تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر : 55874

ویژگی های آزمون آیلتس

ویژگی های آزمون آیلتس

شیوه برگزاری آزمون آیلتس کاغذی است، در محل آزمون برگزار میشود و شیوه کامپیوتری متاسفانه در ایران رایج نیست. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج برگزار میشود و نمره آن بین ۰ تا ۹ است. دفعات برگزاری آزمون آیلتس آکادمیک ۴ بار و جنرال ۲ بار در ماه است که در اکثر کلان شهر ها برگزار …

شیوه برگزاری آزمون آیلتس کاغذی است، در محل آزمون برگزار میشود و شیوه کامپیوتری متاسفانه در ایران رایج نیست. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج برگزار میشود و نمره آن بین ۰ تا ۹ است. دفعات برگزاری آزمون آیلتس آکادمیک ۴ بار و جنرال ۲ بار در ماه است که در اکثر کلان شهر ها برگزار میشود.

در آزمون آیلتس چهار مهارت زبانی reading, speaking, writing, listening مورد ارزیابی قرار میگیرد.

فرصت ثبت نام آزمون تا ۷ روز قبل از آزمون است و زمان اعلام نتایج ۵ تا ۱۳ روز بعد از آزمون بسته به نوع آن است.

آزمون آیلتس در ۱۴۲ کشور جهان معتبربوده و مورد تایید بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان است.

چگونگی بالا بردن مهارت ها در آزمون آیلتس

برای موفقیت در آزمون آیلتس یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت داشتن خلاقیت است. در بخش نوشتاری و بخش گفتاری شما باید توانایی طرح مسئله و پرداخت به مسئله را در مدت زمان ارائه شده داشته باشد، این عمل با داشتن تکرار و تمرین و همچنین شرکت در کلاس های آیلتس اصفهان میسر میشود.

با ثبت نام در آموزشگاه آیلتس اصفهان میتوان میزان تسلط و انسجام، دایره لغات، رعایت دستور زبان و تلفظ صحیح را بالا برد و هدفمند برای آزمون آیلتس آماده شد.

برای اینکه به هر ۴ مهارت تسلط کامل داشته باشید، باید هر روز ۴ مهارت را تمرین کنید زیرا در روز آزمون هر ۴ مهارت باهم از شما امتحان گرفته میشود و باید توجه داشت که زمان آزمون دشمن اصلی شماست و شما باید در پاسخگویی سرعت عمل داشته باشید و از استراتژی مشخصی استفاده کنید.

بنابراین باید به مرور سرعت مهارت های: خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را افزایش دهید، که این امر مسلتزم مطالعه منابع خوب ، تلاش مداوم و پشتکار است.

آیلتس چیست و چرا باید آیلتس بگیریم؟

این روزها بسیاری از افراد برای رسیدن به رویاهاشان و ساختن یک زندگی بهتر به دنبال مهاجرت کردن و ادامه تحصیل هستند. برای تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا و حتی پیدا کردن شغل در کشور های مختلف و اخذ اقامت نیازمند گرفتن مدرک آیلتس هستیم.

آزمون آیلتس سطح سواد داوطلب در حوزه زبان انگلیسی را بر روی ۴ مهارت:

۱.خواندن (reading)

  1. نوشتن (writing)
  2. مکالمه (speaking)
  3. شنیدار (listening) ارزیابی میکند.

رنج نمره بین ۰ تا ۹ است و در دو بخش جنرال و آکادمیک برگزار میشود.

برخلاف تافل، مدرک آیلتس تنها ۲ سال اعتبار دارد. پس شما باید ظرف مدت دو سال برای جلوگیری از انقضای مدرک آیلتس تکلیف خود را روشن کنید و نسبت به ارسال مدارک شغلی یا تحصیلی اقدام کنید.

کلاس های آیلتس در اصفهان

درواقع گرفتن مدرک آیلتس بدون کلاس امکان پذیر هست اما حضور در کلاس های آموزشگاه آیلتس در اصفهان و حضور یک معلم با تجربه در کنار شما میتواند روی مهارت های گفته شده مخصوصا “مکالمه” و “شنیدار” بسیار تاثیرگذار باشد.

به یاد داشته باشید یک آموزشگاه زبان انگلیسی خوب می تواند تاثیر بسیار زیادی در آمادگی شما برای آزمون آیلتس داشته باشد. شما از طریق شرکت در کلاس های آیتلس میتوانید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید، در معرض قرار گرفتن با لهجه های مختلف و گفتارهایی با موضوعات گوناگون در کلاس های آیتلس اصفهان شما را در گرفتن نمره بهتر یاری میکند.

همچنین میتوانید برای تقویت مهارت شنیداری، زیادگوش کنید، زیاد گوش کردن موسیقی، فیلم و سخنرانی های انگلیسی بسیار تاثیرگزار است.

برای تقویت مهارت نوشتاری سعی کنید زیاد بنویسید. زیاد بخوانید و از متون علمی و غیر علمی برای یادگیری استفاده کنید، از نوشتن ترسی نداشته باشید، هیچ دیکته نانوشته ای غلط ندارد.

همانطور که میدانید آزمون آیتلس یکی از چالش برانگیز ترین مرحله ها در اپلای است و قطعا نیاز به وقت زیادی دارد تا به نتیجه مطلوب برسیم، پس بنابراین برای اینکه هم در زمان و هم در هزینه ها صرفه جویی کنیم بهتر است که برنامه ریزی شده و هدفمند مطالعه کنیم.

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.