تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر : 61994

هشدار: به میس کال های ناشناس خارجی زنگ نزنید

هشدار: به میس کال های ناشناس خارجی زنگ نزنید

هشدار: به میس کال های ناشناس خارجی زنگ نزنیدمدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با اعلام اینکه با میس کال های ناشناس خارجی تماس نگیرید گفت این تماس‌ها در واقع یک نوع کلاهبرداری معروف ب..

هشدار: به میس کال های ناشناس خارجی زنگ نزنید

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با اعلام اینکه با میس کال های ناشناس خارجی تماس نگیرید گفت این تماس‌ها در واقع یک نوع کلاهبرداری معروف به Wangiri Fraud محسوب می‌شوند.

بسیاری از مشترکان تلفن ثابت یا تلفن همراه پس از هر تماس ناموفق بلافاصله با فرد تماس‌گیرنده تماس برقرار می‌کنند که همین موضوع باعث شده طی سال‌های اخیر بسیاری از این افراد درگیر کلاهبرداری تلفنی معروفی به نام Wangiri Fraud یا Wangiri Scam شوند.

در این نوع کلاهبرداری، فرد سودجو با تهیه تعدادی شماره‌های خاص یا پرمیوم (premium) به شکل تصادفی با شماره‌های مختلفی در سراسر جهان تماس می‌گیرد و بلافاصله تماس را قطع کرده تا یک تماس از دسته رفته (Missed Call) در تلفن قربانی ثبت شود، در ادامه هنگامی که فرد قربانی با میس کال های ناشناس خارجی مواجه می‌شود از روی عادت بلافاصله با آنها تماس برقرار کرده و در دام کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

مراقب میس کال های ناشناس خارجی باشید

میس کال

در واقع هنگامی که قربانی با کلاهبردار تماس مجدد (Call Back) برقرار می‌کند، یک پیام ضبط شده برای او پخش خواهد شد و ماندن پای چنین تماس‌هایی برای فرد هزینه تماس بسیار چشمگیری را به همراه خواهد داشت. همچنین برخی از کلاهبرداران با پرداختن به موضوعاتی چون برنده شدن در لاتاری باعث می‌شوند تا قربانی به مدت زیادی پای تلفن بماند که همین موضوع نیز در افزایش هزینه تماس تاثیرگذار خواهد بود.

با توجه به اینکه بسیاری مهاجمان با سرشماره‌های بین‌المللی با کاربران تماس می‌گیرند، بلافاصله پس از تماس مجدد، مشترکان ایرانی با هزینه‌های سنگینی مواجه خواهند شد. طی سال‌های اخیر این نوع از کلاهبرداری رایج بوده و در زمان‌های مختلف بسیاری از مشترکان با مشکلات جدی مواجه شدند.

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران نیز در همین رابطه عنوان کرد کلاهبرداران به دلیل اینکه از سرشماره بین‌المللی و با منشا نامشخص با کاربران ایرانی تماس برقرار می‌کنند، برای مشترکان هزینه‌های سنگینی حتی تا ۳۰۰ میلیون تومان را به همراه دارند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در ادامه گفته‌های خود با تاکید بر اینکه با میس کال های ناشناس خارجی تماس نگیرید گفت مشترکان باید هنگامی که تماس‌های از دست رفته را مشاهده می‌کنند، به کدهای تماس به شکل جدی توجه کرده و اگر روی صفحه گوشی کدهایی جز ۰۰۹۸ و ۹۸+ را مشاهده کردند، بلافاصله تماس را قطع کنند.

بیدخام در ادامه بیان کرد مشترکانی که به تماس بین‌المللی نیازی ندارند، قادرند برای جلوگیری از چنین مشکلاتی به بخش مخابرات من در پرتابل شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir مراجعه کرده و صفر دوم را ببندند. همچنین مشترکان با مراجعه به مراکز مخابراتی منطقه خود نیز می‌توانند این فرایند را انجام دهند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.