تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۴:۳۰
کد خبر : 26437

هوآوی از بازار هند کنار می‌کشد

هوآوی از بازار هند کنار می‌کشد

هوآوی از بازار هند کنار می‌کشدهرچه زمان می‌گذرد بر پُشته‌ی مشکلات هوآوی افزوده می‌گردد. هند نیز بعد از ایالات متحده و اروپا تصمیم گرفته است هوآوی را به بهانه جاسوسی تحریم کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت چینی در سال کنونی میلادی ۵۰ درصد هدف مالی خود در هند را کاهش داده است و حدود ۷۰ درصد از کارکنان خود را در این کشور از کار برکنار کرده است. البته انتظار می‌رود که این شرکت برای بخش تحقیق و توسعه و همچنین مرکز جهانی خدمات (Global Service Centre) خود دوباره نیرو بگیرد.
تنش‌ها بین چین و هند از زمان درگیری در مرزهای این دو کشور که به کشته شدن ۲۰ سرباز هندی منجر شد بسیار بالا گرفته است. افکار عمومی و احساسات مشتریان نسبت به کشور چین بد شده است و از گوشه و کنار درخواست‌‌هایی برای تحریم کردن کالاهایی مانند گوشی‌های هوشمندی که منشا چینی دارند شنیده می‌شود.
دولت هند در حال حاضر شرکت‌های توزیع‌کننده شبکه حکومتی را از گرفتن تجهیزات از هوآوی و ZTE منع کرده است و از شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه ارتباطات نیز درخواست مشابهی را داشته است. به احتمال زیاد از این شرکت‌ها خواسته شده است که درخواست‌های ..

هوآوی از بازار هند کنار می‌کشد

هرچه زمان می‌گذرد بر پُشته‌ی مشکلات هوآوی افزوده می‌گردد. هند نیز بعد از ایالات متحده و اروپا تصمیم گرفته است هوآوی را به بهانه جاسوسی تحریم کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت چینی در سال کنونی میلادی ۵۰ درصد هدف مالی خود در هند را کاهش داده است و حدود ۷۰ درصد از کارکنان خود را در این کشور از کار برکنار کرده است. البته انتظار می‌رود که این شرکت برای بخش تحقیق و توسعه و همچنین مرکز جهانی خدمات (Global Service Centre) خود دوباره نیرو بگیرد.

تنش‌ها بین چین و هند از زمان درگیری در مرزهای این دو کشور که به کشته شدن ۲۰ سرباز هندی منجر شد بسیار بالا گرفته است. افکار عمومی و احساسات مشتریان نسبت به کشور چین بد شده است و از گوشه و کنار درخواست‌‌هایی برای تحریم کردن کالاهایی مانند گوشی‌های هوشمندی که منشا چینی دارند شنیده می‌شود.

دولت هند در حال حاضر شرکت‌های توزیع‌کننده شبکه حکومتی را از گرفتن تجهیزات از هوآوی و ZTE منع کرده است و از شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه ارتباطات نیز درخواست مشابهی را داشته است. به احتمال زیاد از این شرکت‌ها خواسته شده است که درخواست‌های خود از تجهیزات چینی را به مرور کم و قطع کنند تا سرویس‌های مورد استفاده مشتریان دچار مشکل نشود.

رلاینس جیو (Reliance Jio) که بزرگ‌ترین شبکه موبایلی هند را در اختیار دارد، منابع مورد نیاز برای شبکه ۴G خود را از سامسونگ تامین می‌کند. بارتی ایرتل (Bharti Airtel) و وُدافون ایدیا (Vodafone Idea) که دو شرکت بزرگ دیگر در شبکه‌ موبایلی محسوب می‌شوند تجهیزات مورد نیاز خود را از فروشنده‌های متنوعی تامین می‌کنند که هوآوی نیز جزء آنهاست.

تمام این شرکت‌‌های یادشده در حال آزمایش کردن شبکه ۵G با همکاری سازنده‌های مختلف هستند که هوآوی هم در لیست این سازندگان حضور دارد.

باید دید که آیا شرکت چینی می‌تواند این زخم‌های ایجادشده را ترمیم کند یا خیر، موضوعی که زیاد امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد. با استناد به یکی از افراد داخلی هوآوی، این شرکت طرح جدیدی برای هند ندارد و اینکه آیا همکاری جدیدی با توزیع‌کننده‌ها قرار است اجرا شود نیز در هاله‌ای از ابهام است.

پیش از این، هوآوی درآمدی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلاری را از بازار هند در سال ۲۰۲۰ انتظار داشت که با فروش ۱.۲ میلیاردی در سال ۲۰۱۷ فاصله زیادی دارد. حال به نظر می‌رسد پیش‌بینی شرکت چینی از فروش در بازار هند در حدود ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار باشد.

اگرچه موقعیت کنونی وضعیت تاریکی برای هوآوی به نظر می‌رسد، اما متخصصان بر این باورند که هند نیز کاری سخت را برای کنار گذاشتن چین پیش رو دارد. تاثیرات بخش توسعه، تجارت و فناوری چین روی هند در این چند سال اخیر رشد قابل‌ملاحظه‌ای را شاهد بوده است. بر اساس یک تخمین، واحد هوآوی در هند شامل ۷۰۰ نفر می‌شود و این جدای از صدها نفری است که به‌صورت شرکت‌های سوم شخص برای شرکت چینی کار می‌کنند.

گفته می‌شود در بخش فناوری ارتباطات، جایگزین‌‌هایی برای هوآوی در دسترس است و این شرکت به احتمال زیاد جایی در شبکه ۵G کشور هند نخواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.