تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر : 38236

واکسن کرونا جانسون اند جانسون از طرف سازمان غذا و دارو تأیید شد

واکسن کرونا جانسون اند جانسون از طرف سازمان غذا و دارو تأیید شد

واکسن کرونا جانسون اند جانسون از طرف سازمان غذا و دارو تأیید شداکنون، یک واکسن دیگر به‌عنوان راهکاری علیه بیماری همه‌گیر ویروس کرونا شناخته و تأیید شده است. روز شنبه، سازمان غذا و دارو ایالات متحده (اف دی ای) مجوز استفاده اضطراری (ای یو ای) از واکسن جدید ویروس کرونا که توسط جانسون اند جانسون (Johnson & Johnson) تهیه شده است، اعطا کرد. البته تنها تزریق یک دوز از این واکسن برای هر نفر مجاز است. این مجوز شامل دو دوز واکسن ام آر ان ای است که توسط مدرنا و پی فیزر و یا بیون تک تولید شده است.
واکسن جدید تنها برای افراد بالای ۱۸ سال مجاز استکمیته مشاوره واکسن‌های سازمان غذا و دارو ایالات متحده و محصولات بیولوژیکی وابسته، پس از جلسه روز جمعه و اخذ تأییدیه به اتفاق آرا، این تصمیم را گرفت. کمیته مشاوره واکسن‌ها و محصولات بیولوژیکی مرتبط با سازمان غذا و دارو ایالات متحده، گروهی از متخصصان خارجی است که تصویب‌های احتمالی جدید را در مورد واکسن‌های مختلف بررسی می‌کنند. به‌منظور مطابقت با توصیه‌های گروه، سازمان غذا و دارو ایالات متحده واکسن را برای افراد بالای ۱۸ سال مجاز دانسته است.
طبق داده‌های کار آ..

واکسن کرونا جانسون اند جانسون از طرف سازمان غذا و دارو تأیید شد

اکنون، یک واکسن دیگر به‌عنوان راهکاری علیه بیماری همه‌گیر ویروس کرونا شناخته و تأیید شده است. روز شنبه، سازمان غذا و دارو ایالات متحده (اف دی ای) مجوز استفاده اضطراری (ای یو ای) از واکسن جدید ویروس کرونا که توسط جانسون اند جانسون (Johnson & Johnson) تهیه شده است، اعطا کرد. البته تنها تزریق یک دوز از این واکسن برای هر نفر مجاز است. این مجوز شامل دو دوز واکسن ام آر ان ای است که توسط مدرنا و پی فیزر و یا بیون تک تولید شده است.

واکسن جدید تنها برای افراد بالای ۱۸ سال مجاز است

کمیته مشاوره واکسن‌های سازمان غذا و دارو ایالات متحده و محصولات بیولوژیکی وابسته، پس از جلسه روز جمعه و اخذ تأییدیه به اتفاق آرا، این تصمیم را گرفت. کمیته مشاوره واکسن‌ها و محصولات بیولوژیکی مرتبط با سازمان غذا و دارو ایالات متحده، گروهی از متخصصان خارجی است که تصویب‌های احتمالی جدید را در مورد واکسن‌های مختلف بررسی می‌کنند. به‌منظور مطابقت با توصیه‌های گروه، سازمان غذا و دارو ایالات متحده واکسن را برای افراد بالای ۱۸ سال مجاز دانسته است.

طبق داده‌های کار آزمایی بالینی که برای اطمینان از مجوز استفاده اضطراری استفاده شده است، واکسن جانسون اند جانسون ۶۶ درصد در پیشگیری از بیماری‌های متوسط تا شدید ناشی از ویروس کرونا مؤثر است. این مطالعه‌ای است که بیش از ۴۰۰۰۰ داوطلب در ایالات متحده، آمریکای جنوبی و آفریقای جنوبی در آن شرکت کرده است. از همه مهم‌تر، مشخص شد که میزان مؤثر پیشگیری از بیماری‌های جدی یا خطرناک بعد از ۲۸ روز به ۸۵ درصد رسیده است. ۲۸ روز پس از واکسیناسیون، هیچ بستری در بیمارستان یا مرگ و میر مربوط به ویروس کرونا مشاهده نشد، اگرچه خطر برای هر واکسیناسیون ممکن است این مقدار واقعاً صفر نباشد، اما بسیار کم است. مانند واکسن‌های مدرنا و پی فیزر و یا بیون تک، به نظر می‌رسد این نوع واکسیناسیون نیز از پیشگیری از درجه خاصی از عفونت بدون علامت جلوگیری می‌کند، که باید خطر انتقال از واکسن به دیگران را کاهش دهد.

