تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر : 69922

وبگردی با فرامین صوتی را با گوگل کروم تجربه کنید

وبگردی با فرامین صوتی را با گوگل کروم تجربه کنید

وبگردی با فرامین صوتی را با گوگل کروم تجربه کنیداگر می‌خواهید با فرامین صوتی در مرورگر گوگل کروم وبگردی را تجربه کنید، این کار به لطف افزونه ها امکان‌پذیر است. اما چگونه؟
گوگل به صورت پیش‌فرض طیف وسیع..

وبگردی با فرامین صوتی را با گوگل کروم تجربه کنید

اگر می‌خواهید با فرامین صوتی در مرورگر گوگل کروم وبگردی را تجربه کنید، این کار به لطف افزونه ها امکان‌پذیر است. اما چگونه؟

گوگل به صورت پیش‌فرض طیف وسیعی از توابع دسترسی‌پذیری را در مرورگر گوگل کروم ارائه می‌کند. با این حال اگر شما جزو کسانی باشید که با تایپ کردن طولانی و کلیک کردن مشکل دارید و یا ترجیح می‌دهید با فرامین صوتی خود مرورگر را کنترل کنید، گوگل این را کمی نادیده می‌گیرد.

خوشبختانه فروشگاه Chrome Web Store از افزونه‌های بی‌شماری پشتیبانی می‌کند که می‌توانید از آن‌ها برای هر نوع تجربه وبگردی که خواستید استفاده کنید. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهید وبگردی با فرامین صوتی را با مرورگر گوگل کروم تجربه کنید، در زیر با این ۴ افزونه می‌توانید این کار را انجام دهید.

افزونه‌هایی برای وبگردی با فرامین صوتی در گوگل کروم

۱. افزونه Voice Actions for Chrome

وبگردی با فرامین صوتی در گوگل کروم

اولین گزینه‌ی این لیست، افزونه Voice Actions for Chrome است. همانطور که از نامش پیداست، این افزونه کنترل مرورگر شما را با فرامین صوتی ممکن می‌کند. چیزی که بدون آن امکان‌پذیر نیست. ساده‌ترین افزونه‌ای که برای این کار وجود دارد هم همین گزینه است. تمام چیزی که شما نیاز دارید، زدن دکمه‌ی Voice Actions از قسمت نوار افزونه‌ها است تا کروم صدای شما را بشنود.

وقتی این افزونه شروع به گوش دادن صدای شما کند، با یک صدای کوتاه شما را مطلع خواهد کرد. سپس قادر به تشخیص گفتار کاربر حتی در محیط‌های شلوغ مثل خیابان است. البته باید برخی تنظیمات را انجام دهید. به طور مثال میکروفونی که افزونه از آن استفاده می‌کند را به حالت پیش‌فرض دربیاورید و مجوزهای لازم را به برگه‌ها بدهید.

بعد از راه‌اندازی کافیست شروع به صحبت کردن کنید. رفتار پیش‌فرض افزونه به شما اجازه می‌دهد هر چیزی که برایتان نا آشنا است را با فرامین صوتی خود جستجو کنید. اگر بدون لهجه‌ی خاصی صحبت کنید، این افزونه فوراً صدای شما را تشخیص داده و به گوگل ارجاع می‌دهد. اما خبر خوب اینکه فرامین صوتی فقط مختص جستجو در وب‌سایت گوگل نیست. شما می‌توانید برای جستجوی یک ویدیو در یوتیوب نیز از آن استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید برای جابجایی بین برگه‌ها با فرامین صوتی خود نیز از این افزونه استفاده کنید.

۲. افزونه Talk and Comment

وبگردی با فرامین صوتی در گوگل کروم

دومین گزینه‌ی این لیست، افزونه‌ای به نام Talk and Comment است. اگر از آن دسته افرادی هستید که زنگ زدن را به پیام متنی فرستادن ترجیح می‌دهید یا با ارتباط کلامی از طریق صدا احساس بهتری پیدا می‌کنید، این همان افزونه‌ای است که به دنبالش هستید.

