تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
کد خبر : 63952

هواوی AITO M5 معرفی شد؛ اولین خودروی هواوی به جنگ تسلا می‌رود + عکس، فیلم و مشخصات

هواوی AITO M5 معرفی شد؛ اولین خودروی هواوی به جنگ تسلا می‌رود + عکس، فیلم و مشخصات

هواوی AITO M5 معرفی شد؛ اولین خودروی هواوی به جنگ تسلا می‌رود + عکس، فیلم و مشخصات اولین خودروی هواوی معرفی شد؛ خودروی برقی هواوی AITO M5 از جهات متعددی رقیبی برای تسلا مدل Y خواهد بود. در ..

هواوی AITO M5 معرفی شد؛ اولین خودروی هواوی به جنگ تسلا می‌رود + عکس، فیلم و مشخصات

اولین خودروی هواوی معرفی شد؛ خودروی برقی هواوی AITO M5 از جهات متعددی رقیبی برای تسلا مدل Y خواهد بود. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

هواوی علی‌رغم تمام تحریم‌ها و فشارها از سوی ایالات متحده آمریکا، در تلاش است با گسترش فعالیت خود در حوزه‌های مختلف همچنان پابرجا بماند و «ریچارد یو» (Richard Yu)، مدیر عامل بخش محصولات مصرفی و همچنین بخش خودروهای هوشمند هواوی، طی رویداد اخیر این شرکت به روی صحنه آمده و هواوی AITO M5 را معرفی کرده است.

هواوی AITO M5

هواوی AITO M5 اولین خودروی برقی هواوی مجهز به سیستم عامل اختصاصی این شرکت با نام HarmonyOS خواهد بود. بسیار جالب است سیستم عاملی که این شرکت چینی در سال ۲۰۱۹ به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه خود برای گوشی‌های هوشمندش عرضه کرد، امروز به خودروهای آن راه پیدا کرده است؛ این حکایت از این دارد که هواوی مصمم به ساخت اکوسیستم مخصوص خود برای تمامی محصولاتش است.

هواوی AITO M5

علاوه بر این، در فضای داخلی AITO M5 یک تاچ‌اسکرین مرکزی ۱۵.۶ اینچی تعبیه شده است. این خودرو با استفاده از سیستم عامل HarmonyOS با تمامی دستگاه‌های درون خودرو ارتباط برقرار می‌کند و ارتباطی یکپارچه را در راستای ارائه یک تجربه هوشمند کامل مهیا می‌سازد. حتی یکی از ساعت‌های هوشمند هواوی می‌تواند به‌عنوان کلید این خودرو مورد استفاده قرار بگیرد.

هواوی AITO M5

البته هواوی این نکته را متذکر شده است که به تنهایی خودرو تولید نمی‌کند بلکه فناوری‌های پایه لازم جهت ساخت خودروها را توسعه می‌دهد. در واقع هواوی AITO M5 با مشارکت شرکت خودروسازی «سیرس» (Series) تولید خواهد شد.

هواوی AITO M5

هواوی AITO M5 از دو موتور برقی و یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو بهره می‌برد و نسخه پرچمدار دو دیفرانسیل آن دارای حداکثر قدرت ۳۶۵ کیلوواتی است. همچنین با یک بار شارژ کامل مسافت بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کند.

این خودرو هدف از رقابت با تسلا و به‌خصوص خودروی تسلا مدل Y دارد. ریچارد یو روی این نکته تاکید کرده است که AITO M5 حداکثر قدرت و برد بهتری را نسبت به تسلا مدل Y ارائه خواهد داد اما باید توجه داشت که بر خلاف خودروهای تمام برقی تسلا، موتور بنزین‌سوز خودروی هواوی در افزایش برد آن نقش کمکی ایفا خواهد کرد.

هواوی AITO M5

همچنین لازم به ذکر است AITO M5 از فست شارژ ۷ کیلووات پشتیبانی می‌کند که این امکان را فراهم می‌سازد تا طی ۴۵ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ بشود. این درحالی است که در حالت عادی شارژ باتری از ۲۰ تا ۸۰ درصد حدود ۵ ساعت طول خواهد کشید.

هواوی AITO M5 در فوریه ۲۰۲۲ با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، آبی و طوسی به عرضه خواهد رسید. در ادامه ویدئویی از قسمت‌های مهم نمایش این خودرو را مشاهده می‌کنید:

منبع :CNBCGizmochinaHuawei Centralمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.