تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۴۸
کد خبر : 61642

هشدار: این اشتباهات باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما می‌شود

هشدار: این اشتباهات باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما می‌شود

هشدار: این اشتباهات باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما می‌شود اگر شما هم با مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی دست و پنجه نرم می‌کنید، اینجا به بررسی اشتباهاتی می‌پردازیم که می‌توانند باعث بروز این م..

داغ شدن بیش از حد گوشیهشدار: این اشتباهات باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما می‌شود

اگر شما هم با مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی دست و پنجه نرم می‌کنید، اینجا به بررسی اشتباهاتی می‌پردازیم که می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند.

این روزها گوشی‌های هوشمند نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند به گونه‌ای که اغلب ما در طول شبانه روز مدت زمان زیادی از آن‌ها استفاده و به نوعی برای سرگرمی و انجام یک سری از کارها به این وسیله جادویی کوچک تکیه می‌کنیم.

از این رو اگر گوشی‌مان دچار مشکل شود، تمام تلاش خود را برای رفع مشکل آن می‌کنیم. برای مثال گاهی اوقات هنگام استفاده بیش از حد گوشی دمای آن بالا رفته و بدنه آن داغ می‌شود. در چنین مواقعی قبل از دریافت پیام هشدار، این موارد در گوشی شما ظاهر خواهند شد:

  • کاهش سرعت عملکرد گوشی؛ در این حالت برنامه‌ها به کندی اجرا یا باز شده یا یکباره بسته می‌شوند.
  • نمی‌توانید از فلش دوربین گوشی استفاده کنید.
  • سرعت شارژ گوشی بسیار کاهش یافته و یا اصلا شارژ نمی‌شود.
  • میزان روشنایی صفحه نمایش کم یا به طور کل خاموش می‌شود.
  • با فعال کردن حالت Power saving mode گوشی شما به سختی آنتن می‌دهد.

حالا بهتر است بدانیم که چه مواردی باعث داغ شدن بیش از حد گوشی ما می‌شوند؟

۱. استفاده یا قرار دادن گوشی در محیط‌های گرم

قطعا همه‌ی ما می‌دانیم که قرار دادن گوشی در معرض مستقیم نور خورشید به ویژه در تابستان باعث داغی بیش از حد آن می‌شود. اما با این حال گاهی ممکن است اجبارا یا ندانسته آن را در چنین موقعیتی قرار دهید. برای مثال هنگامی که در یک فضای باز مشغول غذا خوردن هستید و گوشی خود را کنار دستتان روی میز قرار داده‌اید یا هنگام رانندگی برای استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریاب آن را در قسمت جلویی ماشین گذاشته‌اید، دمای آن به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب افزایش یافته و داغ می‌شود.

۲. قرار دادن گوشی در کنار کامپیوتر و تبلت

ممکن است پس از اتمام کار در محیط کار خود لوازمی مثل لپ تاپ، گوشی و تبلت را در یک کیف قرار دهید. در این میان اگر یکی از دیوایس‌ها داغ شده باشد، این داغی به دستگاه‌های دیگر نیز انتقال یافته و باعث داغی آن‌ها نیز می‌شود.

۳. همیشه قرار داشتن گوشی داخل قاب

هرچند قاب گوشی می‌تواند از آن در برابر صدمات و آسیب‌ها محافظت کند، اما لزوماً همیشه آن‌ها مناسب گوشی نیستند. اگر از یک قاب غیر استاندارد استفاده کنید، جلوی جریان هوا گرفته شده و اجازه نمی‌دهد گوشی خنک شود. بنابراین توصیه می‌کنیم هنگام کار با گوشی در محیط‌های گرم و یا در حین شارژ شدن گوشی، قاب را از آن خارج کنید.

