تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر : 66652

همه چیز درباره ویزای دبی

همه چیز درباره ویزای دبی

  از ماسه ها و شن زارهای زیبای کویری در سواحل جنوبی خلیج فارس آغاز شد و امروزه «نگین خاورمیانه» و « زیباترین شهر جهان عرب» خوانده می‌شود، شهری که همواره در فهرست مدرن‌ترین، گران‌ قیمت ترین، زیبا ترین و تمیز ترین شهرهای جهان قرار می‌گیرد. فارغ از زیبایی‌ها، مدرنیته و زیرساخت های انبوه و …

 

از ماسه ها و شن زارهای زیبای کویری در سواحل جنوبی خلیج فارس آغاز شد و امروزه «نگین خاورمیانه» و « زیباترین شهر جهان عرب» خوانده می‌شود، شهری که همواره در فهرست مدرن‌ترین، گران‌ قیمت ترین، زیبا ترین و تمیز ترین شهرهای جهان قرار می‌گیرد. فارغ از زیبایی‌ها، مدرنیته و زیرساخت های انبوه و خیره‌کننده، دبی با جای دادن ترین‌های جهان شامل مرتفع ترین برج، بزرگترین جزیره مصنوعی، بلندترین فواره، بزرگترین مرکز خرید، بزرگترین قاب عکس و بالاخره نخستین هتل هفت ستاره دنیا در خویش، امروزه به یکی از منحصر به فردترین شهرهای جهان تبدیل شده است. البته ناگفته نماند که این روزها شهر زیبای دبی با میزبانی در نمایشگاه « اکسپو ۲۰۲۲» برگ زرینی بر داشته هایش افزوده و با میزبانی در این رویداد مهم جهانی محبوبیت بسیاری در بین علاقه مندان سفر به دبی کسب نموده است. بنابراین با یک نگاه اجمالی به سادگی می‌توان دریافت که چرا سفر به دبی و اخذ ویزای دبی از محبوب ترین سفرها و ویزاها در بین گردشگران جهان و به ویژه هموطنان عزیز می‌باشد. با این تفاسیر تجربه حداقل یکبار سفر به کشور امارات و شهر زیبای دبی خالی از لطف نیست و می‌تواند در کارنامه سفرهای شما بسیار خاطره انگیز و ماندگار شود.

بدون شک تا به امروز در مورد دبی و زیبایی‌هایش بسیار شنیده، خوانده و دیده اید. باید بگوییم که ما در این بخش قصد معرفی شهر زیبای دبی را نداریم و با هدف ارائه مطالب کاربردی در خصوص ویزای دبی در خدمت شما عزیزان هموطن هستیم. مطالبی که از نظر شما خواهد گذشت، براساس سوالات متداول متقاضیان اخذ ویزای دبی و تجربیات بیش از دودهه مجموعه سفرهالیدی در ارائه خدمات سفر به دبی، به هموطنان عزیز است. همچنین چالش هایی که پیش روی علاقه مندان سفر به دبی در سفرهای پیشین به وجود آمده بود ما را برآن داشت تا این بخش را برای شما عزیزان گردآوری کنیم. مواردی که در این بخش خدمت شما هموطنان عزیز ارائه می‌شود، در داشتن سفری آسوده و لذت بخش به دبی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین با ما همراه شوید؛

بی تردید برای سفر به کشورهایی که نیازمند اخذ ویزا هستند، جهت ارائه درخواست ویزا و اقداماتی شامل مصاحبه یا انگشت نگاری باید به دفتر سفارت آن کشور یا بخش کنسولگری مراجعه نمود. اما جالب است بدانید برای اخذ ویزای دبی، سفارت یا کنسولگری امارات در صدور ویزا کوچکترین نقشی ندارد و کلیه اقدامات لازم برای صدور ویزای دبی از طریق «اداره جوازات امارات» یا به عبارتی «اداره مهاجرت و وزارت کار امارات» انجام می‌‌پذیرد.

انواع ویزای دبی

اخذ ویزای دبی چندان دشوار نمی باشد و نیازمند وقت سفارت و مصاحبه و انگشت نگاری نیست، چرا که به صورت الکترونیک صادر می‌شود. البته نکته‌ای که در اخذ ویزای دبی بسیار حائز اهمیت است، حساسیت دولت امارات در رعایت قوانین این کشور از سوی گردشگران خارجی است.. پس لازم است که پیش از سفر به دبی همه جوانب را در روند اخذ ویزای دبی و شرایط سفر به دبی در نظر داشته باشید، تا ضمن داشتن سفری آسوده، دچار مشکلاتی مثل قرار گرفتن در «بلک لیست» نشوید.

