تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
کد خبر : 591038

وضعیت استخدام و بازار کار شغل کارگر ساده چگونه است؟

وضعیت استخدام و بازار کار شغل کارگر ساده چگونه است؟

یکی از مشاغلی که امکان درآمدزایی سریع را برای کارجویان فراهم می‌کند، فرصت شغلی کارگر ساده است. کارگران ساده این فرصت را دارند که در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، مشغول به کار شوند. به دلیل نیاز تمام بخش‌های اقتصادی به استخدام کارگر ساده، بازار کار شغل کارگر ساده یکی از بهترین شرایط استخدامی را در

یکی از مشاغلی که امکان درآمدزایی سریع را برای کارجویان فراهم می‌کند، فرصت شغلی کارگر ساده است. کارگران ساده این فرصت را دارند که در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، مشغول به کار شوند. به دلیل نیاز تمام بخش‌های اقتصادی به استخدام کارگر ساده، بازار کار شغل کارگر ساده یکی از بهترین شرایط استخدامی را در مقایسه با بسیاری از مشاغل دارا است.

انجام اموری مانند پیاده‌سازی طرح‌های مهندسی در صنعت ساختمان، توزیع انواعی از کالاها و محصولات در صنایع غذایی و توزیع و جابجایی محصولات آرایشی و بهداشتی، به استخدام کارگران ساده نیاز خواهد داشت. در این مقاله، به بررسی برخی از مهم‌ترین شرایط استخدامی شرکت‌های معتبر برای جذب نیروی کارگر ساده می‌پردازیم. همچنین به بازار کار شغل کارگر ساده در خارج از کشور، نگاهی خواهیم انداخت.

معرفی شغل کارگر ساده

بسیاری از شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی، به استخدام نیروی کار ساده نیاز دارند. شرکت‌ها معمولا کارگران ساده را به شکل تمام‌وقت، پاره‌وقت یا پروژه‌ای، استخدام می‌کنند. جدیدترین آگهی‌های استخدام کارگر ساده دولتی در این لینک قابل‌مشاهده هستند. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که: «کارگر ساده کیست؟».

یک کارگر ساده را می‌توان فردی دانست که بدون نیاز به گذراندن دوره‌های آموزشی خاص، در شرکت‌ها و واحدهای صنعتی مشغول به کار می‌شود. برخلاف مشاغل رشته‌های مهندسی یا پزشکی که نیروهای کاری باید بعد از گذراندن دوره‌های تحصیلی دانشگاهی جذب این نوع از مشاغل شوند، برای فعالیت در بازار کار شغل کارگر ساده نیازی به داشتن تحصیلات دانشگاهی نخواهد بود.

در حقیقت کارگران ساده در پایین‌ترین سطح سازمانی فعالیت دارند. این نیروهای کاری معمولا دستورالعمل‌های مدیران، سرپرستان کارگاه‌ها و سایر نیروهای متخصص را دریافت کرده و عینا اجرا می‌کنند. وظایف کارگر ساده معمولا با توجه به حوزه کاری موردنظر شرکت، متفاوت خواهد بود.

به شکلی که با توجه به نوع کاری که یک نیروی کار ساده انجام می‌دهد، ممکن است یک عنوان شغلی دیگر برای کارگر ساده تعیین می‌شود. به‌عنوان‌مثال یک نیروی کار ساده در خطوط تولید کارخانه، با عنوان اپراتور تولید شناخته می‌شود. همچنین به نیروهای کار ساده که به‌منظور انجام امور نظافتی استخدام می‌شوند، نیروهای کار خدماتی گفته می‌شود. در ادامه اسامی برخی از مشاغل کارگری آورده شده است:

  • نظافتچی
  • کارگر انبار
  • نیروی کار بسته‌بند
  • کارگر ساده چاپ و صحافی

بررسی بازار کار و شرایط استخدام کارگر ساده

بررسی بازار کار شغل کارگر ساده در بازه‌های زمانی مختلف نشان می‌دهد که آگهی‌های استخدام نیروی کار ساده، یکی از پرتکرارترین آگهی‌های شغلی در منابع کاریابی مختلف است. صنعت نفت، صنعت ساختمان، صنعت چوب و صنایع فولادی، تنها برخی از بخش‌هایی هستند که به استخدام کارگر ساده نیاز دارند.

