تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر : 72159

همراه اول و استانداری هرمزگان برای هوشمندسازی این استان همکاری می‌کنند

همراه اول و استانداری هرمزگان برای هوشمندسازی این استان همکاری می‌کنند

همراه اول و استانداری هرمزگان برای هوشمندسازی این استان همکاری می‌کنندهمراه اول و استانداری هرمزگان برای هوشمندسازی این استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. همراه اول در این طرح نقش راهبر فنی و عملیاتی..

همراه اول و استانداری هرمزگان برای هوشمندسازی این استان همکاری می‌کنند

همراه اول و استانداری هرمزگان برای هوشمندسازی این استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. همراه اول در این طرح نقش راهبر فنی و عملیاتی را بر عهده دارد.

صبح سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ نشست امضای تفاهم نامه سه جانبه «همکاری تسری هوشمندی و پایداری در استان هرمزگان» در برج همراه برگزار شد. در این نشست مهدی دوستی (استاندار هرمزگان)، مهدی اخوان بهابادی (مدیرعامل همراه اول)، فریبرز دولت آبادی (مدیرعامل مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران)، بابک تراکمه (عضو هیأت مدیره همراه اول) و حمید بهروزی (قائم مقام همراه اول) نیز حضور داشتند.

جزئیات همکاری همراه اول و استانداری هرمزگان

استانداردی هرمزگان سعی دارد در راستای سیاست‌های جامع کشور برای بهره‌وری حداکثری از فناوری‌های نوین، توسعه پایدار و تحقق مدیریت یکپارچه هوشمند شهری از توانایی‌های همراه اول در «طرح توسعه منطقه چند مرکزی هوشمند غرب هرمزگان» با محوریت بندر تاریخی کنگ و جزیره هرمز استفاده کند.

همچنین مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران در طرح تسری هوشمندی نقش مشاور را بر عهده خواهد داشت. استفاده از دستاوردها و امکانات جدید فناوری مطابق با ویژگی‌های بومی شهر و در راستای مواجهه با چالش‌های موجود و حرکت به سمت پایداری و تاب‌آوری در محیط شهری به عنوان سایر اهداف این طرح محسوب می‌شوند.

از سایر موضوعات این تفاهم‌نامه نیز می‌توان به ایجاد پلتفرم مدیریت یکپارچه و هوشمندی شهری به صورت قدم به قدم بر بستر فناوری‌های نسل‌های چهارم و پنجم با استفاده از فناوری‌های اینترنت اشیا – هوش مصنوعی، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد الگوی هوشمند زیست شهری، ایجاد پلتفرم مدیریت هوشمند و یکپارچه منابع آب و پسماند و همچنین توسعه پلتفرم بوم گردشگری منطقه اشاره کرد.

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در این جلسه عنوان کرد اجرای طرح‌های هوشمندسازی به روحیه‌های خاصی نیاز داشته و از همکاری با اپراتور همراه اول برای اجرای چنین طرحی بسیار خوشحالیم. وی با اشاره به اینکه موضوعات مربوط به هوشمندسازی به تدریج به مطالعه جوانان استان تبدیل شده گفت با توجه به نظر ویژه رهبری معظم انقلاب به جزیره هرمز و از آنجایی که در سال گذشته ۷۰۰ هزار گردشگر از این جزیره دیدن کردند، تصمیم داریم جزیره هرمز را توسعه دهیم.

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول نیز در این مراسم عنوان کرد حتی با اجرای بخشی از بندهای این تفاهم‌نامه نیز شاهد تحول جدی در این استان خواهیم بود. وی افزود ایجاد پلتفرم‌هایی بر پایه فناوری اینترنت اشیا که در حال حاضر به ترند جهانی تبدیل شده، بیگ دیتایی را به همراه خواهد داشت که از آن می‌توان در تصمیم‌گیری‌های مهم استان استفاده کرد.

مدیرعامل همراه اول در ادامه گفته‌های خود بیان کرد فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از زیرساخت‌های کلیدی شهر محسوب می‌شود و می‌توان از آن در تمام ابعاد محیط شهری نظیر انرژی پاک استفاده کرد و شرایط استفاده حداکثری از منابع و سایر فناوری‌های را برای افزایش پایداری و تاب‌آوری فراهم ساخت. وی افزود همراه اول طی سال‌های گذشته در حوزه هوشمندسازی کنتورهای برق نیز اقداماتی را انجام داده و این طرح برای تسری هوشمندی در استان هرمزگان به ویژه در مصرف انرژی بسیار مفید خواهد بود.

بابک تراکمه، عضو هیأت مدیره همراه اول هم در این نشست بیان کرد بستر مطالعاتی و راهبری فکری، حکمران و پارتنر اجرایی به عنوان اضلاع اصلی طراحی، توسعه و پیاده‌سازی این طرح محسوب می‌شوند که به واسطه این تفاهم‌نامه سه جانبه این اضلاع نیز شکل گرفته است.

فریبرز دولت آبادی، مدیرعامل مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران در این مراسم با اشاره به اینکه برای ایجاد هوشمندی و پایداری به زیرساخت‌های فناوری و تکنولوژیک نیاز داریم گفت امیدواریم طی همکاری با همراه اول بتوانیم مفاد این تفاهم‌نامه را گام به گام محقق سازیم.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.