هدف از سفر به دبی، مدت اقامت و نوع ترددهای متقاضیان سفر توریستی به دبی تعیین کننده انواع ویزای دبی می‌باشد. این انواع شامل موارد زیر هستند؛

۱- ویزای توریستی ۱۴ روزه

۲- ویزای توریستی ۳۰ روزه یکبار ورود

۳- ویزای توریستی ۳۰ روزه چند بار ورود

۴- ویزای توریستی ۹۰ روزه یکبار ورود

۵- ویزای توریستی ۹۰ روزه چند بار ورود

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دبی

جهت اخذ ویزای دبی آماده کردن مدارک زیر الزامی است؛

۱- اسکن پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار از زمان ورود

۲- اسکن شناسنامه

۳- اسکن کارت ملی

۴- اسکن عکس پرسنلی۴*۳ رنگی جدید زمینه سفید

۵- بیمه کرونا مورد تایید امارات که صادر کننده ویزا انجام میدهد

مدت زمان صدور ویزای دبی

مدت زمان صدور ویزای دبی از زمان ثبت درخواست ویزا معمولا دو روز کاری به طول می‌انجامد، مگر آنکه تحت تاثیر شرایط خاصی ویزای مورد نظر نیاز به بررسی های بیشتر داشته باشد. البته منظور از دو روز کاری بدون در نظر گرفتن روزهای جمعه و شنبه است، چرا که این روزها، روزهای کاری در اداره جوازات امارات به حساب نمی‌آیند و ایام تعطیل این مجموعه می‌باشند. به علاوه باید در نظر داشت، در مناسبت‌های ملی امارات از جمله ۲ دسامبر که روز استقلال و اتحاد هفت شیخ نشین امارات است، اداره جوازات تعطیل می‌باشد.

مدت زمان اعتبار ورود ویزای دبی

کلیه ویزاهای دبی از تاریخ صدور ویزا به مدت ۶۰ روز اعتبار ورود دارند یا به عبارتی می‌توان گفت که ۵۹ روز پس از صدور برای ورود معتبر هستند. سوء تفاهم رایجی که در مفهوم دو عبارت «تاریخ صدور» و «تاریخ دریافت» ویزای دبی به وجود می‌آید بسیاری از هموطنان عزیز را دچار چالش‌های احتمالی و خسارت های مالی می‌کند، از این رو باید به تاریخ صدور ویزا دبی توجه لازم را داشته باشید. ضمنا تاریخ صدور و تاریخ منقضی شدن در ویزا دبی ذکر شده که باید با دقت به آن توجه نمود.

مدت زمان مجاز اقامت در دبی

با در دست داشتن ویزاهای ۳۰،۱۴و ۹۰روزه توریستی دبی مجاز به اقامت همین تعداد روز مذکور در دبی هستیم، مشروط بر اینکه این روز شمار از نخستین روز ورود آغاز می‌شود و در صورتی که مسافر به هر دلیل از دبی خارج شود این بازه زمانی از روز ورود به مدت ۳۰،۱۴ و ۹۰ روز محاسبه می‌گردد. به عبارتی می‌توان گفت که اگر روزهای اقامت متوالی نباشند و مابین آن‌ها به هر دلیل فاصله‌ای بیفتد روزهای اقامت برای سفرهای بعدی ذخیره نمی‌گردند و در موعد مشخص از روز ورود مسافر مورد محاسبه قرار می‌گیرند.

تفاوت‌ ویزاهای سینگل و مولتیپل دبی

با در دست داشتن ویزای سینگل یا یکبار ورود دبی تنها یکبار می‌توان وارد دبی شد و در صورتی که قصد ورود مجدد داشته باشید باید دوباره اقدام به اخذ ویزای دبی کنید حتی اگر اعتبار ویزای شما به پایان نرسیده باشد. اما ویزای مولتیپل یا چند بار ورود دبی این اجازه را به شما می دهد که به دفعات البته مشروط بر اینکه ویزای شما از اعتبار ساقط نشده باشد به شهر دبی ورود و خروج داشته باشید.

مرجع صادرکننده ویزای دبی

همانطور که گفته شد برخلاف تصور سفارت امارات صادر کننده ویزای دبی نمی باشد و مسئولیت صدور ویزای دبی به عهده «اداره جوازات دبی» می باشد. در واقع سفارت و بخش کنسولگری امارات هیچگونه نقشی در صدور ویزای دبی نخواهند داشت.