در حقیقت در کنار مشاغلی مانند مهندس صنایع، مهندس برق و مهندس عمران، مشاغل کارگری جزء مهم‌ترین مشاغل در صنایع مختلف هستند. در ادامه برخی از فرصت‌های استخدامی کارگر ساده در تهران، کرج، شیراز و… آورده شده است:

  • استخدام کارگر ساده در ایران‌خودرو
  • استخدام کارگر ساده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • فرصت استخدام کارگر ساده در شرکت نفت
  • استخدام کارگر ساده در بیمارستانهای تهران
  • استخدام کارگر ساده در سازمان‌های دولتی مانند شهرداری‌ها و اداره پست
  • آگهی‌های استخدام کارگر ساده در شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی
  • استخدام کارگر ساده در شرکت دارویی
  • موقعیت‌های شغلی در صنایع معدنی
  • استخدام کارگر ساده در شرکت‌های عمرانی و پیمانکاری ساختمان

شرکت‌های مختلف برای استخدام کارگران ساده، شرایط استخدامی مشخصی را اعلام می‌کنند. به همین دلیل پیش از ارسال رزومه به آگهی‌هایی مانند آگهی استخدام کارگر ساده در تهران با جای خواب،‌ بهتر است به شرایط استخدامی کارفرما توجه کنید.

به‌منظور آشنایی با شرایط استخدامی شرکت‌ها در بازار کار شغل کارگر ساده، در ادامه به برخی از جدیدترین آگهی‌های استخدامی نیروی کار ساده نگاهی خواهیم انداخت.

شرایط استخدام کارگر ساده در شرکت دارویی ایرانداروک

اخیرا شرکت داروسازی ایرانداروک در فرصت شغلی کارگر انبار، از کارجویان آقا برای فعالیت در این حرفه دعوت به همکاری کرده است. از شرایط استخدام کارگر ساده در شرکت دارویی ایرانداروک، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل 2 سال سابقه کاری در گروه شغلی مشابه
  • سابقه کاری در صنعت داروسازی
  • سن بین 26 الی 36 سال
  • ارائه کارت پایان خدمت

شرایط استخدامی در شرکت بهمن موتور

شرکت بهمن موتور یکی دیگر از شرکت‌های معتبر در کشور است که نیاز به استخدام کارگر ساده آقا، برای کار در انبار دارد. در ادامه به شرایط استخدامی این شرکت اشاره شده است:

  • مدرک تحصیلی دیپلم
  • سن بین 20 الی 30 سال
  • حداقل 1 سال سابقه کاری مرتبط

استخدام در شرکت زر ماکارون

یکی دیگر از جدیدترین آگهی‌های استخدامی در بازار کار شغل کارگر ساده، در ارتباط با آگهی استخدام اپراتور تولید در شرکت زر ماکارون است. از شرایط استخدامی زر ماکارون در این فرصت شغلی در کرج، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل 1 سال سابقه کاری مرتبط
  • حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  • امکان فعالیت در شیفت شب
  • دارای کارت پایان خدمت یا معافیت غیرپزشکی

استخدام کارگر ساده در صنایع غذایی میهن

شرکت صنایع غذایی میهن یکی از شرکت‌های معتبری است که در سال 1401، آگهی استخدام کارگر ساده در ساوه را منتشر کرده است. از شرایط استخدامی کارگر ساده در صنایع غذایی میهن، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن بین 21 الی 40 سال
  • ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از آن

استخدام کارگر خدمات آقا در بیمارستان چشم‌پزشکی نور

بیمارستان چشم‌پزشکی نور برای انجام اموری مانند نظافت و ضدعفونی نمودن محیط‌های بیمارستان، به استخدام نیروی خدماتی نیاز دارد. از شرایط استخدام کارگر ساده در بیمارستانهای تهران ازجمله بیمارستان چشم‌پزشکی نور، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از آن
  • سن بین 20 الی 33 سال
  • حداقل 1 سال سابقه کاری در گروه شغلی مشابه

حقوق و دستمزد کارگر ساده در ایران

در ایران حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران، به شکل جداگانه از طرف دولت و شورای عالی کار اعلام می‌شود. به شکلی که معمولا در پایان هرسال، حداقل حقوق و دستمزد کارگر ساده از طرف شورای عالی کار تعیین می‌شود.

