تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر : 586166

ورود به سامانه سماح و ثبت نام پیاده روی اربعین – samah.haj.ir

ورود به سامانه سماح و ثبت نام پیاده روی اربعین – samah.haj.ir

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی : ثبت نام قطعی متقاضیان زیارت اربعین حسینی از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ از طریق سامانه سماح (samah.haj.ir) انجام می‌شود. افرادی که در مرحله پیش ثبت نام شرکت کرده اند می بایست از قسمت پیگیری وضعیت و ویرایش و فقط با وارد کردن کدملی و شماره شناسنامه سرگروه

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی : ثبت نام قطعی متقاضیان زیارت اربعین حسینی از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ از طریق سامانه سماح (samah.haj.ir) انجام می‌شود.

افرادی که در مرحله پیش ثبت نام شرکت کرده اند می بایست از قسمت پیگیری وضعیت و ویرایش و فقط با وارد کردن کدملی و شماره شناسنامه سرگروه با پرداخت حق بیمه ثبت نام خود را قطعی نمایند.

داشتن گذرنامه الزامی است

در صورت نداشتن گذرنامه از طریق دفاتر خدمات پلیس اقدام نمایید. متقاضیانی که گذرنامه شان فاقد اعتبار می باشد؛ قبل از عزیمت به مرز حتماً از طریق ادارات گذرنامه مرکز استان نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام نمایند

ثبت نام جدید برای پیاده روی اربعین

چنانچه قصد ثبت نام جدید دارید می بایست از قسمت ثبت نام با مطالعه شرایط ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

شرایط انصراف از پیاده روی اربعین

انصراف از تشرف صرفاً تا دو روز قبل از تاریخ اعزام امکان پذیر می باشد و وجه انصراف صرفاً با دریافت شماره شبا به حساب فرد منصرف واریز می گردد.

در پایان ثبت نام قطعی حتماً نسبت به دریافت کارت شناسایی و رسید ثبت نام که توسط سامانه صادر می گردد اقدام نمایید.

طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا از شرایط تشرف می‌باشد. همچنین زائرینی که از آخرین تزریق شان بیش از شش ماه گذشته باشد لازم است یک دوز یادآور تزریق نمایند.

همراه داشتن کارت واکسن دیجیتالی زائرین جهت خروج از مرز الزامی می باشد. جهت دریافت کارت واکسن اقدام نمایید.

با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین، زایرین عزیزی که مرز تمرچین و باشماق را به عنوان مرز خروجی انتخاب می کنند توجه نمایند که با توجه به شرایط حاکم بر این دو مرز، می بایست از  نقاط مرزی مذکور تا شهرهای زیارتی کشور عراق صرفاً به صورت گروهی با استفاده از اتوبوسهای عراقی تردد نمایند.

آدرس سامانه سماح » https://samah.haj.ir


متن ششمین اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین حسینی به این شرح است: به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت علیهم السلام و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی (ع) می‌رساند؛

۱. از آنجا که پیش‌بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل و نقلی و بیمه‌ای برای زوار اربعین مستلزم تکمیل فرایند ثبت‌نام در تمهید این خدمات خواهد بود، لذا تصریح می‌شود تکمیل و نهایی کردن فرآیند ثبت نام برای تمام متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین سال جاری ضرورت دارد و پیش ثبت نام‌های قبلی به منزله ثبت نام نهایی تلقی نخواهد شد.

از این رو، بایسته است تمام افرادی که قبلاً پیش ثبت نام کرده یا متقاضی شرکت در مراسم اربعین سال جاری می‌باشند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به تکمیل و نهایی کردن ثبت نام خود در اسرع وقت اقدام کنند. بدیهی است هرگونه ویرایش اطلاعات در این مرحله قابل اعمال خواهد بود.

۲. با عنایت به حذف روادید برای سفر زیارتی اربعین، ثبت نام در سامانه سماح برای تمام زوار اربعین الزامی است و در حکم روادید تلقی می‌شود و هنگام خروج از مرز مورد کنترل قرار خواهد گرفت.


ثبت‌ نام اربعین تمدید شد

ستاد مرکزی اربعین، حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین عراق را به پیش‌ثبت‌نام در سامانه «سماح» مشروط کرده است. تا کنون بیش از یک میلیون نفر برای اربعین پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند، اما پیش‌بینی برای حضور ۵ میلیون ایرانی است.

