تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر : 55804

هرآنچه که باید از فیلم Matrix: Resurrections بدانید

هرآنچه که باید از فیلم Matrix: Resurrections بدانید

هرآنچه که باید از فیلم Matrix: Resurrections بدانیدقسمت چهارم ماتریکس در راه است. در این مطلب تمام چیزهایی که باید از فیلم Matrix: Resurrections بدانید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.
در این مطلب به سر..

هرآنچه که باید از فیلم Matrix: Resurrections بدانید

قسمت چهارم ماتریکس در راه است. در این مطلب تمام چیزهایی که باید از فیلم Matrix: Resurrections بدانید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

در این مطلب به سراغ تمام اطلاعات منتشرشده از فیلم Matrix: Resurrections خواهیم رفت. قسمت اول ماتریکس در سال ۱۹۹۹ به سینماها آمد و تماشاگران را با جلوه‌های بصری خیره‌کننده و جهان علمی-تخیلی‌اش که مملو از مضامین پیچیده و زیرمتن‌های فلسفی بود متحیر کرد. ماتریکس از کیانو ریوز یک ستاره ساخت و همچنین کری‌-ان ماس، هوگو ویوینگ و لارنس فیشبرن را به‌عنوان شخصیت‌های فرعی مهم و تاثیرگذار به همگان معرفی کرد. قسمت اول ماتریکس نخستین گام واچوفسکی‌ها برای تولید یک فرنچایز بزرگ و جریان‌ساز بود و این دو نفر را به شهرت و موفقیت گسترده‌ای رساند.

فرنچایز ماتریکس دو دنباله دیگر داشت که هر دو در سال ۲۰۰۳ با نام‌های «ماتریکس: بارگذاری مجدد» و «انقلاب‌های ماتریکس» منتشر شدند. این دو فیلم به هیچ عنوان نتوانستند موفقیت قسمت اول را تکرار کنند و طرفداران را ناامید کردند. فقط سکانس‌های اکشن خیره‌کننده و داستان قوی فیلم اصلی تحسین‌شده باقی ماندند. علی‌رغم شکست نسبی دنباله‌ها، صحبت از ماتریکس ۴ مدت‌ها پیش به گوش می‌رسید و پس از اعلام رسمی پروژه، مشخص شد که این فیلم در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد. علاوه‌بر این موارد، در جریان CinemaCon امسال، عنوان اصلی این قسمت رونمایی شد. در ادامه به تمام چیزهایی که لازم است درباره فیلم Matrix: Resurrections بدانید خواهیم پرداخت.

از فیلم Matrix: Resurrections چه می‌دانیم؟

کیانو ریوز و کری-ان ماس با فیلم Matrix: Resurrections بازمی‌گردند

فیلم Matrix: Resurrections

کیانو ریوز و کری-ان ماس باری دیگر نقش نئو و ترینیتی را بازی خواهند کرد. این موضوع به خودی خود عجیب و جالب است زیرا هر دو شخصیت در فیلم «انقلاب‌های ماتریکس» کشته شدند. با توجه به ماهیت ماتریکس، مطمئناً رستاخیز دور از ذهن نیست زیرا بازگشت نئو در آخرین قسمت از سه‌گانه اصلی به نوعی نشان داده شده بود. شخصیت مرووینگیان (لمبرت ویلسون) نیز در قسمت چهارم بازخواهد گشت. متاسفانه نه هوگو ویوینگ که نقش مامور اسمیت را بازی کرده بود و نه لارنس فیشبرن بازیگر نقش مورفیوس، در این فیلم حضور ندارند. در حالی که جو پانتولیا (بازیگر نقش سایفر) ‌برای حضور در فیلم Matrix: Resurrections تلاش می‌کرد اما او نیز به تیم بازیگران اضافه نشده است.

لانا واچوفسکی کارگردان فیلم ماتریکس ۴ خواهد بود

فیلم Matrix: Resurrections

علاوه‌بر ریوز و ماس، لانا واچوفسکی نیز برای چهارمین‌بار به پروژه ماتریکس می‌پیوندد. سه‌گانه Matrix توسط لانا واچوفسکی و خواهرش لیلی نوشته و کارگردانی شده است؛ اما وظیفه ساخت فیلم Matrix: Resurrections بر عهده لانا خواهد بود. لیلی از سال ۲۰۱۶ به پروژه‌های سرگرم‌کننده‌تر پیوسته است و لانا نیز به تنهایی بر روی فصل دوم Sense8 کار می‌کند. در مورد داستان‌های علمی-تخیلی، لیلی مدعی شده که از زمان تغییر جنسیت، علاقه‌اش را نسبت به مضامین سنگین با درون‌مایه‌های پیچیده از دست داده است و عدم حضورش را در ماتریکس ۴ توضیح می‌دهد. از سال ۲۰۱۹، لیلی همچنین مشغول کار بر روی سریال کمدی-درام Work in Progress بوده که فصل دوم آن در آگوست امسال آغاز شد.

