تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 33017

هر آنچه باید درباره مزوتراپی بدانید

هر آنچه باید درباره مزوتراپی بدانید

مزوتراپی روش درمانی است که این روزها در کلینک‌های زیبایی بسیار مورد اقبال قرار می‌گیرد، روش درمانی‌ای که در فرانسه ریشه دارد و از جوان سازی پوست صورت تا ریزش مو راهکارهایی را به مراجعین ارئه می‌دهد. به گزارش سلام نو، این روش درمانی سابقه‌ی زیادی در پزشکی سنتی و مدرن دارد. اولین استفاده‌ها از …

مزوتراپی روش درمانی است که این روزها در کلینک‌های زیبایی بسیار مورد اقبال قرار می‌گیرد، روش درمانی‌ای که در فرانسه ریشه دارد و از جوان سازی پوست صورت تا ریزش مو راهکارهایی را به مراجعین ارئه می‌دهد.

به گزارش سلام نو، این روش درمانی سابقه‌ی زیادی در پزشکی سنتی و مدرن دارد. اولین استفاده‌ها از این روش به قرن ۱۲ میلادی و کشور فرانسه باز می‌گردد. بعد در اواسط قرن بیستم این روش توسط پزشکان فرانسوی روزآوری شد و پزشکی مدرن نیز مورد استفاده قرار گرفت.

مزوتراپی یک روش بدون درد و بدون نیاز به بی‌حسی است و با زندگی روزمره بیماران تداخلی ندارد. در این روش از سرسوزن‌هایی با قطر داخلی بسیار کم استفاده می‌شود. تولید این سرسوزن‌ها به دلیل دشواری‌های فراوان آن در نقاط بسیار محدودی از دنیا امکان‌پذیر است.

به گفته پزشکان بهترین سن برای شروع مزوتراپی در زیباسازی و جوانسازی پوست سنین کمتر از سی و پنج سال است. پزشکان در اروپا این کار را معمولا در سنین بین بیست سالگی تا سی سالگی پیشنهاد می‌کنند، هر چند مزوتراپی می تواند برای همه سنین مفید باشد.

شیوه انجام مزوتراپی عموما به این شکل است که ابتدا بر سطح پوست بی حسی می زنند و پزشک توسط آمپولی با سوزن باریک و کوتاه تزریق را در سطح میانی پوست شروع می کند .  این تزریق ها با توجه به شرایط و عمق آن در عمق ۱ تا۴ میلی متری صورت می گیرد. در هر تزریق یک قطره به پوست تزریق می شود و برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب به چند جلسه درمان احتیاج است .

مزوتراپی برای درمان ریزش مو: در این درمان عصاره گیاهان، ویتامین ها، دارو های فیناستراید و منوکسیدل به سر تزریق می شود  و باعث می شود اختلالت هورمونی که در فولیکول مو و اطراف آن به وجود آمده است را درمان کند.

ذکر این نکته ضروری است که اگر دلیل ریزش مو هورمونی باشد، مزوتراپی یک روش کمکی مؤثر در کنار سایر روش‌های کاشت و ترمیم موست. اما درصورتی‌که عامل ریزش مو گرفتن رژیم‌های غیراصولی و طولانی‌مدت یا عمل‌های جراحی مثل جراحی روده باشد (که جذب خوراکی را مختل و سبب کمبود ویتامین شده باشد)، روش‌های درمانی مثل مزوتراپی برای تزریق ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد مجدد موها و جلوگیری از ریزش موها توصیه می‌شود.

مزوتراپی دور چشم: این روش به دلیل این که در جای حساس صورت انجام می گیرد باید حساسیت و دقت بالایی داشته باشد. با این همه این کار روشی خوب برای از بین بردن چین و چروک و سیاهی دور چشم می باشد ولی باید به این توجه نمود که باید این روش به طور مکرر در اطراف چشم انجام گیرد و با یک جلسه رها نشود.

مزوتراپی لاغری: به کمک این روش می توان چربی های منطقه ایی را سوزاند و برای تداوم آن بهتر است به همراه این روش از دستگاه های لاغری موضعی چون آر-اف و کاویتیشن استفاده کرد تا به نتیجه مطلوبی رسید. این روش برای افتادگی پلک نیز موثر است.

عوارض احتمالی مزوتراپی

به‌غیراز ایجاد منافذ و سوراخ‌هایی کوچک، ممکن است کمی قرمزی و درد نیز در ناحیه تحت درمانی ایجاد گردد. اگرچه ممکن است ناراحتی و درد کمی در بیمار ایجاد شود که این خود نشانه‌ای از روند درمانی مؤثر است. همچنین ممکن است یک یا دو روز بعد کمی خارش در محل تحت درمان حس شود که معمولاً بیشتر از نیم ساعت طول نمی‌کشد. با توجه به نوع پروسه درمانی نیز ممکن است در محل درمان کمی قرمزی و یا کاهش رنگ پوست مشاهده گردد.

در مجموع احتمال بروز عوارضی عجیب، غیرقابل درمان یا ناخوشایند برای بیمار در این روش بسیار کم است و این مسئله یکی از مزایای مزوتراپی نسبت به روش‌های مشابه است.

چه کسانی نباید از این روش استفاده کنند؟

کسانی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

  • بارداری و شیردهی
  • استفاده از راکوتان
  • درمان با لیزر
  • آسیب پوست
  • آفتاب سوختگی
  • اگزمای فعال/ پسوریازیس
  • شیمی درمانی و پرتو درمانی
  • تبخال فعال
  • اشعه درمانی
  • زگیل
  • زخم تازه
  • زخم هایپرتروفیک/ کلوئید
  • کرایوتراپی

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.