پیش‌ثبت‌نام اربعین در سامانه «سماح» سازمان حج و زیارت از دهم تیرماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان این هفته، جمعه ۲۱ مردادماه ادامه دارد.

سازمان حج و زیارت یادآور شده است: در این مرحله، پیش ثبت‌نام به منزله ثبت‌نام قطعی نیست و زمان ثبت‌نام قطعی را اعلام خواهد کرد. ضمن آن‌که، هیچگونه تعهدی برای اعزام زائران ندارد.

پیش‌ ثبت‌ نام اربعین رایگان است

درحال حاضر پیش‌ثبت‌نام اربعین رایگان انجام می‌شود. سازمان حج و زیارت اعلام کرده در زمان ثبت‌نام قطعی، فقط هزینه بیمه را دریافت می‌کند که نرخ آن هنوز معلوم نشده است.

عراق در توافق با ایران، ‌در زمان اربعین ویزا را لغو کرده، اما داشتن گذرنامه با حداقل ‌شش‌ماه اعتبار از تاریخ اعزام در هنگام سفر الزامی است.

طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین، صرفاً کسانی می‌توانند برای سفر اربعین اقدام کنند که دارای کارت واکسیناسیون معتبر بوده و حداقل دو دُز واکسن و در صورت گذشت شش ماه از دز دوم، دز یادآور را نیز تزریق کرده باشند.

از بین افرادی که تا کنون برای سفر اربعین پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند بیشترین درخواست برای سفر زمینی و خروج از مرز مهران بوده است و پس از آن، مرزهای شلمچه، چزابه و خسروی به ترتیب بیشترین تقاضا برای تردد در زمان اربعین را داشته‌اند.

خبر خوب برای مشمولان غیرغایب؛ بدون پرداخت وثیقه به پیاده‌روی اربعین بروید

(۱۴۰۱/۰۵/۰۷) ایرنا نوشت: رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: کلیه مشمولان غیرغایب در ماه های محرم و صفر به ویژه در ایام اربعین حسینی می توانند بدون نیاز به پرداخت وثیقه برای زیارت عتبات عالیات اقدام کنند.
سردار تقی مهری روز جمعه در یک برنامه خبری اظهار کرد: همزمان با فرار رسیدن ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، مشمولان غیر غایب می توانند در ماه های محرم و صفر به ویژه در ایام اربعین حسینی بدون نیاز به پرداخت وثیقه و به صورت غیر حضوری مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

وی ادامه داد: کلیه مشمولان غیرغایب که قصد زیارت در ماه های یاد شده را دارند می بایست در محدوده زمانی هشتم مرداد ماه تا پنجم مهرماه از طریق سامانه sakha.epolice.ir نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور اقدام کنند.


در اربعین امسال هیچ هزینه ای از زائران دریافت نمی‌کنیم

رئیس جمعیت هلال‌احمر : در سال جاری که پس از وقفه‌ای دو ساله به دلیل شیوع بیماری کرونا انتظار حضور حداکثری مردم به صورت توده‌های میلیونی از سراسر نقاط میهن اسلامی پیش بینی می‌گردد، این جمعیت اعلام می‌ کند به جهت همکاری در فعالیت های یاد شده و تسهیل ارائه خدمات هیچ گونه هزینه‌ای را از زائرین و مجاورین حضرت اباعبد الحسین (علیه السلام) بابت خدمات یاد شده دریافت نخواهد کرد.

یادآور می‌شود که در سال‌های گذشته از زائرانی که در ایام اربعین به عتبات مشرف می‌شدند، مبلغی به عنوان حق خدمات هلال‌احمر همراه با هزینه صدور روادید دریافت می‌شد.


مهلت پیش ثبت نام برای زائران اربعین تمدید شد

براساس اعلام ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) با توجه به درخواست‌های واصله به این ستاد پیرامون تمدید مهلت پیش ثبت نام برای امکان شرکت در این مراسم معنوی و آخرین تصمیمات مدنظر جهت تمدید مهلت اعلامی جهت مدنظر قرار گرفتن توسط تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی (ع) بدین شرح است:

– مهلت پیش ثبت نام برای زوار اربعین تا تاریخ دهم ماه محرم مصادف با هفده مرداد ۱۴۰۱ (روز عاشورا) با رعایت سایر الزامات ابلاغی قبلی اعم از بهداشتی، امنیتی، بیمه‌ای و… در آدرس Samah.haj.ir (سامانه سماح – سازمان حج و زیارت) تمدید می‌شود.

