تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر : 67496

ورود هایما ۶P به ایران خودرو؛ نخستین شاسی بلند هیبریدی داخلی چه مشخصاتی دارد؟

ورود هایما ۶P به ایران خودرو؛ نخستین شاسی بلند هیبریدی داخلی چه مشخصاتی دارد؟

ورود هایما ۶P به ایران خودرو؛ نخستین شاسی بلند هیبریدی داخلی چه مشخصاتی دارد؟طبق آخرین اطلاعات دریافتی، هایما ۶P هیبریدی به عنوان نخستین خودرو هیبریدی تولید داخل به زودی توسط ایران خودرو روانه بازار خ..

ورود هایما ۶P به ایران خودرو؛ نخستین شاسی بلند هیبریدی داخلی چه مشخصاتی دارد؟

طبق آخرین اطلاعات دریافتی، هایما ۶P هیبریدی به عنوان نخستین خودرو هیبریدی تولید داخل به زودی توسط ایران خودرو روانه بازار خواهد شد.

هایما ۶P خودروی جدیدی است که به تازگی برای انجام تست‌های اولیه وارد ایران خودرو شده است. این خودرو از جمله جدیدترین محصولات هایما است و در واقع نسل جدید هایما S5 به حساب می‌آید. در بخش طراحی شباهت‌های زیادی بین این دو نسخه وجود دارد اما پیشرانه هایما ۶P هیبریدی است.

ورود هایما ۶P توسط ایران خودرو

شاید بد نباشد بدانید که این خودرو در چین به عنوان پروژه‌ای شکست خورده محسوب می‌شود که طرفداران چندانی هم ندارد و حتی خود چینی‌ها رغبتی به خرید آن نداشته‌اند. با این حال مثل همیشه ایران خودرو طی مذاکراتی که با شرکای خود داشته، تصمیم به مونتاژ آن در ایران گرفته است. در شرایطی که بازار واردات با ممنوعیت رو به رو است، ایران خودرو از ظرفیت و پتانسیل آن برای مونتاژ خودروهای چینی نهایت استفاده را می‌برد.

هایما ۶P از نظر طراحی ظاهری: ناامیدکننده

هایما 6p

نسل قبلی این خودرو دارای ظاهری نامناسب بود و مشکلات زیادی داشت به طوری که در نگاه اول تمامی ایرادات آن پیدا بودند و توی ذوق آدم می‌زدند. انتظارات از هایما ۶P چیز دیگری بود اما به نظر می رسد که این گروه خودروسازی همچنان در روندی رو به عقب است و هیچ پیشرفتی نداشته است.

حجم بیش از حد اغراق شده این خودرو و زوایا و خطوط نامتناسب با بدنه بخشی از ایراداتی است که مطمئناً مشتریان را جذب خود نخواهد کرد. در طراحی چراغ های جلو همان طرح و نقشه خودروهای آسیای شرقی به چشم می‌خورد. چراغ‌های باریک و خشن هایما ۶P نشان می‌دهد که طراح دقت و تمرکز لازم را نداشته است.

هایما 6P
هایما 6P
هایما 6P
هایما 6P

هایما ۶P از نظر مشخصات فنی: پیشرانه‌ای قوی

از طراحی نسبتاً نا امید کننده این خودرو که بگذریم به مشخصات فنی آن می‌رسیم. هایما در این زمینه تمام تلاش خود را کرده تا برگ برنده‌اش را رو کند. پیشرانه مدرن و هیبریدی این خودرو ۳ لیتری ۱.۲ لیتری خطی توربوشارژ است و به لطف وجود باطری که دارد، قادر است حداکثر خروجی ۱۴۱ اسب بخاری داشته باشد و همچنین ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

حجم موتور هایما ۶ پی ۱۱۹۶ سی سی خواهد بود و شاید باورتان نشود اما به علت توان الکتریکی که دارد می‌تواند در عرض ۷ ثانیه از حالت سکون کامل به مرز ۱۰۰ کیلومتر برسد. باطری های فول شارژ این خودروی هیبریدی شما را قادر می‌سازد تا بتوانید ۸۰ کیلومتر را بپیمایید. وظیفه انتقال نیرو نیز بر عهده گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه‌ای است که تمام قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

همان‌طور که متوجه شدید، پیشرانه این خودرو حجم زیادی ندارد و از طرفی به خاطر برخورداری از موتور الکتریکی، می‌توان انتظار مصرف سوخت کمتری از آن داشت. در نتیجه در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش این خودرو، تنها ۱.۴ لیتر سوخت مصرف می‌شود و باید ببینیم که پس از تست‌های ایران خودرو، این عدد ثابت می‌ماند یا بیشتر خواهد شد.

امکانات رفاهی و آپشن های هایما ۶P

هایما 6P

از نظر امکانات رفاهی و آپشن می‌توان گفت که هایما ۶P دارای تجهیزات خوبی است اما مشخص نیست که نسخه‌ای که به کشور ما روانه می‌شود هم همین امکانات را دارد یا از سر و ته آن زده خواهد شد! در نهایت می‌توان لیستی از این آپشن‌ها را به شرح زیر طبقه بندی کرد:

سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، ESP، TCS، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها، حسگر باران، سقف پانوراما، دوربین و حسگر عقب، ترمز پارک برقی، دکمه استارت، سیستم ورود بدو کلید و کروز کنترل، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو و در نسخه فول آپشن کیسه هوای جانبی نیز تعبیه شده است. (مشخص نیست کدام نسخه راهی بازار داخلی می‌شود.)

هایما 6P
هایما 6P
هایما 6P

هایما ۶P گران خواهد بود!

سعی کردیم دیدی کلی نسبت به این خودرو به شما بدهیم تا پیش زمینه‌ای درباره آن داشته باشید. موضوع مهمی که مشتریان با در نظر گرفتن آن اقدام به خرید خودرو می‌کنند، قیمت آن است. هایما ۶P خودروی ارزان قیمت و حتی خوش قیمتی نیست و هم اکنون نمونه‌های پایه و فول آپشن آن در چین به ترتیب ۲۵.۵۶۰ دلار و ۲۷.۶۰۰ دلار است.

اگر خوشبینانه نگاه کنیم، با ورود این خودرو به بازار داخلی ما، قیمت آن کمتر از یک میلیارد تومان نخواهد بود. همان‌طور که می‌دانید دیگر کراس اوورهای بازار ایران ارزان تر از هایما ۶P هستند و رقابت سختی بین آنها وجود دارد. با این حال ایران خودرو هنوز اطلاعاتی درباره این ماشین منتشر نکرده و در حال انجام تست‌های اولیه آن است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.