تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۸:۴۲
کد خبر : 64224

هیوندای پروژه خودروهای هیدروژنی خود را متوقف کرده است

هیوندای پروژه خودروهای هیدروژنی خود را متوقف کرده است

هیوندای پروژه خودروهای هیدروژنی خود را متوقف کرده است با توجه به گزارشات، هیوندای توسعه خودروهای هیدروژنی را متوقف کرده است. این شرکت کره‌ای یکی از پیشگامان تولید پیشرانه هیدروژنی به حساب م..

هیوندای پروژه خودروهای هیدروژنی خود را متوقف کرده است

با توجه به گزارشات، هیوندای توسعه خودروهای هیدروژنی را متوقف کرده است. این شرکت کره‌ای یکی از پیشگامان تولید پیشرانه هیدروژنی به حساب می‌آید.

گزارشات حکایت از این دارند که هیوندای به‌خاطر موانع متعددی، توسعه پیشرانه‌های هیدروژنی برقی را متوقف کرده است درحالی که قرار بود طی چند سال آینده از این نوع پیشرانه در برخی از خودروهای خود از جمله جنسیس استفاده کند.

به گفته منابع ناشناس به نشریه کره‌ای Chosunbiz، مقامات اجرایی هیوندای پس از بررسی نتایج مطالعات امکان‌سنجی پروژه توسعه پیشرانه‌های هیدروژنی، تصمیم به توقف این پروژه گرفته‌اند. البته در گزارش روی این نکته تاکید شده که این توقف موقتی است. با این حال، موانع قابل توجه‌ای پیش روی این پروژه قرار گرفته‌اند که از جمله می‌توان به مشکلات فنی نامشخص و پتانسیل کم برای عرضه در بازار به‌خاطر مسائل مربوط به هزینه اشاره کرد.

هیوندای نکسو

هیوندای منابع زیادی را به توسعه خودروهای هیدروژنی اختصاص داده است تا جایگزینی را برای خودروهای برقی، بدون مشکلات خودروهای برقی نظیر زمان شارژ طولانی و برد محدود مسافت ارائه بدهد. این خودروساز کره‌ای جزو معدود شرکت‌های سراسر جهان است که در حال حاضر خودروی هیدروژنی به فروش می‌رساند و حتی از برنامه خود برای تولید حدود ۱۳۰ هزار دستگاه خودروی هیدروژنی برقی به‌صورت سالانه تا ۲۰۲۵ خبر داده است.

هیوندای در حال حاضر خودروی هیدروژنی برقی هیوندای نکسو را در برخی از مناطق مشخص عرضه می‌کند که حتی در مناطقی مثل کره جنوبی که استقبال از خودروهای سازگار با محیط زیست بالا است، موفق نشده فروش قاب قبولی را رقم بزند. از ابتدای ۲۰۲۱ تا ماه نوامبر، تنها ۸,۲۰۶ دستگاه نکسو در این کشور به فروش رفته است.

هیوندای نکسو

علاوه بر این، با توجه به گزارش جدید دیگری، هیوندای تولید خودروهای بنزینی خود را نیز متوقف می‌کند. اگر این دو گزارش صحت داشته باشند، کل شرکت‌های گروه هیوندای که شامل کیا و جنسیس هم می‌شوند، از این پس کاملاً روی توسعه خودروهای برقی متمرکز خواهند بود.

طی ده سال گذشته خودروسازان متعددی برای به عمومیت رساندن خودروهای هیدروژنی تلاش کرده‌اند اما اکثر آن‌ها شکست خورده‌اند. برخی از موانعی که جلوی راه این فناوری قرار گرفته، نبود زیرساخت شارژ و تمرکز دولت‌ها روی خودروهای برقی بوده است. به‌عنوان مثال، طبق اعلام وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا، تنها ۴۸ ایستگاه شارژ خودرو هیدروژنی در این کشور تاسیس شده که ۴۷ ایستگاه در کالیفرنیا قرار دارند. این به این معنی است که عملاً افراد خارج از کالیفرنیا نمی‌توانند خودروی هیدروژنی داشته باشند.

هیوندای نکسو

با این وجود، هرچند ظاهراً هیوندای به‌عنوان یکی از پیشگامان تولید پیشرانه‌های هیدروژنی از این عرصه کناره‌گیری کرده، همچنان برخی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی روی تولید خودروهای هیدروژنی متمرکز هستند. بی ام و سال ۲۰۲۲ نسخه هیدروژنی بی ام و X5 را به تولید می‌رساند. تویوتا مشغول آزمون و خطا با یک پیشرانه هیدروژن‌سوز است و لکسوس، زیرمجموعه آن نیز دسامبر امسال از کانسپت لکسوس ROV به‌عنوان یک آفرودر هیدروژنی رونمایی کرده است. گذشته از این‌ها، واضح است که سرعت توسعه فناوری هیدروژنی بسیار به شدت و بازار آن بسیار محدود است.

منبع :Autoblogمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.