تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر : 21049

هواوی با امضای قرارداد با BYD وارد بازار ماشین های خودران شده است

هواوی با امضای قرارداد با BYD وارد بازار ماشین های خودران شده است

هواوی با امضای قرارداد با BYD وارد بازار ماشین های خودران شده است به نظر می‌رسد که هواوی علاقه زیادی برای ورود به بازار ماشین های خودران دارد و حتی به تازگی قرارداد همکاری خود با شرکت بی وای دی که از خودروسازان چینی محسوب می‌شود را نیز به امضا رسانده است.
علاوه بر پشتیبانی از ارتباطات نسل جدید در بستر اینترنت ۵ جی و البته راهکار HiCar برای فناوری بازتاب نمایشگر (Screen Projection)، یکی از هدف‌های اصلی که برای چیپست های سری کیرین هواوی تعیین شده، ورود به بازار اتومبیل های بدون راننده است. تعداد زیادی از منابع داخلی هواوی این موضوع را تایید کرده‌اند که بخش تولید چیپست کیرین به طور مستقل در حال ماجراجویی برای به‌کار‌‌گیری در کابین دیجیتال اتومبیل های خودران است.
اولین محصول در این زمینه تراشه‌ی Kirin 710A خواهد بود که برای تکمیل این پروژه، به تازگی یک قرارداد تجاری توسط هواوی برای همکاری مشترک با بی وای دی به ثبت رسیده است. کمپانی بی وای دی اسناد تکنیکال چیپست کیرین را دریافت کرده و از همین حالا روند توسعه‌ی محصول را آغاز کرده است. یکی از منابع خبری این موضوع را اعلام کرده اس..

هواوی با امضای قرارداد با BYD وارد بازار ماشین های خودران شده است

به نظر می‌رسد که هواوی علاقه زیادی برای ورود به بازار ماشین های خودران دارد و حتی به تازگی قرارداد همکاری خود با شرکت بی وای دی که از خودروسازان چینی محسوب می‌شود را نیز به امضا رسانده است.

علاوه بر پشتیبانی از ارتباطات نسل جدید در بستر اینترنت ۵ جی و البته راهکار HiCar برای فناوری بازتاب نمایشگر (Screen Projection)، یکی از هدف‌های اصلی که برای چیپست های سری کیرین هواوی تعیین شده، ورود به بازار اتومبیل های بدون راننده است. تعداد زیادی از منابع داخلی هواوی این موضوع را تایید کرده‌اند که بخش تولید چیپست کیرین به طور مستقل در حال ماجراجویی برای به‌کار‌‌گیری در کابین دیجیتال اتومبیل های خودران است.

اولین محصول در این زمینه تراشه‌ی Kirin 710A خواهد بود که برای تکمیل این پروژه، به تازگی یک قرارداد تجاری توسط هواوی برای همکاری مشترک با بی وای دی به ثبت رسیده است. کمپانی بی وای دی اسناد تکنیکال چیپست کیرین را دریافت کرده و از همین حالا روند توسعه‌ی محصول را آغاز کرده است. یکی از منابع خبری این موضوع را اعلام کرده است و همین که اسناد فنی یک کمپانی تولید‌کننده‌ی چیست برای طرف مقابل ارسال شده، به معنای آغاز همکاری مشترک آنها خواهد بود.

پردازنده های سری کیرین هواوی مدت‌هاست که بازار خودروهای بدون راننده را گسترش داده‌اند و در حال حاضر مهمترین تمرکز آن‌ها روی برند بی وای دی قرار دارد. با این امید که به زودی شاهد رونمایی از اولین مدل و حضور آن در بازار عمومی باشیم.

برنامه هواوی برای ورود به بازار ماشین های خودران هوشمند

ماشین های خودران

چندی پیش شرکت بی ‌وای ‌دی در اظهار نظری رسمی اعلام کرد که مدل جدید آن ها ماژول MH5000 هواوی برای برخورداری از اینترنت فایو جی را دریافت کرده است. هم این پردازنده و هم ماژول فایو جی متعلق به هواوی هستند و پیش از این نیز بخش محصولات مخصوص مصرف‌کنندگان هواوی و کمپانی بی وای دی بر روی محصولات مختلفی همکاری‌های مشترک داشته‌اند که از جمله آنها می‌توانیم به سوئیچ‌ اتومبیل مجهز به چیپ ان اف سی و راهکارهای بازتاب نمایشگر اشاره کنیم.

