تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
کد خبر : 61027

هشدار «همین حالا مرورگر گوگل کروم را حذف کنید» کاربران را به شدت نگران کرده، اما ماجرا چیست؟

هشدار «همین حالا مرورگر گوگل کروم را حذف کنید» کاربران را به شدت نگران کرده، اما ماجرا چیست؟

هشدار «همین حالا مرورگر گوگل کروم را حذف کنید» کاربران را به شدت نگران کرده، اما ماجرا چیست؟به تازگی هشداری مبنی بر «همین حالا مرورگر گوگل کروم را حذف کنید» در اینترنت دیده می‌شود. اما علت این هشدار چ..

مرورگر گوگل کرومهشدار «همین حالا مرورگر گوگل کروم را حذف کنید» کاربران را به شدت نگران کرده، اما ماجرا چیست؟

به تازگی هشداری مبنی بر «همین حالا مرورگر گوگل کروم را حذف کنید» در اینترنت دیده می‌شود. اما علت این هشدار چیست و چه باید کرد؟

احتمالاً به تازگی متوجه یک سری هشدار نگران کننده برای حذف مرورگر گوگل کروم موبایل در رسانه‌های مختلف شده‌اید. اما در این مورد عجله نکنید و محبوب‌ترین مرورگر دنیا را از روی گوشی خود حذف نکنید. پس ماجرا از چه قرار است؟

علت هشدار پاک کردن مرورگر گوگل کروم چیست؟

علت اصلی تیتر خبری که به کاربران می‌گوید این مرورگر را فوراً از روی گوشی یا تبلت خود پاک کنند، امنیتی است. البته نگران نباشید، خبری از حملات روز صفر که گوگل ماه گذشته هشدار داده بود و احتمالاً تا مدت‌ها این مرورگر را تهدید می‌کند، نیست.

این هشدار نگران کننده از توییت یک محقق امنیتی سرچشمه می‌گیرد که در آن توضیح داده چگونه نسخه موبایل مرورگر گوگل می‌تواند از حسگر شتاب‌سنج گوشی شما برای اهداف غیر اخلاقی استفاده کند.

بررسی‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های موبایلی مختلفی می‌توانند به حسگر شتاب‌سنج گوشی کاربران دسترسی پیدا کنند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به فیسبوک و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ماهواره‌ای اشاره کرد.

در حالی که ابتدا این هشدار در بر گیرنده گوشی‌های آیفون بود، اما اکنون محققان امنیتی به کاربران کروم روی پلتفرم اندروید هم هشدار می‌دهند که این مرورگر همیشه شتاب‌سنج گوشی آن‌ها را بررسی می‌کند. متن این توییت به شرح زیر است:

کاربران محترم اندرویدی؛

کروم به صورت پیش‌فرض حسگر حرکتی شما را با تمام وبسایت‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنید، به اشتراک می‌گذارد. ویدیوی زیر نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید آن را غیرفعال کنید. لطفاً همین حالا این کار را انجام دهید.

mysk_co@

دانلود ویدیو

این تحقیق نمی‌گوید که مرورگر گوگل کروم را مستقیماً از روی گوشی خود پاک کنید، بلکه به شما نشان می‌دهد که چگونه گزینه اشتراک‌گذاری داده‌های حسگر شتاب‌سنج را در این مرورگر غیرفعال کنید.

اگر حوصله تماشای ویدیوی بالا را ندارید، کافیست مرورگر Chrome را روی گوشی خود اجرا کنید، وارد بخش تنظیمات آن شوید، سپس به مسیر Site Settings و منوی Motion sensors بروید و به صورت پیش‌فرض اشتراک‌گذاری داده‌های حسگر حرکتی گوشی‌تان را غیرفعال کنید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.