تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
کد خبر : 584782

هر آنچه درباره آزمون‌های بین‌المللی فرانسه لازم است بدانید!

هر آنچه درباره آزمون‌های بین‌المللی فرانسه لازم است بدانید!

اگر قصد دارید به‌منظور تحصیل و یا کار به کشور فرانسه مهاجرت کنید، اولین قدمی که باید بردارید این است که سطح زبان فرانسوی خود را مورد سنجش قرار دهید. این کار معمولاً به‌وسیله شرکت در آزمون‌های بین‌المللی فرانسه انجام می‌شود. چندین آزمون فرانسوی وجود دارد که سطح تسلط شما بر این زبان را تأیید

اگر قصد دارید به‌منظور تحصیل و یا کار به کشور فرانسه مهاجرت کنید، اولین قدمی که باید بردارید این است که سطح زبان فرانسوی خود را مورد سنجش قرار دهید. این کار معمولاً به‌وسیله شرکت در آزمون‌های بین‌المللی فرانسه انجام می‌شود. چندین آزمون فرانسوی وجود دارد که سطح تسلط شما بر این زبان را تأیید می‌کند. این مدارک می‌توانند اعتبار و تخصص شما برای حرفه تحصیلی و کاریتان باشند؛ بنابراین لازم است تا در آزمون موردنظر خود شرکت کنید. اما قبل از آن به شما پیشنهاد می‌شود که برای تقویت سطح زبان خود به یک مدرس زبان آنلاین مراجعه کنید تا سطح زبان فرانسوی خود را قبل از اینکه در آزمون شرکت کنید ارتقا دهید. برای انجام این کار می‌توانید با آکادمی آنلاین زبان تیکا در ارتباط باشید و با برترین اساتید زبان فرانسوی گفتگو کنید. اما قبل از آن بهتر است تا با آزمون‌های بین‌المللی فرانسه بیشتر آشنا شویم.

لیست آزمون‌های بین‌المللی فرانسه

به‌طورکلی مهم‌ترین آزمون‌های بین‌المللی فرانسه عبارت‌اند از:

آزمون DILF

این آزمون فرانسوی در واقع به‌عنوان یک تعیین سطح زبان خارجی محسوب می‌شود و سطح زبان فرانسوی فرد متقاضی را ارزیابی می‌کند. گواهینامه این آزمون فقط در شهرهای کشور فرانسه اعتبار دارد و توسط وزارت آموزش فرانسه به رسمیت شناخته می‌شود. این آزمون از چهار مهارت زبانی شامل درک مطلب، صحبت‌کردن، گوش‌دادن و نوشتن تشکیل می‌شود. برای اینکه در این آزمون آمادگی کامل پیدا کنید، می‌توانید در یک دوره آمادگی برای امتحان شرکت کنید و یا از یک معلم زبان فرانسه کمک بگیرید.

آزمون عمومی DELF

مدرک این آزمون یک دیپلم رسمی است که توسط وزارت آموزش فرانسه به افراد شرکت‌کننده اهدا می‌شود. این آزمون مهارت‌های زبان فرانسوی متقاضیان خارجی و شهروندان فرانسوی که در کشورهای غیر فرانسوی‌زبان زندگی می‌کنند را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهد. در هر سطح از آزمون چهار مهارت زبانی اصلی فرد متقاضی مورد سنجش قرار می‌گیرد. این آزمون چهار مدرک مختلف دارد که مستقل از یکدیگر هستند. یعنی اگر شما مدرک سطح A1 و A2 را نگرفته باشید می‌توانید مدرک سطح B1 را بگیرید:

  • A1 و A2 مربوط به یک سطح پایه است
  • B1 و B2 مربوط به یک سطح متوسط است

DELF A1

اولین سطح آزمون که ساده‌ترین سطح آن است به این معنی است که شما می‌توانید با دیگران تعاملات ساده‌ای داشته باشید. د همچنین شما باید بتوانید خودتان را معرفی کنید و درباره جزئیات شخصی زندگی‌تان مانند افرادی که می‌شناسید، چیزهایی که دوست دارید و محل زندگی‌تان صحبت کنید.