بعد از این که بخش گجت های الکترونیکی مصرف کنندگان تقریبا به حداکثر رشد خود رسیده است، حالا هواوی علاقه دارد که وارد بازار ماشین های خودران شود تا دامنه فعالیت‌های خود را گسترش دهد و از پتانسیل بالای این بازار برای سود اقتصادی بهره ببرد. در تاریخ ۲۷ می ۲۰۱۹ رن ژنگفی (Ren Zhengfei) اسناد مربوط به تغییر در ساختار تشکیلات هواوی را منتشر و تایید کرد که مدیران این کمپانی تصمیم به راه‌اندازی یک واحد تجاری ویژه مربوط به خودرو هوشمند گرفته‌اند.

ماشین های خودران

این واحد در حال حاضر تحت مدیریت کمیته مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات این شرکت (ICT) قرار دارد. البته هواوی اعلام کرده است که آنها قصد ساخت خودرو را ندارد و تنها روی تکنولوژی های ICT تمرکز خواهند کرد. در واقع این شرکت چینی قصد دارد که به یک تامین‌کننده‌ی اصلی قطعات ICT برای بازار اتوموبیل خودران تبدیل شود تا به شرکت‌های سازنده برای تولید محصولاتشان در این زمینه کمک کند.

رن ژنگفی همچنین اعلام کرده است که برنامه‌های ویژه‌ای برای ساخت پلتفرم کابین هوشمند مبتنی بر چیپست گوشی های هوشمند و البته سیستم عامل اختصاصی هارمونی دارد.

کوالکام هم در بازار خودروهای بدون راننده فعالیت می‌کند

در تاریخ یکم آوریل ۲۰۱۹ علاوه بر های سیلیکون، هواوی یک تشکیلات ویژه به عنوان زیر مجموعه‌ی های سیلیکون شانگهای را ایجاد کرد که به طور مستقل مسئول پاسخگویی به فروش جانبی چیپست های اختصاصی توسعه یافته توسط این کمپانی خواهد بود. چیپ های عمومی ۴ جی و ۵ جی در کنار دیگر تراشه های عمومی پیش‌تر در اختیار کمپانی‌های دیگر قرار گرفته بود، اما پردازنده های خانواده کیرین هیچگاه شامل این لیست نشده‌اند؛ بنابراین همکاری مشترک هواوی با بی وای دی می‌تواند اولین قدم برای ورود چیپست های Kirin به بازارهای عمومی باشد.

البته جالب است بدانید که به غیر از هواوی، دیگر سازندگان چیپست های موبایل نیز برای ورود به بازار خودروهای بدون راننده اشتیاق زیادی دارند. چیپ اسنپدراگون ۸۲۰A کوالکام همین حالا هم به عنوان یک پردازنده استاندارد در بازار ماشین های بدون راننده محسوب می‌شود و کمپانی بی وای دی نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که آنها از آغاز سال ۲۰۱۹ از اسنپدراگون ۸۲۰A به عنوان پلتفرم اصلی کابین ماشین های بدون راننده خود استفاده خواهند کرد.

ماشین های خودران

هرچند که با توجه به شرایط فعلی، کمپانی‌های مختلف استفاده از تراشه های تولید شده توسط برندهای چینی را نیز جزو گزینه‌های خود قرار داده‌اند. پردازنده های سری کیرین ۷۱۰ های سیلیکون برای اولین بار روی گوشی نوا ۳ آی در جولای ۲۰۱۸ قرار گرفت. در آن زمان این چیپست توسط TSMC و تحت لیتوگرافی ۱۲ نانومتری به تولید رسیده بود.

اما در ماه می امسال پردازنده کایرین ۷۱۰A که به طور انبوه توسط SMIC تولید شده است، معرفی شد. این تراشه یک چیپست با پشتیبانی از اینترنت ۵ جی در رده‌ی محصولات اقتصادی محسوب می‌شود و فرکانس آن از ۲.۲ گیگاهرتز در پردازشگر اصلی به ۲.۰ گیگاهرتز کاهش یافته و تولید آن نیز تحت لیتوگرافی ۱۴ نانومتری انجام گرفته است. حال باید دید که با توجه به تحریم‌های آمریکا و ممنوعیت شرکت‌های سازنده‌ی تراشه، روند پیشرفت هواوی در این بازار چگونه دنبال خواهد شد.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.