بر این اساس حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال 1401، به میزان ۴۱,۷۹۷,۵۰۰ ریال در ماه اعلام شده است. همچنین مزایایی مانند بن کارگری، حق مسکن، حق اولاد و پایه سنوات در این سال، به ترتیب به‌اندازه ۸,۵۰۰,۰۰۰ ریال، ۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال، ۴,۱۷۹,۷۵۰ ریال و ۲,۱۰۰,۰۰۰ ریال در ماه تعیین گردید.

بازار کار شغل کارگر ساده در خارج از کشور

بعد از بررسی وضعیت بازار کار شغل کارگر ساده در ایران، در این قسمت به بازار کار این حرفه در خارج از کشور نگاهی خواهیم انداخت. کشورهای صنعتی مانند کانادا و آلمان، نیاز شدیدی به استخدام کارگران ساده، نیمه ماهر و ماهر دارند.

هرچند ممکن است وضعیت بازار کار شغل کارگر ساده در کشورهایی مانند ترکیه و کویت موردتوجه برخی از نیروهای کاری قرار گیرد، اما معمولا تقاضا برای کار در کشورهای صنعتی بیشتر از سایر کشورها است.

کشورهایی مانند کانادا و آلمان به دلیل کمبود نیروهای کاری در مشاغل مختلف ازجمله کارگر ساده و نیروی خدماتی، مزایای مختلفی را به متقاضیان مهاجرت به این کشورها ارائه می‌دهند. ارائه ویزای کاری، امکان مهاجرت همراه با خانواده و امکان دریافت گذرنامه، ازجمله مزایای پیشنهادی این کشورها برای جذب نیروهای کاری ساده و ماهر است.

بازار کار شغل کارگر ساده در کانادا

یکی از کشورهایی که در سال‌های اخیر کوشش فراوانی برای جذب کارگران ساده و ماهر کرده است، کشور کانادا است. بر اساس آماری که سایت معتبر Statistics Canada اخیرا منتشر کرده است، نرخ بیکاری در این کشور در ژانویه سال 2023 میلادی به‌اندازه 5 درصد اعلام شده است.

به شکلی که در دو سال اخیر، نرخ بیکاری در کانادا با روندی کاهشی همراه بوده است. این آمار به‌خوبی بیانگر این مطلب است که بازار کار مناطق مختلف کانادا در فرصت‌های شغلی مختلف، دارای وضعیت مطلوبی است. خوب است بدانید که حقوق یک کارگر ساده در کشور کانادا، مبلغی در حدود 45,546 دلار در سال 2023 میلادی عنوان شده است.

بررسی وضعیت شغل کارگر ساده در آلمان

بر اساس اطلاعاتی که سایت the healthy journal ارائه کرده است، نیروهای کاری در آلمان در مقایسه با سایر کشورها، بیشترین میزان دستمزد را به ازای هر ساعت کاری در سال 2022 میلادی دریافت کرده‌اند. به شکلی که حداقل دستمزد کارگران در آلمان در این سال، معادل با 10.45 یورو در هر ساعت کاری بوده است. همچنین حداقل دستمزد در کشور آلمان در سال 2023 میلادی، مبلغی به‌اندازه 23,844 یورو در سال تعیین شده است.

جمع‌بندی

در این مقاله وضعیت بازار کار شغل کارگر ساده در ایران را موردبررسی قرار دادیم. به شکلی که در ابتدا با معرفی فرصت شغلی کارگر ساده، به شرایط استخدامی برخی از شرکت‌های معتبر نگاهی انداختیم. همچنین، وضعیت حقوق و دستمزد کارگران در سال 1401 را موردبررسی قرار دادیم. درنهایت با بررسی بازار کار نیروی کار ساده در خارج از کشور، به بررسی وضعیت حقوق و دستمزد کارگران در کشورهای کانادا و آلمان پرداختیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.