تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر : 587272

هر چند وقت یکبار باید کپسول های آتش نشانی بازرسی شوند؟

هر چند وقت یکبار باید کپسول های آتش نشانی بازرسی شوند؟

بررسی کپسول های آتش‌نشانی به سادگی فراموش می‌شوند زیرا این وسایل فقط در مواقع اضطراری کاربرد دارند و به صورت روزمره هیچ گاه به یاد آورده نمی شوند. در نتیجه مهم است که قبل از پیش آمدن حوادث آتش سوزی کپسول آتش نشانی شما بازرسی شده باشد اگرچه ممکن است کپسول آتش نشانی همیشه در

بررسی کپسول های آتش‌نشانی به سادگی فراموش می‌شوند زیرا این وسایل فقط در مواقع اضطراری کاربرد دارند و به صورت روزمره هیچ گاه به یاد آورده نمی شوند. در نتیجه مهم است که قبل از پیش آمدن حوادث آتش سوزی کپسول آتش نشانی شما بازرسی شده باشد

اگرچه ممکن است کپسول آتش نشانی همیشه در یاد شما نباشد، اما هیچ چیز بدتر از این نیست که در مواقع اضطراری که به کپسول آتش نشانی نیاز دارید متوجه شوید که شارژ نشده و یا کار نمی کند. بازرسی کپسول آتش نشانی قابل حمل برای محافظت از مشاغل و خانه ها بسیار مهم است. برای دریافت بهترین برنامه بررسی کپسول آتش نشانی برای ایمنی و انطباق بهینه، ادامه مطلب را بخوانید.

سه راه برای بررسی کپسول های آتش نشانی

بسته به نوع بازرسی انجام شده، توصیه ها و الزامات مختلفی برای فاصله زمانی بین بازرسی ها وجود دارد. در اینجا سه ​​راه برای بررسی کپسول های آتش نشانی و برنامه زمانی هر کدام آورده شده است.

1.بازرسی بصری کپسول آتش نشانی – یک بار در ماه

کارفرمایان باید حداقل یک بار در ماه یک بازرسی بصری بر روی کپسول های آتش نشانی قابل حمل انجام دهند. این نیز معیار خوبی برای مالکان خانه است که باید رعایت کنند. بازرسی بصری کپسول های آتش نشانی به اطمینان از چندین نکته مهم کمک می کند:

  • خاموش کننده همچنان در محل تعیین شده خود وجود دارد
  • هیچ آسیبی به تجهیزات وارد نشده است
  • هیچ وسیله ای ، مانع از دید یا دسترسی آسان تجهیزات نمی شود
  • خاموش کننده کاملا شارژ شده و کار می کند

در بازرسی بصری باید به دنبال چه چیزی باشید؟

به دنبال علائم واضح آسیب فیزیکی مانند خوردگی، نشت یا فرورفتگی باشید.گیج فشار را بررسی کنید تا مطمئن شوید نشانگر در محدوده عملیاتی قرار دارد. تاریخ آخرین بازرسی حرفه ای را بررسی کنید. برای ثبت بازرسی بصری ماهانه، تاریخ و پاراف پشت تگ را مشخص کنید.

2. بازرسی تعمیر و نگهداری کپسول آتش نشانی – یک بار در سال

کارفرمایان باید یک بار در سال بررسی تعمیر و نگهداری کامل کپسول آتش نشانی قابل حمل محل کار خود را انجام دهند. “تعمیر و نگهداری” به معنای معاینه و تعمیر کامل، در صورت نیاز، تمام کپسول های آتش نشانی قابل حمل تاسیسات شما است.

بازرسی سالانه تعمیر و نگهداری کپسول آتش نشانی باید توسط یک شرکت حرفه ای حفاظت از آتش انجام شود. این شرکت‌ها ابزارها و آموزش‌های مناسبی را برای اطمینان از انطباق بهینه در حین تشخیص و اصلاح هر موقعیت بالقوه خطرناک دارند. هنگامی که یک کپسول آتش نشانی تعمیر و نگهداری سالانه خود را انجام می دهد، با یک برچسب بازرسی دارای تاریخ تأیید می شود. این برچسب برای یک سال از تاریخ ذکر شده مناسب است. اگر دستگاه نتواند از بازرسی عبور کند، باید تعمیر یا تعویض شود.

هر چند وقت یکبار باید کپسول های آتش نشانی بازرسی شوند؟

3. بازرسی تعمیر و نگهداری داخلی – هر 5، 6 یا 12 سال (بسته به نوع تجهیزات)

برای این تعمیر و نگهداری داخلی نیز به خدمات یک شرکت حفاظت آتش سوزی نیاز دارد. تست تعمیر و نگهداری داخلی شامل تخلیه کپسول آتش نشانی و بررسی داخلی کامل و شارژ مجدد برای اطمینان از عملکرد صحیح تمام اجزای کپسول آتش نشانی است. خاموش کننده هایی مانند نوع شیمیایی خشک که به آزمایش هیدرواستاتیک 12 ساله نیاز دارند نیز به معاینه داخلی 6 ساله نیاز دارند.

به عنوان بخشی از معاینه نگهداری داخلی، سیلندرهای کپسول آتش نشانی باید بطور دوره ای آزمایش هیدرواستاتیک شوند تا از یکپارچگی و توانایی ایمنی آنها در مهار فشار استفاده شده برای بیرون راندن عامل اطمینان حاصل شود.

به طور معمول، کپسول آتش نشانی آب تحت فشار، کپسول آتش نشانی CO2 و خاموش کننده های شیمیایی مرطوب باید هر 5 سال یکبار آزمایش هیدرواستاتیک شوند. خاموش کننده های شیمیایی خشک باید هر 12 سال یکبار آزمایش شوند.

نتیجه گیری

آزمایش و نگهداری صحیح کپسول های آتش نشانی قابل حمل محل کار شما بیش از برخی از الزامات OSHA و NFPA است – ایمنی کارمندان و کسب و کار شما را تضمین می کند. شرکت ابزار اکسیژن امیر این خدمات را به صورت کامل انجام می دهد. آیا کسب و کار شما به طور کامل در برابر همه خطرات احتمالی آتش سوزی محافظت می شود؟ امروز یک ارزیابی خطر را برنامه ریزی کنید و شروع به ایجاد یک محل کار امن تر کنید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.