تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۵:۱۹
کد خبر : 65975

هرآنچه باید درباره هدست واقعیت افزوده گوگل بدانید؛ پروژه آیریس چیست؟

هرآنچه باید درباره هدست واقعیت افزوده گوگل بدانید؛ پروژه آیریس چیست؟

هرآنچه باید درباره هدست واقعیت افزوده گوگل بدانید؛ پروژه آیریس چیست؟ هدست واقعیت افزوده گوگل تحت پروژه‌ای به نام آٰیریس در دست توسعه است. این گجت هوشمند چگونه خواهد بود و چه ویژگی‌هایی خواه..

هرآنچه باید درباره هدست واقعیت افزوده گوگل بدانید؛ پروژه آیریس چیست؟

هدست واقعیت افزوده گوگل تحت پروژه‌ای به نام آٰیریس در دست توسعه است. این گجت هوشمند چگونه خواهد بود و چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

بسیاری بر این باورند که هدست‌ های واقعیت افزوده در آینده جای گوشی‌های هوشمند را خواهند گرفت و به همین خاطر شرکت‌های مختلف روی پیش افتادن از دیگران در این عرصه تمرکز کرده‌‌اند. اخیرا نیز خبر رسیده که گوگل در حال کار روی یک هدست واقعیت افزوده است. البته این پروژه به تازگی شروع شده است، ولی خب از گوگل هیچ چیز بعید نیست و ممکن است خیلی زود با یک محصول نهایی مواجه شویم.

پروژه ساخت هدست واقعیت افزوده گوگل

هدست واقعیت افزوده گوگل

به گفته وب‌سایت ورج، گوگل پروژه واقعیت افزوده خود را در مرکز Bay Area در سان فرانسیسکو آغاز کرده و برای این کار تیمی از متخصصین گوگل پیکسل را در نظر گرفته است. گفته می‌شود ۳۰۰ نفر در کنار هم روی این پروژه کار می‌کنند. مدیریت این پروژه نیز بر عهده Clay Bavor است که تجربه کار روی Google Cardboard، Google Daydream و حتی پروژه استارلاین که در رویداد گوگل I/O 2021 به نمایش درآمد را در کارنامه خود دارد.

خروجی پروژه آیریس (Iris) به دوربین‌هایی به سمت بیرون مجهز خواهد شد که تصاویر مجازی را با محیط واقعی پیرامون فرد ادغام می‌کنند. این گجت هوشمند به پردازنده اختصاصی گوگل مجهز خواهد شد و طبیعتا از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد.

جالب اینجاست که ظاهرا این هدست برای تامین توان پردازشی مورد نیاز خود به یک گوشی هوشمند یا دستگاه دیگر متکی نیست و داده‌ها را از طریق اینترنت به یک سرور دوردست می‌فرستد تا پردازش شوند.

هدست واقعیت افزوده گوگل / پروژه استارلاین

پروژه استارلاین

در رابطه با زمان عرضه هدست واقعیت افزوده گوگل به بازار هم به اوایل سال ۲۰۲۴ به عنوان زمان احتمالی اشاره شده است. گوگل احتمالا این هدست را در کنار پروژه استارلاین عرضه کند.

در حال حاضر هدف اصلی گوگل از توسعه این هدست و جامعه هدف آن مشخص نیست؛ اما یک دلیل مهم می‌تواند رقابت با متا، مایکروسافت، مجیک لیپ و اپل باشد که همگی در تلاش‌اند در فضای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی از دیگران پیشی بگیرند.

هدست واقعیت افزوده گوگل / متاورس

دنیای مجازی متاورس

همچنین فراموش نکنید که سال ۲۰۲۲ واژه متاورس را زیاد خواهیم شنید؛ زیرا بسیاری از این شرکت‌ها به صورت پنهان و یا آشکار در حال توسعه سخت‌افزار لازم برای دسترسی کاربران به یک جهان مجازی برای بازی کردن، فعالیت‌های اجتماعی و حتی کار و جلسه هستند. طبیعتا گوگل هم می‌خواهد بخشی از متاورس باشد و پروژه آیریس اولین گام این شرکت در این مسیر خواهد بود.

به نظر شما آیا گوگل می‌تواند یک هدست واقعیت مجازی موفق را عرضه کند یا اینکه سرنوشت گوگل گلس در انتظار آن خواهد بود؟

منبع :Pocket-lintمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.