– با توجه به حذف ویزا برای سفر زیارتی اربعین، ثبت نام در سامانه سماح برای تمامی زوار اربعین الزامی بوده و در حکم روادید تلقی می‌شود.

– صرفاً افرادی می‌توانند عازم سفر اربعین سال جاری شوند که دارای کارت واکسیناسیون معتبر بوده و حداقل دو دوز واکسن و در صورت گذشت ۶ ماه از دوز دوم دوز یاد آور را نیز تزریق کرده باشند.

– با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه‌های «وزارت بهداشت و ایران من و …» موضوع احراز واکسیناسیون و سایر شرایط و ملاحظات بهداشتی وغیره مورد بررسی و راستی آزمایی قرار خواهد گرفت و افراد غیر واجد شرایط از فهرست نهایی زائرین حذف خواهند شد.

– پیش ثبت نام موصوف به هیچ وجه ثبت نام قطعی زوار اربعین تلقی نخواهد نشد.


 شرایط و ضوابط پیش ثبت نام و نوبت دهی مهاجرین افغانستانی متقاضی شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی

مسئولان امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران: مهاجرین افغانستانی که دارای یکی از مدارکِ کارت آمایش، کارت هویت و گذرنامه خانواری باشند، تا دوم مرداد مهلت دارند برای پیش‌ثبت نام در این طرح، بصورت آنلاین نوبت بگیرند.


شرایط پیش ثبت نام متقاضیان اربعین حسینی ۱۴۰۱

پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی از تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ ساعت ۹ صبح لغایت ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ از طریق همین سامانه (سماح) انجام می شود.
در این مرحله صرفاً پیش ثبت نام انجام می شود و به منزله ثبت نام قطعی نیست.
پیش ثبت نام از متقاضیان هیچگونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام نخواهد داشت و متعاقباً اطلاع رسانی برای ثبت نام قطعی انجام خواهد شد.
چنانچه هرگونه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تشرف به زیارت اربعین در نظر گرفته شود، نحوه ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت نام کرده اند تعیین و اعلام خواهد شد.
تأکید می نماید زایرینی که قصد عزیمت به صورت گروهی را دارند در مرحله پیش ثبت نام نیز حتماً به صورت گروهی و با معرفی یک نفر به عنوان سرگروه اطلاعات خود را در سامانه ثبت نمایند.
با توجه به اینکه نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی خواهد شد، لذا در ثبت شماره تلفن همراه نهایت دقت را به عمل آورید.
طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا از شرایط تشرف می‌باشد و در صورتی که از زمان تزریق آخرین دز، شش ماه گذشته باشد، متقاضیان محترم می بایست نسبت به تزریق دز یادآور اقدام‌ نمایند؛ که در زمان ثبت نام قطعی از وزارت بهداشت استعلام صورت می پذیرد؛ بدیهی است از ثبت نام قطعی متقاضیانی که شرایط واکسیناسیون اعلامی را نداشته باشند، جلوگیری می گردد. لذا از هم اکنون نسبت به تکمیل مراحل واکسیناسیون اقدام شود.
داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است؛ در صورت لزوم نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام گردد.
طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مصوبه ستاد مرکزی اربعین و با توجه به شرایط خاص ایام اربعین:

الف) بیماران ذیل از تشرف به عتبات در این ایام منع شده اند و تاکید می شود از ثبت نام خودداری نمایند:

  • بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام.
  • بیماران دیابتی که مشکل کلیوی دارند.
  • بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته.
  • بیماران دارای عوارض و علایم قلبی و عروقی.
  • بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای ۲۵۰ و بالاتر دارند.
  • بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند.
  • بیماران مبتلا به سرطان که وضعیت جسمانی نامطلوب دارند.
  • بیماران مبتلا به آسم و COPD شدید و یا کنترل نشده.
  • افرادی که بنا به نظر پزشک دارای بیماری واگیر می باشند (بالاخص بیماریهای تنفسی، گوارشی و پوستی).
  • افرادی که تست کرونا آنها مثبت است تا ۵ روز اول تست مثبت در صورت عدم وجود علایم حاد.
  • افرادی که دارای بیماری حاد تب دار می باشند تا حداقل ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از قطع تب بدون استفاده از داروهای تب بر، بالاخص بیماریهای تنفسی و گوارشی و پوستی با انجام معاینه مجدد.

