تاریخ انتشار : شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 585788

ورق فولاد سبا چه خصوصیات و کاربردهایی دارد؟

ورق فولاد سبا چه خصوصیات و کاربردهایی دارد؟

مجتمع فولاد سبا، زیر مجموعه بزرگترین مجتمع فولادی کشور یعنی فولاد مبارکه اصفهان است. ورق فولاد سبا با کیفیتی مطلوب به منظور استفاده در صنایع مختلف تولید می‌شود. ورق سیاه توسط این مجتمع به روش نوردکاری پیوسته و با پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات تولید و تجهیزات متالوژی به دست می‌آید. در خط تولید این مجتمع بعد از

مجتمع فولاد سبا، زیر مجموعه بزرگترین مجتمع فولادی کشور یعنی فولاد مبارکه اصفهان است. ورق فولاد سبا با کیفیتی مطلوب به منظور استفاده در صنایع مختلف تولید می‌شود. ورق سیاه توسط این مجتمع به روش نوردکاری پیوسته و با پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات تولید و تجهیزات متالوژی به دست می‌آید.

در خط تولید این مجتمع بعد از گداختن شمش فولادی آن را برای ترکیب با عناصر دیگر و ساخت آلیاژهای متفاوت آماده می سازند. سپس شمش مذاب شده را به تختال تبدیل می‌کنند. تختال به دست آمده به دلیل اینکه دمای بسیار بالایی را در کوره متحمل شده، دارای سطحی پوسته پوسته است که قبل از ورود آن به مراحل نورد کاری، پوسته زدایی می‌شود. در نهایت تختال با عبور از میان غلتک‌های بسیار بزرگ و سنگین گسترده شده تا به ضخامت مورد نظر برسد و در نهایت محصول نهایی به دست آید.

مجتمع فولاد سبا با ظرفیت تولید سالانه بیش از 700 هزارتن ورق گرم مشغول به کار است که قابلیت افزایش این میزان را نیز به راحتی دارد. این محصول در دو نوع صنعتی و ساختمانی تولید می‌شود.

انواع ورق تولید شده در مجتمع فولاد سبا

نوع ساختمانی ورق سیاه با گرید ST37 تولید شده که از استحکام تسلیمی 227 مگا پاسکال و استحکام کششی 360 تا 510 مگا پاسکال برخوردار است. از این ورق به دلیل دارا بودن مقاومت زیاد و در عین حال قابلیت جوش پذیری مطلوب بیشتر در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌کنند.

نوع صنعتی با گرید ST52 نیز توسط این کارخانه به مرحله تولید می‌رسد، که ورق صنعتی نامیده شده و دارای استحکام تسلیمی 355 مگا پاسکال و استحکام کششی 490 تا 630 مگا پاسکال است. ورق سیاه صنعتی فولاد سبا از مقاومت بالاتر و انعطاف کمتری در مقایسه با ورق ساختمانی برخوردار بوده و از این رو در صنایع سنگین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی ورق سیاه فولاد سبا از نظر قیمت

قیمت ورق فولادی به ضخامت و کیفیت آن بستگی دارد. قیمت ورق سیاه سبا ثابت نیست و هم‌ راستا با قیمت دلار دچار نوسان خواهد شد. از طرفی، قیمت این محصول تحت تاثیر تقاضا نیز قرار می‌گیرد. ورق سیاه یک محصول نیمه نهایی به شمار رفته و کاربردهایی بسیاری دارد. این دلیل موجب می‌شود که این محصول روزانه میزان تقاضا و فروش بالایی را تجربه کند که خود به تلاطم قیمت این ورق دامن خواهد زد. به دلیل اهمیت ورق سیاه فولاد سبا در بازار آهن آلات کشور، بازرگانی آرادآهن بر آن شد تا با انتشار مقاله‌ی به بررسی تخصصی این محصول بپردازد.

ورق فولاد سبا چه خصوصیات و کاربردهایی دارد؟

مشخصات فنی و کاربردهای ورق سیاه فولاد سبا

ورق سیاه فولاد سبا در ابعاد و ضخامت‌های مشخصی تولید و به بازار عرضه می‌شود. از نظر ضخامتی ورق سیاه فولاد سبا دارای ضخامت‌های 1.5 تا 15 میلیمتر است که به صورت شیت یا رول شده بسته‌بندی خواهد شد.این ورق‌ها در عرض‌های 1000، 1250 و 15000 میلیمتر و با طول مشخصی که قابلیت سفارش سازی دارد، عرضه خواهند شد.

