تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲:۴۳
کد خبر : 71442

هواوی با کنار زدن سامسونگ، در جایگاه نخست ثبت اختراع در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت

هواوی با کنار زدن سامسونگ، در جایگاه نخست ثبت اختراع در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت

هواوی با کنار زدن سامسونگ، در جایگاه نخست ثبت اختراع در سال ۲۰۲۱ قرار گرفتشرکت هواوی در سال ۲۰۲۱ موفق شد جایگاه نخست ثبت اختراع را در جهان تصاحب کند. پس از این کمپانی، سامسونگ رتبه دوم را از آن خود کر..

هواوی با کنار زدن سامسونگ، در جایگاه نخست ثبت اختراع در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت

شرکت هواوی در سال ۲۰۲۱ موفق شد جایگاه نخست ثبت اختراع را در جهان تصاحب کند. پس از این کمپانی، سامسونگ رتبه دوم را از آن خود کرده است.

ثبت اختراعات همواره نشان دهنده رشد و پیشرفت یک ملت یا کمپانی بوده است. در این میان حوزه تکنولوژی بیشترین میزان پتنت یا ثبت اختراع را به خود اختصاص داده است.

سال ۲۰۲۱ با تمام پستی و بلندی‌هایش گذشت و هم اکنون چند ماه از سال میلادی جدید سپری شده است. در سالی که گذشت هواوی صدرنشین فهرست اختراعات ثبت شده جهان شد. چینی‌ها همچون همیشه با پشتکار زیاد خود و کوشش‌های فراوان توانستند پشت کره‌ای‌ها را به خاک بمالند و جایگاه سامسونگ را در این فهرست به رتبه دوم انتقال دهند.

جایگاه نخست ثبت اختراع در سال ۲۰۲۱

در تاریخ ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، اداره ثبت اختراعات اروپا فهرست شاخص ثبت اختراعات سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. بر اساس آمار و نتایج موجود، کمپانی هواوی با ۳۵۴۴ پتنت در جایگاه نخست ایستاده و پس از آن سامسونگ با ۳۴۳۹ اختراع قرار دارد. رتبه سوم نیز با ۲۴۲۲ پتنت از آن ال جی است.

جایگاه نخست ثبت اختراع

گفتنی است که سامسونگ در سال ۲۰۲۰ موفق شد با ۳۲۷۶ اختراع در جایگاه اول بایستد و البته ال جی دو سال متوالی است که جایگاه سوم را تصاحب کرده است. بر اساس آنچه اداره ثبت اختراعات اروپا منتشر کرده دیگر شرکت‌های معروف حوزه تکنولوژی به ترتیب عبارتند از: اریکسون با ۱۸۸۴ اختراع، زیمنس با ۱۷۲۰ پتنت، ریتیان تکنولوژی با ۱۶۲۳ ثبت اختراع، کوالکام با ۱۵۳۴ پتنت، سونی با ۱۴۶۵ اختراع، فیلیپس با ۱۳۱۱ پتنت و نهایتا بوش با ۱۲۸۹ ثبت اختراع.

سال ۲۰۲۱ سال نسبتا خوبی برای اداره ثبت اختراعات اروپا بود، چرا که توانست حدود ۱۸۸ هزار و ۶۰۰ اختراع را به ثبت برساند. این رقم نسبت به سال گذشته حدود ۴.۵ درصد رشد داشته که نشان از پیشرفت سطح اختراع‌های حوزه فناوری در سال گذشته است. علاوه بر این حوزه، سایر حوزه‌ها مانند ارتباطات دیجیتال ۸.۲ درصد، فناوری پزشکی حدود ۸.۱ درصد، فناوری کامپیوتر با ۷.۸ درصد و پس از آن ماشین آلات الکترونیکی با ۶.۴ درصد رشد روبه‌رو بوده‌اند.

جایگاه نخست ثبت اختراع

در این میان کشور آمریکا با ۲۵ درصد درخواست ثبت اختراع در جایگاه نخست ایستاده و پس از آن آلمان با ۱۴ درصد، ژاپن با ۱۱ درصد، چین با ۹ درصد، فرانسه با ۶ درصد و کره جنوبی با ۵ درصد قرار دارند. شرکت هواوی با وجود تحریم‌های شدید ایالات متحده توانسته تا دسامبر ۲۰۲۱ حدود ۴۵ هزار اختراع را به ثبت برساند. هزینه تحقیق و توسعه این پتنت‌ها در سال گذشته به ۱۴۲.۷ میلیارد یوان رسیده و این عدد تقریبا ۲۴.۴ درصد از درآمد سالانه این کشور را تشکیل می‌دهد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.