تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر : 589431

هشدار یک تحلیلگر درباره احتمال وقوع اتفاقی که می‌تواند باعث سقوط قیمت بیت کوین شود

هشدار یک تحلیلگر درباره احتمال وقوع اتفاقی که می‌تواند باعث سقوط قیمت بیت کوین شود

هشدار یک تحلیلگر درباره احتمال وقوع اتفاقی که می‌تواند باعث سقوط قیمت بیت کوین شود یک تحلیلگر شناخته‌شده ارزهای دیجیتال، درباره وقوع اتفاقی هشدار داده است که بسیاری از تحلیلگران اثر آن بر ایجاد یک فشار فروش گسترده در بازار و کاهش دوباره قیمت بیت کوین نادیده گرفته‌اند. به گزارش دیلی‌هودل، نیکلاس مرتن (Nicholas Merten)،

هشدار یک تحلیلگر درباره احتمال وقوع اتفاقی که می‌تواند باعث سقوط قیمت بیت کوین شود

یک تحلیلگر شناخته‌شده ارزهای دیجیتال، درباره وقوع اتفاقی هشدار داده است که بسیاری از تحلیلگران اثر آن بر ایجاد یک فشار فروش گسترده در بازار و کاهش دوباره قیمت بیت کوین نادیده گرفته‌اند.

به گزارش دیلی‌هودل، نیکلاس مرتن (Nicholas Merten)، میزبان کانال دیتادش در ویدئویی جدید به بیش از ۵۰۰٬۰۰۰ مشترک یوتیوب خود گفت که فشار فروش خفته ناشی از سقوط صرافی مت گاکس ممکن است سر برآوردم و بار دیگر باعث سقوط قیمت بزرگترین ارز دیجیتال بازار شود.

مرتن در توضیح نظر خود گفت:

سوالی که باید پرسیم این است که آیا پرداخت بیت کوین‌ها توسط مت گاکس باعث کاهش قیمت بیت کوین خواهد شد یا نه. به طور خاص، مسئله مهم‌تر این است که آیا فشار سرمایه‌گذاران اصلی برای دریافت بیت کوین‌های خود باعث بازگرداندن این بیت کوین‌ها به آن‌ها می‌شود؟

او ادامه داد:

سوال دوم این است که آیا این فشار فروش باعث رسیدن قیمت به کف خواهد شد؟ زیرا همان طور که در آخرین بازار صعودی دیدیم، دارایی‌های بیت کوین مت گاکس حتی به نصف کاهش پیدا نکرد و از از حدود ۲۰۰٬۰۰۰ به ۱۳۷٬۰۰۰ بیت کوین رسید. اگر شاهد این شکل از فشار فروش یا در این مورد خاص، عرضه بیت کوین در بازار آزاد باشیم، چه اتفاقی برای قیمت خواهد افتاد؟

مت گاکس یک صرافی ارز دیجیتال منحل‌شده مستقر در ژاپن بود که در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۲) پس از هک‌شدن ورشکسته شد. این صرافی در ژوئیه (تیر) ۲۰۲۲ اعلام شد که به‌عنوان بخشی از روند ورشکستگی خود به مقداری بیت کوین به مشتریان سابق‌اش بازپرداخت خواهد کرد.

مرتن بر این باور است که پرداخت بیت کوین به مشتریان پیشین مت گاکس می‌تواند منبع عظیمی از نقدینگی در سمت فروش ایجاد کند.

او در پایان گفت:

فکر می‌کنم این اتفاق به معنای ایجاد فشار فروش شدیدی خواهد بود. افرادی که از زمانی که بیت کوین با قیمت دو رقمی، سه رقمی یا نهایتاُ چند صد دلاری داشته‌اند و می خواهند شروع نقد‌کردن سود خود کنند، زیرا احساس می کنند که هدف بیت کوین به‌عنوان یک دارایی انجام چنین کاری است.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.