تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۶:۲۴
کد خبر : 57127

واردات گوشی موبایل به ایران ۸۵ درصد افزایش یافت

واردات گوشی موبایل به ایران ۸۵ درصد افزایش یافت

واردات گوشی موبایل به ایران ۸۵ درصد افزایش یافتطبق آمار تجارت خارجی کشور، یک میلیارد و ۳۹۵ میلیون دلار از برندهای مختلف گوشی به بازار کشور وارد شده‌اند و واردات گوشی موبایل ۸۵ درصد افزایش یافته است.
آ..

واردات گوشی موبایلواردات گوشی موبایل به ایران ۸۵ درصد افزایش یافت

طبق آمار تجارت خارجی کشور، یک میلیارد و ۳۹۵ میلیون دلار از برندهای مختلف گوشی به بازار کشور وارد شده‌اند و واردات گوشی موبایل ۸۵ درصد افزایش یافته است.

آمار تجارت خارجی ایران نشان می دهد در پنج ماه ابتدایی سال جاری یک میلیارد و ۳۹۵ میلیون دلار گوشی در برندهای مختلف به بازار کشور وارد شده است. در همین دوره در سال قبل ۷۵۶ میلیون دلار تلفن همراه وارد کشور شد که افزایش تقریبا ۸۵ درصدی ارزش گوشی در سال جاری را نشان می‌دهد.

واردات گوشی موبایل بیشتر از کالاهای اساسی

این افزایش واردات گوشی در حالی است که در گزارش‌های قبلی، این کالا با وجود محدودیت، در رتبه اول محصولات وارداتی است. نکته جالب اینجاست که حتی از هر کدام کالاهای اساسی وارد شده هم مقدار بیشتری دارد. این در حالی است که تقریبا ۳۵ میلیارد دلار ارزش واردات و صادرات در پنج ماه اول سال جاری است که نیمی از آن در اختیار واردات است. از این رقم تقریبا ۱.۴ میلیارد دلار اختصاص به واردات موبایل یافته است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.