تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۷:۲۱
کد خبر : 48184

هواوی طرحی شبیه به سرفیس بوک را به ثبت رسانده است

هواوی طرحی شبیه به سرفیس بوک را به ثبت رسانده است

هواوی طرحی شبیه به سرفیس بوک را به ثبت رسانده استهم‌اکنون شرکت‌های زیادی در پی تولید گوشی‌های هوشمند تاشو هستند اما هنوز مشکلات مهندسی فراوانی وجود دارد که باید حل شوند تا بتوان این گوشی‌ها را به اندازه دستگاه‌های معمولی قابل اتکا خواند. هواوی در طرحی که اخیراً به ثبت رسانده است، نشان می‌دهد که در صدد حل مشکل صاف قرار گرفتن گوشی‌های تاشو بر روی سطح است که قبلاً به علت استفاده از لولاهای بزرگ، امکان‌پذیر نبود. راه حل این شرکت چینی، استفاده از دسته لوله‌های تیغه‌مانند است که به لولاهای استفاده شده در سرفیس بوک شباهت دارند.

در شرح این طرح نوشته شده است:
سیستم لولا شامل یک ردیف از تیغه‌های لولایی به هم پیوسته و یک محرک خطی است و هنگامی که در حالت باز شده قرار دارد، تیغه‌‌های لولا در یک سطح یکنواخت قرار می‌گیرند. هنگامی که دستگاه درحال تا شدن است، هر تیغه نسبت به لبه لولاهای کناری خود و حول یک محور ثابت می‌چرخد. محرک خطی شامل یک محور چرخشی و آرایش درایو خطی است که یک طرف درایو خطی به محور جرخشی پیوسته و طرف دیگر به حداقل یکی از تیغه‌های لولا متصل است. یک محور عملگر که بین دو سر درایو خطی ا..

هواوی طرحی شبیه به سرفیس بوک را به ثبت رسانده است

هم‌اکنون شرکت‌های زیادی در پی تولید گوشی‌های هوشمند تاشو هستند اما هنوز مشکلات مهندسی فراوانی وجود دارد که باید حل شوند تا بتوان این گوشی‌ها را به اندازه دستگاه‌های معمولی قابل اتکا خواند. هواوی در طرحی که اخیراً به ثبت رسانده است، نشان می‌دهد که در صدد حل مشکل صاف قرار گرفتن گوشی‌های تاشو بر روی سطح است که قبلاً به علت استفاده از لولاهای بزرگ، امکان‌پذیر نبود. راه حل این شرکت چینی، استفاده از دسته لوله‌های تیغه‌مانند است که به لولاهای استفاده شده در سرفیس بوک شباهت دارند.

سرفیس بوک

در شرح این طرح نوشته شده است:

سیستم لولا شامل یک ردیف از تیغه‌های لولایی به هم پیوسته و یک محرک خطی است و هنگامی که در حالت باز شده قرار دارد، تیغه‌‌های لولا در یک سطح یکنواخت قرار می‌گیرند. هنگامی که دستگاه درحال تا شدن است، هر تیغه نسبت به لبه لولاهای کناری خود و حول یک محور ثابت می‌چرخد. محرک خطی شامل یک محور چرخشی و آرایش درایو خطی است که یک طرف درایو خطی به محور جرخشی پیوسته و طرف دیگر به حداقل یکی از تیغه‌های لولا متصل است. یک محور عملگر که بین دو سر درایو خطی است، عمود بر محور چرخشی لولا قرار دارد که موجب می‌شود تا هر تیغه در امتداد محور کلی لولا چرخش کند. همچنین مجموعه لولای این دستگاه شامل یک سیستم قفل است که حداقل در حالت کاملاً باز شده و کاملاً بسته شده کاربرد دارد که به وسیله یک دندانه بر روی محور چرخشی عمل می‌کند.

گوشی تاشوی هواوی

گوشی تاشوی هواوی
گوشی تاشوی هواوی
گوشی تاشوی هواوی
گوشی تاشوی هواوی

هواوی خاطرنشان کرده است که این لولاها بدون هیچ تلاش اضافه‌ای باز می‌شوند و با داشتن تنها یک سیستم قفل، در حالت باز شده کاملاً صاف است و نیازی به ایجاد هماهنگی بین نقاط مختلف لولا برای تأمین نیروی قفل وجود ندارد. این حق ثبت اختراع در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹ به ثبت رسیده و در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ منتشر شده است.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.