تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر : 583236

واردات خودرو سقف قیمت ندارد؛ تعرفه گمرکی خودروهای اقتصادی و گران‌قیمت، متفاوت است

واردات خودرو سقف قیمت ندارد؛ تعرفه گمرکی خودروهای اقتصادی و گران‌قیمت، متفاوت است

واردات خودرو سقف قیمت ندارد؛ تعرفه گمرکی خودروهای اقتصادی و گران‌قیمت، متفاوت است به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به نظر می‌رسد که واردات خودرو سقف قیمت ندارد؛ اما آیا دولت با این آیین نامه موافقت می‌کند؟ این روزها بحث تمامی محافل خودرویی، واردات خودروهای خارجی به ایران است. همان‌طور که می‌دانید این

واردات خودرو سقف قیمت ندارد؛ تعرفه گمرکی خودروهای اقتصادی و گران‌قیمت، متفاوت است

به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به نظر می‌رسد که واردات خودرو سقف قیمت ندارد؛ اما آیا دولت با این آیین نامه موافقت می‌کند؟

این روزها بحث تمامی محافل خودرویی، واردات خودروهای خارجی به ایران است. همان‌طور که می‌دانید این موضوع مدت‌هاست که در مجلس شورای اسلامی مانده و بارها نیز در مسیر رفت و آمد شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده تا این که سرانجام یک ماه پیش وزارت صمت خبر تصویب این طرح را داد.

واردات خودرو سقف قیمت ندارد

البته چندی پیش رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف از ارسال قانون ساماندهی بازار خودرو به دولت برای اجرایی کردن آن خبر داد، ولی متاسفانه هنوز خبری از اجرایی شدن آن در دست نیست و مشخص نشده که در چه تاریخی این مهم به وقوع خواهد پیوست.

حالا جلال رشیدی کوچی که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون شوراهای مجلس است از این تأخیر در تصویب و اجرایی کردن واردات انتقاد کرده و بیان داشته که هر گونه تأخیر در تدوین آیین نامه‌ای که همه موارد آن مشخص است جای نگرانی دارد. وی تأکید کرد جای نگرانی است که خدایی نکرده مافیا وارد این موضوع مهم شده باشد. رشیدی کوچی گفت:

طبق آخرین اخباری که به بنده رسیده، آیین نامه اجرایی واردات خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده و در نوبت تصویب در هیأت دولت است.

به گفته وی، این آیین نامه در 10 بند تدوین شده و مطابق با آنچه از مفاد آن برداشت شده به نظر می‌رسد که شرط سقف دلاری برداشته شده و قرار است واردات خودرو با تعرفه انجام شود. نماینده مردم مرودشت در مجلس همچنین خاطرنشان کرد در مجلس نیز نظر اکثریت نمایندگان این بود که واردات سقفی نداشته باشد و تنها از طریق تعرفه کنترل شود.

واردات خودرو

رشیدی کوچی در ادامه توضیح داد با چنین روشی خودروهای ارزان قیمت و مقرون به صرفه باید تعرفه کمتری بپردازند و برعکس خودروهای گران‌تر و لوکس می‌بایست تعرفه بیشتری پرداخت کنند. وی همچنین ادامه داد خودروهای اقتصادی که قیمت آنها کمتر از 10 هزار دلار است به نظر بهتر است که بین 5 الی درصد و خودروهایی که در رنج قیمتی 40 الی 50 هزار دلاری هستند تعرفه 95 الی 100 درصدی بپردازند. وی در ادامه افزود:

قرار است بنده جلسه‌ای با آقای فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته باشم و درباره آیین نامه تدوین شده برای واردات خودرو بحث و تبادل نظر شود. تأخیر 3 ماهه در تدوین آیین‌نامه واردات خودرو که همه بندهای آن مشخص است جای نگرانی دارد. ما نگران هستیم که خدایی نکرده مافیا در این مورد نفوذ کرده باشد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.