تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر : 584227

هونگچی H5 با 225 اسب بخار و نمایشگاهی از امکانات راهی خیابان شد + ویدیو

هونگچی H5 با 225 اسب بخار و نمایشگاهی از امکانات راهی خیابان شد + ویدیو

هونگچی H5 با 225 اسب بخار و نمایشگاهی از امکانات راهی خیابان شد + ویدیو هونگچی H5 یک سدان بزرگ، لاکچری و مدرن از کشور چین است که با 225 اسب بخار قدرت و مجموعه‌ای کامل از امکانات رفاهی، هر خریداری را راضی خواهد کرد. در ادامه به طور کامل با Hongqi HS5 آشنا خواهیم

هونگچی H5 با 225 اسب بخار و نمایشگاهی از امکانات راهی خیابان شد + ویدیو

هونگچی H5 یک سدان بزرگ، لاکچری و مدرن از کشور چین است که با 225 اسب بخار قدرت و مجموعه‌ای کامل از امکانات رفاهی، هر خریداری را راضی خواهد کرد. در ادامه به طور کامل با Hongqi HS5 آشنا خواهیم شد.

همه ما در مورد پیشرفت عجیب چینی‌ها در صنعت خودروهای برقی، یک رای هستیم اما زمانی که به خودروهای بنزینی می‌رسیم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ هونگچی H5 اینجاست تا به شهری که تویوتا کمری و هوندا آکورد در آن یکه تازی می‌کنند، وارد شود و حسابی گرد و خاک کند. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات بی‌نظیر هونگچی H5 آشنا خواهیم شد اما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از مطالعه‌ی مجموعه‌ کاملی از جزئیات فنی این خودرو، با گجت نیوز همراه باشید تا طی یک ویدیو کامل و جذاب، بهترین ویژگی‌های ظاهری و کابین جذاب آن را مشاهده کنید. پس ویدیو را پلی کنید، روی علامت تمام صفحه بزنید و گوشی خود را در حالت افقی قرار دهید.

معرفی هونگچی H5

این خودرو تقریبا یکی از فیس لیفت‌های H5 مدل 2022 محسوب می‌شود که مانند نسخه اصلی خود، از پلتفرم توسعه‌ یافته‌ی نسل سوم مزدا 6 بهره می‌برد. همچنین بد نیست بدانید که این پلتفرم در بخش تحقیق و توسعه‌ی شرکت فاو – مزدا چین طراحی شده است.

طراحی ظاهری و ابعاد

کار خود را با ابعاد این سدان شروع می‌کنیم که شامل 4988 میلی متر طول، 1875 میلی متر عرض و 1470 میلی متر ارتفاع می‌شود و زمانی که به فاکتور فاصله محوری می‌رسیم، عدد 2920 میلی متر را می‌بینیم؛ پس فضای فوق العاده بزرگ اتاق را در نظر داشته باشید.

هونگچی H5S

ظاهر مجلل هونگچی H5، سرشار از جزئیات است برای مثال در نمای رو به رو، یک جلو پنجره‌ی بزرگ با خط‌های موازی و نمایشگاهی از تزئینات کرومی را داریم که تا خط لیپ سپر جلو و کاپوت و فلاپ‌ هدلایت‌ها، امتداد پیدا می‌کنند. چراغ‌های دو تکه هم نمای کلاسیکی را خلق کرده‌اند. همچنین خطوط اطراف جلو پنجره هم از ای ای دی‌های نواری DLR ساخته شده‌اند تا با طرح‌های مختلف نورپردازی، حسابی دلبری کنند.

سدان Hongqi HS5
سدان Hongqi HS5

حالا به رینگ‌های 19 اینچی با لاستیک‌های فاق بلند می‌رسیم که هندلینگ آرام و سواری نرمی را نوید می‌دهند و کروم‌ کاری‌های ستون‌ها و علامت معروف «هونگچی» در پشت گلگیرهای جلویی هونگچی H5 هم واقعا کار را درآورده‌اند. همچنین می‌توانید این علامت را در وسط کاپوت هم پیدا کنید.

هونگچی H5S

در نمای عقبی هم یک صندوق با طول کوچک را داریم و همین طراحی، فضای بیشتری را برای استحکام ستون C و زاویه‌ی بیشتر صندلی‌های عقبی خلق می‌کند. یعنی یک خودرو ایمن‌تر با صندلی‌‌های راحت‌تر در ردیف دوم!