آزمایشات برای تأیید مجاز بودن تزریق دوز دوم واکسن جانسون اند جانسون ادامه دارد

کرونا

تزریق واکسن‌های جانسون اند جانسون و واکسن‌های مدرنا و پی فیزر و یا بیون تک برای دو بار در ماه برنامه‌ریزی شده است. تفاوت در این است که واکسن جانسون اند جانسون فعلاً در یک نوبت تزریق می‌شود. یک مطالعه مداوم در حال بررسی این موضوع است که آیا دوز دوم واکسن جانسون اند جانسون می‌تواند اثر آن را بعد از دو ماه افزایش دهد یا خیر. واکسن مبتنی بر آدنوویروس نیز از هر دو واکسن مجاز ام آر ان ای پایدارتر است، به این معنی که به دمای فوق‌العاده کم‌نیاز ندارد و می‌تواند تا سه ماه در یخچال استاندارد و بدون خراب شدن نگهداری شود. واکسن‌های مدرنا و پی فیزر و یا بیون تک نیز می‌توانند در یخچال استاندارد نگهداری شوند، اما فقط تا ۲ تا ۴ هفته قابل ذخیره هستند.

در آزمایشات زیادی، هر سه واکسن ایمن و مؤثر شناخته شدند. اما واکسن جانسون تحمل بهتری نسبت به فاسد شدن دارد. در داده‌های کار آزمایی بالینی، ۵۵ درصد واکسیناتورهای واکسن پس از تزریق واکنش‌های نامطلوبی داشتند که شایع‌ترین آن‌ها درد، سردرد و خستگی در محل تزریق بود. در مقابل، بیش از ۸۰ درصد افرادی که واکسن ام آر ان ای مصرف می‌کنند، حداقل یک علامت را پس از مصرف دوز اول یا دوم واکسن تجربه می‌کنند. هر سه واکسن احتمال بالقوه واکنش‌های آلرژیک را دارند، اما به نظر می‌رسد مقدار آن‌ها کم هستند. در حال حاضر، افراد برای جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک باید حدود ۱۵ دقیقه صبر کنند تا واکسینه شوند.

قرار است تا پایان ماه مارس، ۲۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا تولید شود

درست همان‌طور که سال گذشته انواع مهمی از ویروس کرونا ظاهر شد، واکسن‌های جانسون اند جانسون نیز در حال آزمایش برای پیشگیری و درمان انواع مختلف این ویروس هستند. برخی از آن‌ها می‌توانند تا حدی از پاسخ ایمنی عفونت زودرس یا واکسیناسیون جلوگیری کنند. در آفریقای جنوبی، اگرچه درجه حفاظت مربوط به ویروس کرونا کاهش یافته است، اما واکسن هنوز هم می‌تواند نوع نگران‌کننده بی ۱۳۵۱ را با درجه حفاظت مشابه با سایر گونه‌ها ایجاد کند. مدرنا و پی فیزر و یا بیون تک اظهار داشتند که واکسن آن‌ها در درجه اول باید نوع بی ۱۳۵۱ را هدف قرار دهد، اما هر دو شرکت اخیراً آزمایش‌های بالینی کوچکی را برای آزمایش استراتژی‌های افزایش و یا تنظیم دوز برای این نوع انجام داده‌اند.

مسئولان جانسون اند جانسون قول داده‌اند که بلافاصله پس از پذیرش مجوز استفاده اضطراری، تقریباً ۴ میلیون دوز واکسن تهیه کنند. تا پایان ماه مارس، این شرکت قول داده بود که ۲۰ میلیون دوز تولید کند. در مجموع، این سه شرکت اظهار داشتند که انتظار دارند تا پایان ماه مارس ۲۴۰ میلیون دوز تولید کنند. انتظار می‌رود واکسن دیگری که توسط دانشگاه آکسفورد و دانشگاه آسترازنکا ساخته شده در ماه آوریل در دسترس باشد. جمعه گذشته، کانادا واکسن آکسفورد و آسترازنکارا تأیید کرد. پنجمین واکسن تولید شده توسط نوا نیز به پایان آزمایشات مقیاس بزرگ خاتمه داده و انتظار می‌رود به‌زودی در ایالات متحده تصویب شود.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.