از این ورق به عنوان ماده‌ی اولیه برای ساخت و تولید ورق‌های روغنی، گالوانیزه، رنگی و … استفاده می‌شود. به علاوه، ورق سیاه برای ساخت انواع پروفیل باز و بسته نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد. تولید پروفیل‌های ساختمانی چون پروفیل زد، آبرو، پروفیل درب و پنجره، انواع قوطی، نبشی و… امری متداول است. همچنین از این ورق در ساخت سوله و سازه‌های فلزی نیز استفاده می‌شود.

نوع صنعتی ورق سیاه فولاد سبا در ساخت مخازن تحت فشار، تانکرها، بدنه‌ی خودروهای سبک و سنگین، کشتی‌ها، ماشین‌آلات صنعتی و  کشاورزی، رینگ چرخ کاربرد دارد. شایان ذکر است که هر کدام از گریدهای ورق سیاه کاربرد مختلفی داشته و بر این اساس قیمت آنها نیز متفاوت اعلام خواهد شد.

مرکز پخش ورق سیاه سبا

قیمت ورق سیاه فولاد سبا هر روزه توسط این مجتمع فولادی در بازار اعلام می‌شود. کارشناسان این مجتمع تولیدی بعد از در نظر گرفتن شاخص‌های روز چون قیمت ارز، نرخ جهانی ورق فولادی، قیمت شمش فولادی به عنوان ماده‌ی اولیه و با توجه به میزان عرضه و تقاضا قیمتی را برای محصولات خود در گریدهای مختلف تعیین و اعلام می‌نمایند. از آنجایی که بازرگانی آرادآهن با این کارخانه همکاری دراز مدتی دارد و به عنوان مرجع اعلام قیمت و مرکز پخش و فروش محصولات فولادی به شمار می‌رود، درکوتاهترین زمان از قیمت جدید اطلاع پیدا کرده و بلافاصله نرخ جدید را در سایت و کانال تلگرامی خود به روز رسانی می‌کند. شما می‌توانید قیمت ورق سیاه سایر کارخانجات معتبر کشور را نیز در سایت آرادآهن مشاهده کنید.

ورق فولاد سبا چه خصوصیات و کاربردهایی دارد؟

فروش ارزانترین ورق سیاه

قبل از خرید لازم است که ضخامت، ابعاد و گرید ورق مورد نیاز خود را مشخص کنید و سپس براساس آن برای ثبت سفارش اقدام نمایید. همچنین بهتر است که وزن دقیق آن را نیز محاسبه کنید، برای به دست آوردن وزن دقیق می‌توانید از جداول وزنی موجود در سایت آرادآهن کمک بگیرید و یا با متخصصان این بازرگانی تماس برقرار کنید. بعد از استعلام دقیق وزن و قیمت می‌توانید برای خرید ورق سیاه سبا فرم ثبت سفارش موجود در سایت آرادآهن را تکمیل و ارسال کنید. شایان ذکر است که کارشناسان فروش این بازرگانی به صورت تلفنی نیز سفارشات شما را دریافت کرده و برای تحویل هرچه سریع‌تر آن اقدام می‌کنند.

بازرگانی آرادآهن بزرگترین مرکز پخش انواع مقاطع فولادی صنعتی و ساختمانی انواع ورق فولادی در ضخامت و ابعاد مختلف را در سبد محصولات خود ارائه می‌دهد. ورق فولادی از هر برند و کارخانه‌ ای توسط این بازرگانی با کمترین قیمت ممکن عرضه می‌شود. دلیل این امر ارتباط نزدیک و دائم این بازرگانی در طول 20 سال سابقه‌ی فعالیت در بازار آهن و فولاد کشور با کارخانجات مطرح کشور است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آرادآهن ضمن اطلاع از مشخصات کامل هر کارخانه، قیمت روز محصولات آن‌ها را مشاهده کرده و در صورت تمایل تنها با یک تماس سفارش خود را ثبت نمایید.

برای مشاهدۀ آخرین قیمت مقاطع فولادی می‌توانید از طریق سایت، کانال تلگرام یا تماس با کارشناسان فروش اقدام نمایید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.