تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲:۰۷
کد خبر : 20914

هشدار رییس شورای شهر درباره بکارگیری شیوه های نوین در پسماند

هشدار رییس شورای شهر درباره بکارگیری شیوه های نوین در پسماند

هاشمی: مافیای جدید زباله در اپلیکیشن ها شکل نگیرد   کافه دانش: رییس شورای شهر تهران نسبت به شکل گیری مافیاهای جدید در قالب شیوه های نوین جمع آوری و کاهش پسماند در شهر تهران هشدار داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران دوشنبه -۲۶ خرداد- در آیین …

هاشمی: مافیای جدید زباله در اپلیکیشن ها شکل نگیرد

 

کافه دانش: رییس شورای شهر تهران نسبت به شکل گیری مافیاهای جدید در قالب شیوه های نوین جمع آوری و کاهش پسماند در شهر تهران هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران دوشنبه -۲۶ خرداد- در آیین رونمایی از سامانه صورت وضعیت الکترونیکی، اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک و آغاز اجرای طرح کاپ گفت: باید توجه کرد که به بهانه اصلاح روندهای قبلی و از بین بردن مافیای زباله گردی، مافیای جدیدی را در قالب این اپلیکیشن ها ایجاد نکنیم.
هاشمی هشدار داد: مافیاهای زباله خودشان می آیند و باعث زمین خوردن طرح های این چنینی می شوند، باید مراقب این نفوذها هم بود و نگذاشت آنها به هدف شوم خود برسند.
موضوع تهران هوشمند از ابتدای دوره پنجم مدیریت شهری مورد نظر بوده و امروز بعد از سه سال به اجرای طرح کاپ رسیدیم.
او روباز بودن مخازن جمع آوری زباله را یک نقطه ضعف در شهر تهران دانست و گفت: در دنیا مخازن رو بسته است و افراد سودجو به زباله دسترسی ندارند. مخازن رو باز باعث انتشار بوی نامطبوعی در کوچه ها شده و از سوی دیگر مافیای زباله را برای سوءاستفاده از زباله‌ها طماع می کند. در این مسیر از کودکان کار هم سواستفاده می شود و همه اینها نتیجه این است که ما مخازن روبازی را در شهر مستقر کرده ایم.
هاشمی بیان کرد: روزهای اولیه حضور ما در مدیریت شهری روایت بود که روزانه ۱۰ هزار تن زباله جمع آوری می شود اما امروز این عدد به شش یا هفت هزار تن رسیده که بهتر است به سراغ کاهش تولید زباله در خانه و محل کار برویم. پس از کاهش تولید پسماند هم به سراغ کاهش دفن پسماند باید حرکت کنیم که در آنجا موضوعات مرتبط با تفکیک زباله مطرح می شود.

انتشار خبر: کوروش جم

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.