Talk and Comment یک افزونه‌ی نسبتاً بصری با یک فرضیه‌ی ساده است. گذاشتن یادداشت‌های صوتی راه بهتری برای ارتباط برقرار کردن است، اما گوگل کروم به خوبی از آن پشتیبانی نمی‌کند. افزونه‌ی Talk and Comment برای رفع این مشکل منتشر شده است. ابتدا باید این افزونه را نصب کنید. سپس لازم به برخی تنظیمات از جمله دادن مجوز دسترسی به میکروفون است که کار خاصی ندارد.

برای استفاده از این افزونه، تنها کاری که باید انجام دهید کلیک کردن روی دکمه‌ی کوچک میکروفون است که در سمت راست صفحه پنهان می‌شود. بعد از کلیک شما، افزونه شروع به ضبط صدا می‌کند. اگر از پیام صوتی خود رضایت نداشتید می‌توانید آن را لغو هم کنید. این افزونه سپس صدای ضبط شده‌ی شما را به یک پیام صوتی تبدیل خواهد کرد و می‌توانید از آن در هر کجا استفاده کنید. تنها نکته‌ی منفی این افزونه، نگهداری از پیام‌های صوتی شما تنها به مدت ۹۰ دقیقه است. بعد از آن مجدداً باید پیام‌هایتان را ضبط کنید.

۳. افزونه Mote

وبگردی با فرامین صوتی در گوگل کروم

اگر به دنبال ساخت یادداشت‌های صوتی با امکاناتی بیشتر هستید، می‌توانید از افزونه Mote استفاده کنید. Mote به صورت یکپارچه با پلتفرم‌های Docs, Slides, Sheets, Forms و Classrom گوگل هماهنگ است. حتی آن از سرویس ایمیل Gmail گوگل هم پشتیبانی می‌کند. نکته‌ی مثبت آن، امکانات منحصر به فرد برای هر یک از این سرویس‌ها است که در هیچ کجای دیگری نمی‌توان آن‌ها را یافت. اگرچه آن‌ها در دیگر سایت‌ها کار نمی‌کند.

تمام کاری که باید انجام دهید، شروع به صحبت کردن با افزونه هنگام فعال بودن آن است تا یک متن صوتی ایجاد شود. این افزونه وقتی که صحبت می‌کنید، به صورت خودکار یک رونوشت از آن هم ایجاد می‌کند. شما حتی می‌توانید این رونوشت را به زبان‌های دیگر نیز تبدیل کرده و برای دوستان خود ارسال کنید.

۴. افزونه Handsfree for Web

وبگردی با فرامین صوتی در گوگل کروم

اگر به دنبال چیزی هستید که به شما اجازه دهد با استفاده از فرامین صوتی خود در هر کجای وب که خواستید بگردید، افزونه Handsfree for Web همان چیزی است که نیاز دارید.

هدف این افزونه بسیار ساده است. شما با استفاده از صدای خود دستوراتی را به افزونه می‌دهید و آن کارهایی را برایتان انجام می‌دهد. این افزونه از تعداد وسیعی از دستورات مختلف پشتیبانی می‌کند تا به آسانی بتوانید هر کجای وب را که خواستید مرور کنید. به طور مثال می‌توانید با استفاده از فرمانی صوتی، از طریق این افزونه کلیک کنید.

افزونه Handsfree صفحه وب را به بخش‌های کلیک‌پذیری تبدیل می‌کند و به هر کدام یک عدد اختصاص می‌دهد. سپس می‌توانید آن‌ها را با صدای خود انتخاب کنید تا به آن بخش مورد نظر از صفحه منتقل شوید. شما از این طریق می‌توانید ورودی‌ها را پر کرده، بوک مارک‌ها را مدیریت کنید و یک ویدیوی در حال پخش را هم کنترل کنید.

منبع :makeuseofمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.