شرایط سنی دریافت ویزای دبی

ویزای توریستی دبی به طور معمول برای رده سنی بین ۱۸ تا ۷۰ سال به راحتی صادر می‌گردد و با چالش‌های آنچنانی و شرایط استثنایی مواجه نیست، به عبارتی برای متقاضیان این رده سنی هیچگونه محدودیتی وجود نخواهد داشت. اما برای متقاضیان زیر ۱۸ سال شرایط متفاوت است و این افراد باید با همراهی یکی از بستگان شامل برادر،خواهر و یا یکی از والدین برای دریافت ویزای توریستی دبی اقدام نمایند. ضمنا اگر پدر یا مادر متقاضی زیر ۱۸ سال در دبی اقامت داشته باشند، شرایط متفاوت خواهد بود و این افراد در زمان ثبت درخواست خود جهت اخذ ویزای دبی ملزم خواهند بود که مدارک پدر یا مادر مقیم دبی شامل ویزا، اقامت، شناسنامه و کارت ملی را ضمیمه مدارک خویش نمایند. یک مورد استثنا برای متقاضیان بالای ۷۰ سال وجود دارد که باید حتما ر در نظر گرفته شود، آن هم پرداخت هزینه بیشتر برای بیمه مخصوص ویروس کروناست. در واقع بیمه کرونایی برای متقاضیان بالای ۷۰ سال گران قیمت‌تر خواهد بود. مورد دیگر که به ندرت ممکن است اتفاق بیافتد، مربوط به متقاضیان بالای ۹۰ سال است که توصیه می‌شود برای جلوگیری از ریجکتی ویزای این عزیزان، با همراهی یکی از بستگان نزدیک مثل فرزندان برای دریافت ویزا اقدام شود.

 

سفر با ویزای دبی به دیگر شیخ نشین های امارات

با در دست داشتن هریک از ویزاهای توریستی دبی علاوه بر سفر به دبی می‌توان به شش شیخ نشین دیگر امارات شامل ابوظبی، عجمان، فجیره، رأس الخیمه، شارجه، ام‌القیوین نیز سفر نمود.

مهر ورود و خروج دبی در پاسپورت

یکی از نکات بسیار مهم در سفر به دبی که به هموطنان عزیز توصیه می‌کنیم و حتما به آن توجه داشته باشند، درج شدن قطعی  مهر ورود و خروج در پاسپورت است. از آنجایی که به دفعات شاهد این موضوع و ضررهای جبران ناپذیر و همچنین خسارت‌های مالی آن بوده‌ایم، از شما تقاضا می‌کنیم که حتما این موضوع را در نظر داشته باشید.

عواقب اقامت غیرمجاز در دبی

طبق قوانین حاکم بر ویزای دبی، در صورتی که اعتبار ویزا به پایان رسیده باشد و مسافر همچنان در دبی اقامت داشته باشد، به ازای روز نخست مبلغ ۲۰۰ درهم امارات و به ازای روزهای بعدی مبلغ ۱۰۰ درهم امارات جریمه خواهند شد. در صورتی که به هر دلیل این مدت زمان اقامت غیر مجاز به بیش از ۱۰ روز برسد، ممکن است متقاضی مذکور پس از ا‌قدام برای خروج از امارات به طور موقت ۶ ماهه یا یکساله و یا به طور دائم وارد «بلک لیست» دبی شود.

درخواست اقامت و عواقب ریجکتی و تاثیر آن بر ویزای توریستی

در بسیاری از موارد درخواست اقامت دوساله شهروندان خارجی دبی به هر دلیل با ریجکتی همراه می‌شود و درهمین شرایط شخص متقاضی اقدام به ثبت درخواست ویزای توریستی دبی می‌نماید و این ویزا هم به سان اقامت وی ریجکت می‌شود. علت به وجود آمدن این مشکل حساس بودن اداره جوازات دبی بر اصرار بیش از حد متقاضیان ویزا و اقامت دبی است. پس توصیه می‌شود بلافاصله پس از ریجکتی ویزای اقامت برای اخذ ویزای توریستی دبی اقدام نفرمایید.

قیمت ویزای دبی

برای اطلاع از قیمت‌ انواع ویزای دبی می‌توانید به سایت سفرهالیدی مراجعه نمایید. در ضمن مجموعه سفر هالیدی این ضمانت  را به شما می‌دهد که با پرداخت هزینه ویزای دبی، و با وجود کفیل اماراتی قوی، خدمات ویزا بسیار مناسب از این مجموعه دریافت نمایید.

