تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر : 61742

ویدیوی دیدنی از پرواز هلیکوپتر کوچک ناسا در مریخ؛ نبوغ بشر در سیاره سرخ را تماشا کنید

ویدیوی دیدنی از پرواز هلیکوپتر کوچک ناسا در مریخ؛ نبوغ بشر در سیاره سرخ را تماشا کنید

ویدیوی دیدنی از پرواز هلیکوپتر کوچک ناسا در مریخ؛ نبوغ بشر در سیاره سرخ را تماشا کنیدویدیویی از سیزدهمین پرواز بالگرد نبوغ در سیاره سرخ به خوبی جزئیات پرواز این بالگرد در جو رقیق مریخ را نشان می‌دهد. ..

ویدیوی دیدنی از پرواز هلیکوپتر کوچک ناسا در مریخ؛ نبوغ بشر در سیاره سرخ را تماشا کنید

ویدیویی از سیزدهمین پرواز بالگرد نبوغ در سیاره سرخ به خوبی جزئیات پرواز این بالگرد در جو رقیق مریخ را نشان می‌دهد. در ادامه می‌توانید این ویدیو دیدنی از پرواز هلیکوپتر کوچک ناسا در مریخ را تماشا کنید.

بالگرد نبوغ (Ingenuity) در تاریخ ۴ سپتامبر ۲۰۲۱ برابر با ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ توانست سیزدهمین پرواز خود را در مریخ با موفقیت به انجام برساند. این ماموریت به طور کامل توسط مریخ نورد استقامت (Perseverance) ناسا تصویربرداری شد. در همین راستا به تازگی این سازمان فضایی ویدیویی دیدنی از پرواز این هلیکوپتر کوچک در مریخ را منتشر کرد که به خوبی جزئیات پرواز این بالگرد در جو رقیق سیاره سرخ را نشان می‌دهد.

جزئیات پرواز هلیکوپتر کوچک ناسا در مریخ

این هلیکوپتر کوچک ناسا سیزدهمین پرواز خود را در قسمت‌های مختلف منطقه سیتا (Séítah) مریخ به انجام رساند تا بتواند با ثبت تصاویری از زوایای مختلف این منطقه به تیم مریخ نورد استقامت برای ماموریت‌های آینده کمک کند. این تصاویر که از ارتفاع ۸ متری به ثبت رسیده‌اند، تکمیل کننده تصاویر تهیه شده از پرواز دوازدهم محسوب می‌شوند. دانشمندان به کمک آنها می‌توانند مسیرهای بعدی مریخ نورد استقامت را با دقت بیشتری تعیین کنند.

دانلود ویدیو

ویدیوهای جدید از این پرواز به کمک دوربین دوگانه ابزار Mastcam-Z مریخ نورد استقامت به ثبت رسیده‌اند. در این ویدیو قسمت زیادی از مسیر پروازی بالگرد نبوغ به نمایش درآمده و ویدیو دیگر نیز از نمای نزدیک فرایند پرواز و فرود را نشان می‌دهد. همچنین ویدیو دوم به عنوان قسمتی از پروژه رصد علمی برای اندازه‌گیری توده‌های غبار تولید شده توسط بالگرد تهیه شده است.

جاستین مکی، معاون پژوهشی اصلی ابزار Mastcam-Z در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا عنوان کرد ویدیوهای تهیه شده به خوبی ارزش این ابزار را نشان می‌دهند. وی افزود حتی در فاصله ۳۰۰ متری نیز می‌توان از چشم راست این دوربین نمای نزدیکی از پرواز و فرود را مشاهده کرد.

دانلود ویدیو

در زمانی که این بالگرد کوچک ناسا قصد پرواز دارد، توده کوچکی از گردوغبار به وجود می‌آید. بالگرد نبوغ در زمان اوج‌گیری به سمت راست حرکت کرده و بعد از رسیدن به ارتفاع ۸ متری از سطح مریخ اندکی برای تنظیم دوربین رنگی با هدف ثبت تصاویر شناسایی سطح مریخ در اطراف خود می‌چرخد.

گفتنی است هلیکوپتر کوچک ناسا در چشم چپ ابزار Mastcam-Z (ویدیو دوم) کمتر قابل تشخیص است، اما در چشم راست (ویدیو اول) فرایند پرواز و فرود این بالگرد به خوبی به نمایش در آمده است. در واقع دوربین زاویه باز می‌تواند نگاه کلی از مسیر را نشان دهد که تیم نبوغ آن را برای اطمینان از موفقیت این ماموریت در نظر گرفته است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.