سدان Hongqi HS5

چراغ‌های پرانتزی با طرح ال ای دی ماتریسی و اگزوز دو کاناله به همراه آنتن کوسه‌ای هم از مهم‌ترین جزئیات این بخش است.

کابینی مجلل با حس و حال کلاسیک

سدان Hongqi HS5

سدان Hongqi HS5
سدان Hongqi HS5
سدان Hongqi HS5

در پرت‌ترین قسمت‌های کابین هونگچی H5 هم هیچ خبری از پلاستیک خشک و بی کیفیت نیست و تا جایی که چشم کار می‌کند، با جشنواره‌ای از چرم و پارچه طرف هستیم. نمایشگر عمودی 12.6 اینچی مولتی مدیا و صفحه نمایش دیجیتال 12.3 اینچ پشت آمپری، در کنار فرمت زیبا اما شلوغ داشبورد و ارگونومی راحت صندلی‌ها، مهم‌ترین مواردی هستند که در کابین هونگچی H5 دیده می‌شوند. در کنسول وسطی هم به جز نشان سنتی هونگچی، اهرم دنده، دو جالیوانی، ترمز پارک، کنترلر سیستم پایداری، کلیدهای سیستم تهویه هوا و یک شارژر وایرلس چیز دیگری دیده نمی‌شود.

هونگچی H5S

همچنین سیستم صوتی Dynaaudio با 12 اسپیکر و اینترنت 4G هم کابین این خودرو ساکت را حسابی شلوغ می‌کنند. به علاوه در این تصویر می‌توانید ابعاد بی‌نظیر فضای پا در ردیف دوم را مشاهده کنید.

مشخصات فنی و قیمت هونگچی H5

سدان Hongqi HS5

این سدان چینی در سه تریم مختلف به بازار می‌آید که در ادامه با تمام آن‌ها آشنا خواهیم شد:

تریم استاندارد هونگچی H5 با پیشرانه 4 سیلندر خطی توربو شارژ 1.5 لیتری و 169 اسب بخار قدرت و 258 نیوتن متر گشتاور، به یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه متصل شده است و در کمتر از 9.5 ثانیه، به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین مصرف سوخت این نسخه در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی، فقط 6.2 لیتر خواهد بود. این نسخه فقط 23628 دلار قیمت دارد.

هونگچی H5S

در تریم بعدی، باز هم همین پیشرانه را داریم اما سیستم مایلد هیبرید هم در اینجا حضور دارد تا 190 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلویی بفرستد. نهایت سرعت، شتاب 0-100 و مصرف سوخت هم در این تریم به ترتیب برابر با 8 ثانیه، 180 کیلومتر بر ساعت و 5.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود و قیمت این نسخه به 29542 دلار می‌رسد.

هونگچی H5S

اما در بهترین تریم هونگچی H5، پیشرانه توربو شارژ 2 لیتری با 225 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور را داریم که به همراه گیربکس اتوماتیک دوال کلاچ 8 سرعته، قادر است تا 230 کیلومتر بر ساعت را به راننده هدیه دهد. همچنین در کمتر از 7.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی برابر با 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است و برای خریدن آن باید 31 هزار دلار پرداخت کنید. متاسفانه در هیچ کدام از تریم‌ها، سیستم محرک AWD را نداریم؛ البته همین موضوع، به سواری نرم‌تر و فضای بیشتر در ردیف دوم ختم می‌شود.

همچنین امکانات هونگچی H5 در هر سه تریم شامل موارد زیر است که متاسفانه بعضی از آن‌ها، در قالب آپشن معرفی شده‌اند:

  • سیستم رانندگی خودکار سطح 2
  • کروز کنترل تطبیقی
  • دوربین 360 درجه
  • رادار نقطه کور با دوربین دنده عقب و سنسور پارک در سپر عقب و جلو
  • سیستم پارک خودکار
  • سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی به همراه حرکت آرام
  • هشدار خروج از بین خطوط

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

شاسی بلند هونگچی LS7 در نمایشگاه خودروی شنژن به روی صحنه آمد

هونگچی N701؛ لیموزین تشریفات جدید چینی‌ها با ظاهر غربی

چانگان شنلن SL03، سدان برقی چینی، به ایستگاه نهایی رسید + ویدیو

جیلی Xingrui مدل 2023؛ سدان لوکس و اسپرت چینی‌ها با قیمت 19 هزار دلار معرفی شد + ویدیو

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.