ب) افراد ذیل الذکر نیز حتی الامکان از تشرف به زیارت اربعین و ثبت نام خودداری نمایند:

  • زنان باردار.
  • سالمندان بالای ۶۰ سال.
  • افراد دارای بیماری های زمینه‌ای.
  • افراد دارای فشارخون بالای کنترل نشده.
  • افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده.
  • افراد چاق با ضریب توده بدنی بیش از ۴۰ .
  • افراد دارای ضعف یا نقص سیستم ایمنی.
  • افرادی که بطور مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می نمایند.با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت نام در سامانه سماح می باشد، لذا از کلیه مشتاقان عزیز دعوت می نماید حداکثر تا پایان تیرماه، در سامانه سماح پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

زمان ثبت نام پیاده روی اربعین امسال کی هست؟

به گفته مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه پیش ثبت نام اعزام زائرین به عتبات در اربعین حسینی از جمعه ۱۰ تیر آغاز خواهد شد.

ثبت نام پیاده روی اربعین

سعید کریمی خو در گفتگو با ایسنا، بااشاره به فاصله زمانی حدودا سه ماهه تا اربعین حسینی، اظهار کرد: در این راستا برنامه ریزی‌هایی در سازمان حج و زیارت صورت گرفته تا پس از دوسال وقفه امسال شاهد اجتماع عظیم عزاداران حسینی در روز اربعین باشیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه، پیش ثبت نام اعزام زائرین از روز جمعه ۱۰ تیر آغاز و تا ۳۱ این ماه به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

آدرس سایت ثبت نام پیاده روی اربعین

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه علاقمندان به حضور در مراسم اربعین حسینی می‌توانند برای پیش ثبت نام به سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir مراجعه کنند، گفت: کسانی که امکانات و زیرساخت لازم را در اختیار دارند می‌توانند در منزل پیش ثبت نام را انجام دهند، درغیر اینصورت به دفاتر حج و زیارت استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در استان ۲۱ دفتر زیارتی وجود دارد که ۱۵ مورد آن در شهر کرمانشاه و مابقی هم در شهرستان‌های کنگاور، اسلام آبادغرب، روانسر، جوانرود و سنقر و کلیایی قرار دارند و علاقمندان می‌توانند برای پیش ثبت نام به آن‌ها مراجعه کنند.

کریمی خو با تاکید براینکه امسال برای ورود زائرین به کشور عراق سخت گیری‌هایی وجود دارد، اعلام کرد: تا زمانی که زائرین در سامانه سماح ثبت نام نکنند، امکان خروج آن‌ها علیرغم داشتن گذرنامه امکان پذیر نیست.

داشتن واکسن کرونا برای پیاده روی اربعین ضروری است؟

وی افزود: همچنین تزریق دو دوز واکسن کرونا و داشتن گذرنامه با مدت اعتبار شش ماه، دیگر شرایط زائرین برای حضور در مراسم اربعین حسینی است.

مدیر حج و زیارت استان با بیان اینکه هنوز جزییات دیگری از اعزام زائرین به عتبات در اربعین اعلام نشده، گفت: برای اعزام زائرین در قالب کاروان‌های حج و زیارت به عتبات عالیات نیز با توجه به بازگشایی مرز مهران، بسته‌هایی تدوین و به سازمان ارسال کرده ایم که در صورت تایید در روز‌های آینده آن را ابلاغ و ثبت نام‌ها را برای اعزام‌ها آغاز می‌کنیم.

وی تاخیر در بسته شدن پکیج‌ها را ناشی از افزایش قیمت هتل، حمل و نقل و تغذیه و سایر خدمات در کشور عراق و تلاش مسئولین کشورمان برای تخفیف گرفتن از طرف عراقی اعلام کرد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.