تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر : 61521

ویندوز مدیا پلیر، سرانجام یک آپدیت بزرگ دریافت کرد

ویندوز مدیا پلیر، سرانجام یک آپدیت بزرگ دریافت کرد

ویندوز مدیا پلیر، سرانجام یک آپدیت بزرگ دریافت کردپس از یک دهه، نسخه جدید ویندوز مدیا پلیر – Windows Media Player، نرم افزار پخش کننده فایل‌های چندرسانه‌ای مایکروسافت با ظاهری جدید منتشر شد.
مثل هر سی..

ویندوز مدیا پلیر جدیدویندوز مدیا پلیر، سرانجام یک آپدیت بزرگ دریافت کرد

پس از یک دهه، نسخه جدید ویندوز مدیا پلیر – Windows Media Player، نرم افزار پخش کننده فایل‌های چندرسانه‌ای مایکروسافت با ظاهری جدید منتشر شد.

مثل هر سیستم عامل دیگری، ویندوز هم همیشه با ابزارهای اولیه مخصوص به خودش مثل پخش کننده چند رسانه‌ای، ماشین حساب و ابزارهای نقاشی عرضه می‌شود. طی سالیان اخیر اکثر این ابزارها تغییرات ملموسی را دریافت نکرده‌اند که شاید مدت آن به چند دهه هم برسد! مثل ابزار مشهور نقاشی Microsoft Paint که از سال ۲۰۱۲ تاکنون بدون تغییر مانده است. اما اکنون به نظر می‌رسد اپلیکیشن قدیمی ویندوز مدیا پلیر دستخوش تغییراتی شده و به عنوان یک پخش کننده صوتی و تصویری، با ظاهری جدید به ویندوز بازگشته است.

ویندوز مدیا پلیر جدید

نرم افزار Windows Media Player پاسخ مایکروسافت به نرم افزار iTunes اپل است. همانطور که از نامش پیداست، این ابزار علاوه بر این که یک پخش کننده ساده برای فایل‌های صوتی و ویدیویی است، برخی ابزارها برای مدیریت کلکسیون‌های چندرسانه‌ای کاور آثار هنری و غیره را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال در ویندوز ۱۰ مایکروسافت نرم افزار جدیدی را به نام Groove Music معرفی کرد و مدیا پلیر را کم‌رنگ کرد.

اکنون دوباره مایکروسافت مدیا پلیر را به ویندوز جدید خودش آورده که از قضا این دفعه با ظاهری آراسته‌تر و کاربرپسندتر در سطح ویندوز اجرا می‌شود. همانطور که انتظار می‌رفت، رابط کاربری این اپلیکیشن هم‌سو زبان طراحی ویندوز ۱۱ تغییر کرده و با توجه به انتخاب تم روشن و تیره برای ویندوز، تم این نرم افزار هم به صورت خودکار تغییر می‌کند. اما همچنان طرح اصلی این نرم افزار یادآور نسخه کلاسیک Media Player است.

ویندوز مدیا پلیر جدید

در نسخه فعلی فقط مجموعه فایل‌های چندرسانه‌ای که در فضای داخلی خود دستگاه ذخیره شده باشند توسط برنامه اجرا می‌شوند؛ گرچه مایکروسافت وعده داده در نسخه‌های بعدی پخش شبکه‌های محلی را هم در این نرم افزار ممکن می‌کند. از دیگر ویژگی‌های ویندوز مدیا پلیر جدید می‌توان به نمایش آلبوم اثر و تصویر خواننده در حالت تمام صفحه و مینی پلیر، پشتیبانی از کلیدهای میانبر روی کیبورد و دسترسی‌پذیرتر شدن بخش‌های مختلف اشاره کرد.

بار دیگر این نرم افزار جایگزین Groove Music خواهد شد و هر فایل چندرسانه‌ای که در ویندوز ۱۱ اجرا شود، به صورت خودکار در این نرم افزار پخش می‌شود. در حال حاضر نسخه جدید ویندوز مدیا پلیر به صورت آزمایشی در دسترس کاربران قرار گرفته است. همچنین ما نمی‌دانیم که آیا مایکروسافت آن را برای کاربران ویندوز ۱۰ نیز عرضه خواهد کرد یا مختص به نسخه جدید ویندوز خواهد بود.

تصاویر ویندوز مدیا پلیر جدید

ویندوز مدیا پلیر جدید
ویندوز مدیا پلیر جدید
ویندوز مدیا پلیر جدید
ویندوز مدیا پلیر جدید

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.