DELF A2

دومین سطح آزمون، سطح پایه‌ای است که علاوه بر نکات گفته‌شده در سطح قبلی شما باید قادر به توضیح کارهای ساده زندگی روزمره خود باشید.

DELF B1

این سطح، یک سطح مبتدی نیست بلکه متوسط محسوب می‌شود و شما باید قادر باشید تا موقعیت‌های مختلف در محل کار، مدرسه، اوقات فراغت و… را توضیح دهید و آن‌ها را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید آرزوها، تجربیات، رویدادها و… را توصیف کنید و به طور خلاصه توضیحاتی از آن‌ها را ارائه دهید.

DELF B2

آخرین سطح آزمون که درجه بالایی دارد، فرد شرکت‌کننده باید بتواند ایده‌های اصلی یک متن پیچیده را درباره موضوعات عینی و زمینه‌های تخصصی به‌خوبی درک کند. همچنین باید بتواند زبان فرانسوی را بسیار روان و بدون مکث صحبت کند.

آزمون DALF

این آزمون شامل دو مدرک مستقل C1 و C2 است که مانند آزمون قبلی مهارت‌های زبانی فرد شرکت‌کننده را مورد سنجش قرار می‌دهد. در سطح C1 فرد شرکت‌کننده باید بتواند به‌راحتی به زبان فرانسوی صحبت کند. مدت‌زمان ارزیابی این آزمون ۴ ساعت است. در سطح C2 فرد شرکت‌کننده باید دقت، تسلط و سهولت در بیان خود داشته باشد و به‌راحتی به زبان فرانسوی صحبت کند. شرکت‌کننده می‌تواند از مدرک زبان این سطح برای اهداف تحصیلی و کاری استفاده کند. مدت‌زمان ارزیابی این آزمون ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه است.

“برای مشاهده پروفایل بهترین اساتید برای آمادگی آزمون‌های زبان فرانسه و رزرو کلاس خصوصی زبان آنلاین از سایت تیکا دیدن کنید.”

آزمون DCL

این آزمون یک مدرک حرفه‌ای است که فقط مخصوص افراد بزرگسال و کسانی که قصد دارند تا نیازهای خاص دنیای حرفه‌ای خود را برآورده کنند است. این آزمون مهارت‌ها را در موقعیت‌های مختلف ارزیابی می‌کند و تاحدامکان واقعیت دنیای کار را برای فرد شرکت کنند شبیه‌سازی می‌کند.

آزمون TCF

این آزمون از آزمون اجباری (درک شفاهی، تسلط بر ساختارهای زبان و درک مطلب) و دو آزمون اضافی (شفاهی و کتبی) تشکیل‌شده است. آزمون اجباری شامل ۷۶ تست چند گزینه هستند که با تنها یک پاسخ صحیح از چهار سؤال ارائه می‌شود. آسان‌ترین سطح این آزمون A1 است و سخت‌ترین سطح آن C2 است. هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی فرد شرکت‌کننده در محیطی است که موقعیت‌هایی را که در زندگی روزمره در فرانسه ممکن است با آن مواجه شود مورد ارزیابی قرار دهد. این آزمون شامل تست‌های اضافی اسپیکینگ و رایتینگ است که به‌صورت جداگانه انجام می‌شود. برای آمادگی در این آزمون نیاز است تا کتاب‌های مختلف به زبان فرانسوی بخوانید و فیلم‌های مختلفی که درباره زندگی روزمره افراد هستند را تماشا کنید.

هر آنچه درباره آزمون‌های بین‌المللی فرانسه لازم است بدانید!

