تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 68603

ویدیویی دیدنی از مقاومت شیشه‌های ضد گلوله مرسدس بنز

ویدیویی دیدنی از مقاومت شیشه‌های ضد گلوله مرسدس بنز

ویدیویی دیدنی از مقاومت شیشه‌های ضد گلوله مرسدس بنزشیشه‌های ضدگلوله مرسدس بنز در خودروهای ویژه‌ی افراد مشهور و سیاسی استفاده می‌شوند اما این شیشه‌ها در برابر چه اسلحه‌ها و مهماتی مقاومت می‌کنند؟
خودرو..

ویدیویی دیدنی از مقاومت شیشه‌های ضد گلوله مرسدس بنز

شیشه‌های ضدگلوله مرسدس بنز در خودروهای ویژه‌ی افراد مشهور و سیاسی استفاده می‌شوند اما این شیشه‌ها در برابر چه اسلحه‌ها و مهماتی مقاومت می‌کنند؟

خودروهای ضدگلوله در اصل همان خودروهای معمولی هستند که به تجهیزات امنیتی و صفحات آهنی ضخیم‌تری تجهیز شده‌اند. این تجهیزات می‌توانند دوربین‌های دید در شب، سیستم باک غیرقابل نفوذ یا سیستم‌های دفاعی مثل نارنجک انداز یا سیستم دودزا باشند. اما شاید شیشه‌های ضد گلوله، اصلی‌ترین رکن این گونه از خودروها محسوب شوند. این شیشه‌ها از چندین لایه مختلف ساخته شده‌اند و ضخامت‌ آن‌ها به چندین سانتی متر می‌رسد. حال که با هویت این خودروها و عملکرد شیشه‌های آن‌ها آشنا شدید، بیایید به مقاومت واقعی آن‌ها نگاهی داشته بیندازیم.

استحکام شیشه‌های ضدگلوله مرسدس بنز

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، هیچ توضیح مشخصی برای این موضوع وجود ندارد اما می‌توان با آزمایش‌های متعدد به یک فرمول تقریبا واضح برسیم. مقاومت شیشه‌های ضدگلوله در خودروهای مرسدس بنز به عوامل زیادی مثل تعداد لایه‌های شیشه و جنس آن‌ها مربوط می‌شود. حتی می‌توانید فقط شیشه‌های جلو یا بخشی از شیشه‌های خودرو را به صورت ضدگلوله داشته باشید. به طور کلی امنیت خودروهای ضدگلوله به سطوح مختلفی تقسیم می‌شود. برای مثال اگر شما سطح ۱ را انتخاب کنید، شیشه‌های شما می‌توانند در برابر ۳ گلوله‌ی ۹ میلی‌متری مقاومت کنند. این در حالی است که اگر یک سطح بالاتر را سفارش دهید، می‌توانید همین تعداد گلوله را از اسلحه مگنوم ۳۵۷ با خیال راحت دریافت کنید.

مقاومت شیشه‌های ضد گلوله مرسدس بنز

اما معمولا شیشه‌های ضدگلوله مرسدس بنز از نوع سطح ۵ هستند که می‌توانند یک گلوله‌ از سلاح‌های ۷.۲۶ میلی‌متری را تحمل کنند. البته اگر سطح ۸ مقاومت را سفارش دهید در برابر ۵ گلوله از این همین مدل، امنیت کاملی خواهید داشت. بالاترین میزان امنیت خودروهای ضدگلوله با نام سطح ۱۰ شناخته می‌شود که حتی می‌تواند در برابر شلیک گلوله‌های ۵۰ BMG تک تیراندازها در فواصل نزدیک هم مقاومت کنند. در ادامه می‌توانید فیلمی از مقاومت شیشه‌های ضدگلوله مرسدس بنز در سطح ۱۰ را مشاهده کنید.

هزینه ساخت شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله برای خودروهای بنز

ساخت این نوع از شیشه‌ها بسیار سخت و پیچیده است. آن‌ها از موادی به نام اکسی نیترات آلومینیوم (aluminum oxynitride) ساخته می‌شوند که بسیار گران قیمت هستند. هر اینچ مربع (۶.۵ سانتی متر مربع) از شیشه‌هایی که با این ماده به تولید می‌رسند، حدود ۲۰ تا ۲۵ دلار قیمت دارند. این در حالی است که همین ارقام برای شیشه‌های معمولی، به ۳.۵ دلار کاهش پیدا می‌کند. حال اگر ابعاد شیشه‌های جلو خودرو را در حالت میانگین برابر ۳۷۱۶.۱۲ سانتی متر مربع در نظر بگیریم، به این نتیجه می‌رسیم که ساخت یک شیشه جلو ضد گلوله با سطح امنیت ۱۰، بیشتر از ۱۴۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

مقاومت شیشه‌های ضد گلوله مرسدس بنز

اگر این اعداد را برای تمامی شیشه‌ها محاسبه کنیم، خواهیم دید که هزینه ضدگلوله کردن تمام شیشه‌های خودرو، با قیمت دو عدد تویوتا کمری ۲۰۲۲ برابر خواهد شد. البته این شیشه‌های به صورت مستقیم توسط خود آن‌ها به تولید نمی‌رسد و در کارخانه‌های دیگری مانند «inkasarmored» ساخته می‌شوند. در ادامه می‌توانید فیلمی از خودروهای ساخت این شرکت را مشاهده کنید.

از دست ندهید:

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر؛ از هامر تا بنتلی و تانک + ویدیو

کادیلاک اسکالید سفارشی؛ نگاهی به یک شاسی بلند ضد گلوله و لوکس

خودروی ضد گلوله بی ام و در برابر گلوله AK-47 و مواد منفجره مقاوم است

منبع :mercedesblogمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.