۴. بی‌توجهی به گوشی

تنها قرار داشتن در یک محیط گرم و پوشاندن یک قاب ضخیم به گوشی باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما نمی‌شود؛ در واقع اگر نسبت به گوشی خود و فعالیت‌هایی که در آن رخ می‌دهد هم بی‌توجه باشید این کار می‌تواند منجر به داغ شدن گوشی شما شود. به طور مثال همیشه انجام بروزرسانی دائمی در پس زمینه و مکان‌یاب فعال در مواقعی که به آن نیاز ندارید را بررسی کنید.

۵. قرار دادن گوشی در جیب

وقتی هوا گرم است و گوشی را داخل جیب شلوارتان بگذارید، گرمای بدن شما هم به گرمای محیط اضافه شده و اجازه‌ی نفس کشیدن را از گوشی می‌گیرد. یکی از راه‌های ساده جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی در فصل‌های گرم، قرار ندادن دائمی گوشی در داخل جیب است.

۶. شارژ نادرست گوشی

باتری و شارژ آن، یکی از عمده‌ترین منابع داغی بیش از اندازه یک گوشی است. هرگز هنگام شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید. بگذارید تا حد کافی شارژ شود، سپس از برق بکشید و از آن استفاده کنید. گوشی را هنگام شارژ روی یک سطح صاف بگذارید. قرار دادن آن روی سطح نرم و ناهمواری مثل بالشت و روی تخت می‌تواند جلوی ورود و خروج هوا را گرفته و باعث داغی گوشی شود. همچنین برای شارژ گوشی خود حتماً از یک آداپتور و کابل شارژ اورجینال استفاده کنید.

۷. استفاده نکردن از حالت‌های مختلف گوشی

با فعال کردن حالت تیره (Dark Mode)، از فعالیت‌های روی صفحه گوشی شما کاسته می‌شود و در نتیجه می‌تواند باعث به وجود آمدن حرارت کمتری هم شود. در حال حاضر اکثر اپلیکیشن‌ها هم به صورت مستقل تم تیره را ارائه می‌کنند که استفاده از آن بسیار سودمند است. همچنین اگر گوشی شما به شدتی داغ شده که نمی‌توانید آن را در دست بگیرید، همین حالا فوراً حالت پرواز (Airplane Mode)‌ را روی آن فعال کنید و چند دقیقه‌ای اجازه استراحت به آن بدهید.

۸. استفاده از اپلیکیشن‌های پر مصرف

بسیاری از اپلیکیشن‌ها می‌توانند با توجه به فعالیت بیشتری که دارند، از منابع گوشی شما بیشتر مصرف کنند که در نتیجه می‌تواند باعث داغ شدن گوشی شما هم شود. به عنوان مثال بازی‌هایی که سطح گرافیکی بسیار بالایی دارند و اپلیکیشن‌هایی که مختص تماشای فیلم و سریال هستند، از این دسته برنامه‌ها قرار می‌گیرند.

۹. آپدیت نکردن گوشی و اپلیکیشن‌ها

معمولاً توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و خود سازنده گوشی، بروزرسانی‌هایی را برای عملکرد هرچه بهتر گوشی کاربران و سازگاری بهتر آن‌ها منتشر می‌کنند. بسیاری از این آپدیت‌ها علاوه بر این که امکانات جدیدی را در بر می‌گیرند، بسیاری از باگ‌ها و مشکلات اپلیکیشن‌ها و سیستم عامل را هم برطرف می‌کنند.

بنابراین توصیه می‌کنیم همیشه سیستم عامل گوشی خود و اپلیکیشن‌هایی که روی آن نصب کرده‌اید را بروز نگه دارید.

۱۰. دائماً امکانات بی‌سیم گوشی فعال است

آیا می‌دانستید امکانات بی‌سیم گوشی مثل بلوتوث، وای فای و دیتا اگر دائماً روشن بمانند، می‌توانند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما شوند؟ وقتی آن‌ها روشن هستند، گوشی دائم در حال جستجوی شبکه‌های بی‌سیم است و این فعالیت مداوم می‌تواند منجر به داغ شدن گوشی شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.