داروهای ممنوعه

برخی از داروهای کدوئین‌دار و آرام بخش که به همراه داشتنش در ایران مجاز است، طبق قوانین امارات حمل آن غیرقانونی محسوب می‌شود. در صورتی که به همراه داشتن دارو یا داروهایی برای هموطنان عزیز در سفر به دبی ضرورت دارد، باید به سفارت امارات در تهران مراجعه نموده و با ارائه مدارک پزشکی مجوزهای لازم جهت حمل این داروها را دریافت نمایید.همچنین برای اطلاع کامل از فهرست داروهای ممنوع در امارات می‌توانید به سایت سفارت امارات در تهران یا سایت سفارت ایران در دبی مراجعه نمایید.

ریجکتی ویزای دبی

دلایل ریجکتی ویزای دبی بسیار متعدد هستند و به طور کامل در سایت سفرهالیدی بخش سوالات متداول به آنها اشاره شده است. اما مهمترین مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد عبارتند از : مخدوش بودن مدارک، تشابه اسمی، اقامت غیر مجاز، استفاده نکردن مکرر از ویزای دبی پس از صدور این ویزا ، سابقه ورود غیرقانونی به امارات و شهر دبی، سابقه جرم و جنایت کیفری در خاک امارات.

ویزا

صدور ویزای دبی با پاسپورت قدیمی و سفر با پاسپورت جدید

در مواردی ممکن است به هر دلیل پاسپورت متقاضی سفر به دبی تعویض شده باشد، در این صورت به شما توصیه می‌کنیم که هر دو پاسپورت را در سفر به دبی همراه داشته باشید چرا که صدور ویزا براساس پاسپورت قدیمی انجام می‌شود و مهر ورود و خروج در پاسپورت جدید درج می‌گردد.

عبور از ترانزیت دبی بدون اخذ ویزا

در صورتی که دبی محل توقف یک پرواز بین دو شهر دیگر در جهان باشد و مدت زمان توقف آنقدر طولانی نباشد که مسافر از سالن ترانزیت خارج شود، مسافر مذکور ملزم به اخذ ویزای توریستی دبی نمی‌باشد. به عبارتی می‌توان گفت اگر پرواز یکسره باشد و با یک توقف کوتاه در دبی انجام شود، مسافر بدون اخذ ویزای دبی از مرزهای هوایی امارات می‌تواند عبور نماید.

 

تمدید ویزای دبی

تمدید ویزای دبی از ویزای ۱۴روزه به ۳۰روزه،۳۰روزه به ۹۰روزه و ۹۰ روزه برای یک ماه یا سه ماه دیگر در صورت حضور متقاضی در خاک امارات و عدم خروج وی قابل انجام می‌باشد. برای تمدید ویزای دبی کافی است به سایت سفر هالیدی مراجعه نموده و با ثبت درخواست خود در اسرع وقت ویزای خود را تمدید نمایید.

سخن پایانی

مجموعه سفرهالیدی با سابقه بیش از دو دهه فعالیت در زمینه اخذ ویزای کشورهای مختلف، با داشتن کارشناسان و مشاوران مجرب همواره در خدمت هموطنان عزیز می‌باشد. شما هموطنان عزیز با مراجعه به سایت سفرهالیدی می‌توانید درخواست خود را برای اخذ ویزاهای مختلف به صورت غیر حضوری در هر ساعت از شبانه روز ثبت نموده و با پرداخت امن آنلاین درکوتاهترین زمان ویزای خود را از این سایت دریافت نمایید. این سایت همه مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح دریافت نموده و این موضوع قابل استعلام نیز می‌باشد. از این رو به هموطنان عزیز این نوید را می‌دهیم که از اصالت ویزای دریافتی اطمینان خاطر داشته باشند. ضمنا ویزای صادر شده برای متقاضی همواره در مدت زمان نامحدود بر روی سایت سفرهالیدی قرار دارد و در صورت فقدان ویزا به هر دلیل متقاضیان می‌توانند به سایت سفرهالیدی مراجعه نموده و دوباره ویزای خویش را دانلود نمایند. در ضمن به محض صدور ویزا، از طریق پیامک به مسافر اطلاع رسانی می‌شود و مسافر از آن لحظه قادر خواهد بود تا با مراجعه به سایت سفرهالیدی ویزای خویش را دریافت نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان و مشاوران سفرهالیدی تماس حاصل نمایید.

تهیه و تنظیم : سفر هالیدی

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.