تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۱۶
کد خبر : 58818

هیوندای کسپر ۲۰۲۲ ؛ شاسی بلند فانتزی و دلفریب کره‌ای

هیوندای کسپر ۲۰۲۲ ؛ شاسی بلند فانتزی و دلفریب کره‌ای

هیوندای کسپر ۲۰۲۲ ؛ شاسی بلند فانتزی و دلفریب کره‌ایهیوندای کسپر ۲۰۲۲ معرفی شد. Casper به عنوان کوچکترین و ارزان‌ترین کراس اوور این برند کره‌ای محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند..

هیوندای کسپر 2022هیوندای کسپر ۲۰۲۲ ؛ شاسی بلند فانتزی و دلفریب کره‌ای

هیوندای کسپر ۲۰۲۲ معرفی شد. Casper به عنوان کوچکترین و ارزان‌ترین کراس اوور این برند کره‌ای محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند فانتزی و جذاب آشنا می‌شویم.

شرکت هیوندای طی سال‌های اخیر به میزان چشمگیری سبد محصولات خود به ویژه بخش کراس اوورها را گسترش داده و محصولات مدرنی را به بازار عرضه کرده است. در واقع این خودروساز کره‌ای با تنوع سبد محصولات خود توانسته نگاه مشتریان مختلف را به خود جلب کند و آمار فروش بسیار بالایی را به ثبت برساند. هیوندای در حوزه عرضه کراس اوورهای پایه و کوچک نیز تخصص خاصی داشته و با عرضه هیوندای ونیو در بازار آمریکا و هیوندای بایون در اروپا توانایی‌های خود را به اثبات رسانده است. در همین راستا این خودروساز به تازگی از هیوندای کسپر (Casper) برای بازار خانگی خود پرده برداشت که به عنوان کوچک‌ترین و ارزان‌ترین کرس اوور هیوندای محسوب می‌شود.

مشخصات هیوندای کسپر ۲۰۲۲

هیوندای کسپر 2022

طول هیوندای کسپر ۲۰۲۲ حدود ۳۵۹۵ میلی‌متر، عرض آن ۱۵۹۵ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۵۷۵ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز حدود ۲.۴ متر است که چنین ابعادی آن را به یک کراس اوور فوق کوچک تبدیل می‌کند. اما طراحان هیوندای برای آن طراحی جذابی را در نظر گرفتند که می‌تواند نگاه بسیاری را به خود جلب کند.

هیوندای کسپر 2022

در نمای جلوی آن شاهد چراغ‌های روشنایی روز باریکی هستیم که در زمینه مشکی نصب شدند و به شکل یکپارچه در جلوی خودرو امتداد دارند. نشان هیوندای نیز در وسط آنها خودنمایی می‌کند. چراغ‌های گرد نیز در پایین جلوپنجره به شکل یکپارچه به چشم می‌خورند که از رنگ نقره‌ای بهره می‌برند. چنین سبک طراحی را تاکنون در سایر محصولات هیوندای ندیده‌ایم.

هیوندای کسپر 2022

طراحان با استفاده از فلاپ‌های مشکی رنگ در پایین سپر، گلگیرها و در بخش رکاب به همراه باربند توانستند هویتی همانند کراس اوورها را در این خودرو به وجود بیاورند. در بخش عقب این خودرو نیز شاهد هماهنگی مناسبی با بخش جلو هستیم. از ویژگی‌های مهم طراحی بخش عقب هیوندای کسپر ۲۰۲۲ می‌توان به طرح چراغ‌های گرد به همراه دیفیوزر اشاره کرد. به طور کلی این خودرو کوچک و اقتصادی از ظاهر جذابی بهره می‌برد و با وجود سادگی نسبت به خودروهای هم‌رده در جایگاه ویژه‌ای قرار می‌گیرد.

هیوندای کسپر 2022

با وجود این که هیوندای کسپر ۲۰۲۲ یک کراس اوور فوق کوچک به شمار می‌رود، اما طراحان کابین را به گونه‌ای طراحی کردند تا بیشترین فضا را به سرنشینان ارائه دهد. قابلیت خواباندن تمام صندلی‌های این خودرو یکی از جذاب‌ترین نکات طراحی محسوب می‌شود که مالکان می‌توانند به کمک این قابلیت آن را به یک کمپر دو نفره تبدیل کنند. ضمن این که با این قابلیت می‌توان از فضای این خودرو نهایت استفاده را کرد.

هیوندای کسپر 2022

به طور کلی فضای کابین این خودرو نسبت به سایر کراس اوورهای متوسط در سطح مناسبی قرار ندارد،‌ اما در چنین ابعادی بیشترین فضا را در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد. طراحان برای ارائه فضای بیشتر کنسول میانی را حذف کردند و زیر آرنجی نیز به همراه جای لیوان ارائه شده تا صندلی‌ها پهن‌تر و راحت‌تر باشند. هیوندای با الهام از طراحی اتاق مینی ون‌ها محل قرارگیری دنده را طراحی کرده و در بالای دنده دکمه‌های تنظیم سیستم اطلاعات و سرگرمی و تهویه نصب شده است.

هیوندای کسپر 2022

کسپر با وجود کوچک و اقتصادی بودن در ایمن‌ترین حالت طراحی شده و هیوندای برای آن هفت کیسه هوا در نظر گرفته است. همچنین این خودرو از امکانات ایمنی متعددی چون سیستم کمکی راننده بین خطوط، هشدار تصادف جلو، نور بالای خودکار و کروز کنترل تطبیقی بهره می‌برد. در وسط داشبورد نیز یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ برای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی در نظر گرفته شده است. جلوآمپر دیجیتال هم یکی دیگر از امکانات این خودرو محسوب می‌شود.

هیوندای کسپر 2022

هیوندای کسپر ۲۰۲۲ در نسخه اولیه از موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۹۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. نسخه قدرتمندتر این خودرو نیز از یک موتور ۱ لیتری توربوشارژ برخوردار است که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۰ اسب بخار را تولید کند. همچنین این نسخه قدرتمندتر در سپر و جلوپنجره نسبت به نسخه پایه متفاوت‌تر به نظر می‌رسد.

هیوندای کسپر 2022

برای هیوندای کسپر ۲۰۲۲ در نسخه پایه قیمت کمتر از ۱۲ هزار دلار در نظر گرفته شده است و نسخه قدرتمندتر نیز با قیمت حدود ۱۶ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد. هیوندای کراس اوور جدید خود را در اواخر ماه جاری میلادی در بازار کره جنوبی عرضه خواهد کرد. گفتنی است این خودرو تا پیش از عرضه توانسته نگاه بسیار را به خود جلب کند و تقاضا برای خرید این خودرو آنچنان زیاد بوده که به احتمال زیاد کسپر می‌تواند رکوردهای فعلی هیوندای را بشکند.

هیوندای کسپر 2022

این کراس اوور کره‌ای پس از کره جنوبی به بازار هند نیز عرضه خواهد شد و قرار است تا سال ۲۰۲۲ شاهد عرضه آن در بازار هند باشیم تا با خودروهایی چون نیسان مگنایت، رنو کویید، سوزوکی ایگنیس و تاتا پانچ به رقابت بپردازد. البته هیوندای کسپر ۲۰۲۲ نسبت به این رقبا گران‌تر است، اما باید در نظر داشت که نسبت به همین رقبا از آپشن‌های بیشتر و طراحی مدرن‌تری بهره می‌برد. همچنین هیوندای قرار است در سال ۲۰۲۳ نسخه تمام برقی این کراس اوور را به تولید برساند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.