، موجب پدید آمدن تاخیر در وقت صبح‌گاهی است، زیرا خورشید در نتیجه این قانون، با توجه به مشاهده زمان، دیرتر طلوع می‌کند. برای مثال، طلوع آفتاب از ساعت ۸ صبح به ۹ صبح منتقل خواهد شد. اگر از رانندگی به سمت محل کار خود در تاریکی متنفر هستید، یا اگر برنامه شما کاملا مبتنی بر عدم نیاز به رانندگی برای کار در تاریکی است، تغییر به سمت ساعت تابستانی ممکن است برنامه شما را تا زمانی که زمین به سمت خورشید متمایل می‌شود، به‌هم بریزد.

اسفتن شنکلند از نویسندگان وب‌سایت CNET در این‌باره می‌گوید:

در زمستان، افزایش هزینه‌های قبوض، بچه‌ها را مجبور می‌کرد تا پیش از طلوع خورشید از خواب بیدار شوند، لباس بپوشند، صبحانه بخورند و به مدرسه بروند. هم‌چنین نگرانی‌هایی مربوط به سلامت و ایمنی نیز در این زمینه وجود دارد و به‌نظر نمی‌رسد که اکثریت مشخصی از شهروندان، به اندازه گروهی از سناتورهای مجلس، برای ساعت تابستانی دائمی مشتاق باشند.

حتی سناتورهای تصویب کننده این قانون نیز لزوما نمی‌توانند در مورد اینکه آیا لغو دو بار تغییر رسمی ساعت در سال ارزشش دارد یا خیر، به توافقی واحد برسند. در حالی‌که حمایت از شکل فعلی «قانون حفاظت از آفتاب»، جریانی دو حزبی است، تغییرات در این قانون به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد و تلاش‌های مکرر برای به نتیجه رساندن آن نیز تاکنون با شکست مواجه شده است. حال اینکه آیا این‌بار قصد نمایندگان برای تغییر این قانون به سرانجام خواهد رسید یا خیر، در آینده‌ای نزدیک مشخص خواهد شد.

منبع :slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.