بازیگران جدید فیلم ماتریکس ۴

فیلم Matrix: Resurrections

چهارمین قسمت از سری ماتریکس تنها به بازگرداندن بازیگران اصلی اختصاص ندارد و مجموعه‌ای از چهره‌های شناخته‌شده قرار است برای نخستین‌بار وارد این فرنچایز شوند. یحیی عبدالمتین دوم (بازیگر آکوآمن) به نظر می‌رسد جوانی‌های مورفیوس را بازی کند. علاوه‌بر او، تا به حال حضور بازیگران دیگری مانند نیل پاتریک هریس، جسیکا هنویک، جاناتان گروف، پریانکا چوپرا، الن هالمن، توبی اونومر و برایان جی اسمیت در این فیلم تایید شده است. نیل پاتریک هریس قرار است نقش روانشناس نئو یا همان توماس اندرسون را بازی کند. کریستینا ریچی آخرین بازیگر این فهرست بود که هنوز نقش‌اش مشخص نیست.

داستان فیلم ماتریکس ۴

فیلم Matrix: Resurrections

تاکنون اطلاعات چندانی از داستان فیلم Matrix: Resurrections فاش نشده است. ما می‌دانیم که نئو و ترینیتی به ساختار ماتریکس بازمی‌گردند اما گویا نئو از زندگی قبلی و حقیقی خود به عنوان هکر بی‌خبر خواهد بود. همچنین مشخص شده که این دو علی‌رغم وجود دژاوو، یکدیگر را نمی‌شناسند. یحیی عبدالمتین دوم ظاهراً سعی می‌کند توماس را با واقعیت ماتریکس بیدار کند و به او پیشنهاد قرص قرمز و آبی را می‌دهد. با توجه به تریلر، نئو قدرت‌های خود را بیدار می‌کند که احتمالاً معنای بخش دوم عنوان فیلم (رستاخیزها‌) را تایید خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا جنگ علیه ماشین‌ها دوباره بخشی از فیلم خواهد بود یا خیر. همچنین هیچ‌گونه تاییدی در مورد نحوه زنده ماندن یا بازگشت نئو در ماتریکس وجود ندارد؛ به طور واضح تمام این سوالات بسیار جذاب و وسوسه‌کننده هستند.

تریلر جدید و تاریخ اکران فیلم ماتریکس ۴

فیلم Matrix: Resurrections

قسمت چهارم ماتریکس در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (۱ دی ۱۴۰۰) به طور همزمان در سینماها و HBO Max اکران خواهد شد. پروسه تولید این فیلم در فوریه سال گذشته آغاز گردید اما به دلیل شیوع کروناویروس، در اواسط ماه مارس به اجبار متوقف شد. در مورد تریلر جدید این عنوان، هنوز چیز تازه‌ای منتشر نشده است اما با توجه به برنامه‌های کمپانی برادران وارنر در رویداد CinemaCon، باید به زودی برای جدیدترین تریلر Matrix: Resurrections آماده شویم.

همچنین مطالعه کنید:

عنوان رسمی فیلم ماتریکس ۴ مشخص شد؛ بازگشت مجدد نئو و ترینیتی

در مجموع به نظر می‌رسد که فیلم ماتریکس ۴ می‌تواند به عنوانی بزرگ و موفق تبدیل شود. بازگشت تعدادی از بازیگران اصلی و حضور لانا واچوفسکی به عنوان کارگردان، خبر خوبی برای طرفداران این فرنچایز است و نوید اثری پرفروش و خیره‌کننده را می‌دهد. نظر شما در رابطه با قسمت چهارم ماتریکس چیست؟ آیا پس از گذشت چیزی نزدیک به دو دهه، این اکشن علمی‌-تخیلی می‌تواند انتظارات مردم را برآورده کند یا خیر؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبعScreenrantمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.