کاربرد آزمون‌های بین‌المللی فرانسه چیست؟

درحالی‌که ممکن است پذیرش در برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها نیازی به شرکت در آزمون‌های بین‌المللی و اخذ مدرک نداشته باشد، اما در مقابل برخی دیگر از دانشگاه‌ها و کالج‌ها و کارفرمایان هستند که برای استخدام تحصیلی و کاری شما نیاز به مدارکی دارند که اثبات می‌کند شما تحصیلات لازم را گذرانده‌اید و به سطح زبان موردنظر دست پیدا کردید. در واقع می‌توان گفت مدرک آزمون‌های بین‌المللی مدارک معتبری برای دانش‌آموزان و کارمندان که قصد تحصیل و اشتغال در کشور فرانسه را دارند محسوب می‌شوند. به‌طوری‌که اکثر مؤسسات آموزشی برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد از شما این مدارک را تقاضا می‌کنند؛ بنابراین نیاز است تا برای اخذ مدرک موردنظر خود، آزمون‌های لازم را پشت سر بگذارید. مدرک آزمون‌های بین‌المللی فرانسه توسط دانشگاه‌ها، کالج‌ها و بسیاری از کارفرمایان به رسمیت شناخته می‌شوند.

نمونه سؤالات آزمون TCF

(1J’adore  le  sport. Moi  aussi.  Je  fais  ___ rugby  tous  les  dimanches.

  1. au
  2. de
  3. du
  4. le

(2Voilà  le  menu.  Tu veux  du poisson  ? Non,  je  n’aime  pas  ___  poisson.

  1. le
  2. les
  3. du
  4. un

(3Vous aimez cet  appartement  ? Oui,  beaucoup  ___  il  est  trop  petit  pour  nous.

  1. donc
  2. et
  3. mais
  4. si

(4Je suis  fatigué.

Encore  !  Mais  tu  ___  de  dormir.

  1. pars
  2. sors
  3. vas
  4. viens

(5Vous ___ faim ?

  1. aimez
  2. avez
  3. êtes
  4. viens

(6Vous voulez  un  apéritif  ?

Non merci.  Je  ne  bois  pas  ___  alcool.

  1. d’
  2. de
  3. de l’
  4. de la

(7Je suis  fatigué  de  l’attendre.  Il  est  toujours  ___

  1. à l’heure
  2. en avance
  3. en retard
  4. très rapide

(8Pardon Madame, vous  avez  ___ s’il  vous  plaît  ? Oui,  il  est  14h30.

  1. l’heure
  2. le temps
  3. une minute
  4. une seconde

(9Salut.  Et  alors  tes  examens  ?  Tu  as  les  résultats  ? Oui,  j’ai  tout  ___ Bravo,  je  te  félicite.

  1. entré
  2. passé
  3. possédé
  4. réussi

(10Ça  fait  longtemps  que  vous  étudiez  le  français  ? Oui,  je  l’étudie  ___  cinq  ans.

  1. depuis
  2. il y  a
  3. jusqu’à
  4. pendant

(11Tu  connais  un  bon  restaurant  de  poissons  ? ___  qui  est  sur  la  place  est  excellent.  C’est  le  plus  connu  de  la  région.

  1. Celle
  2. Celle-ci
  3. Celui
  4. Celui-là

یادگیری زبان فرانسه در تیکا

هر آنچه درباره آزمون‌های بین‌المللی فرانسه لازم است بدانید!

در این مقاله به معرفی آزمون‌های بین‌المللی فرانسه پرداختیم. اگر شما جزو افرادی هستید که دوست دارید در این آزمون‌ها شرکت کنید و به‌سرعت نمره قبولی را به دست آورید، بهتر است قبل از اینکه در این آزمون‌ها شرکت کنید، روش کلاس خصوصی زبان آنلاین را در پیش گیرید تا هرچه سریع‌تر به سطح زبان فرانسوی موردنظر خود دست پیدا کنید. آکادمی آنلاین زبان تیکا با داشتن بهترین اساتید زبان فرانسوی به شما کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر سطح زبان خود را تقویت کنید و نتیجه دلخواه خود را در آزمون بین‌المللی به دست آورید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.