تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر : 60394

هرآنچه باید درباره سیستم عامل Pragati به عنوان نسخه سبک اندروید بدانید

هرآنچه باید درباره سیستم عامل Pragati به عنوان نسخه سبک اندروید بدانید

هرآنچه باید درباره سیستم عامل Pragati به عنوان نسخه سبک اندروید بدانیدگوگل با همکاری یک شرکت هندی، سیستم عامل Pragati را توسعه داده و با یک گوشی ارزان وارد بازار کرده است. این سیستم عامل چیست و چه تفا..

سیستم عامل Pragatiهرآنچه باید درباره سیستم عامل Pragati به عنوان نسخه سبک اندروید بدانید

گوگل با همکاری یک شرکت هندی، سیستم عامل Pragati را توسعه داده و با یک گوشی ارزان وارد بازار کرده است. این سیستم عامل چیست و چه تفاوتی با اندروید دارد؟

Pragati OS، سیستم عامل جدیدی است که با همکاری گوگل و شرکت ریلاینس جیو توسعه پیدا کرده است. این سیستم عامل مبتنی بر اندروید برای نخستین بار روی گوشی JioPhone Next، گوشی ارزان قیمت تازه معرفی شده توسط شرکت ریلاینس جیو به کار رفته است. اگر شما هم کنجکاو هستید با سیستم عامل Pragati بیشتر آشنا شوید و بدانید که چه تفاوتی بین این نسخه با Android Go خود گوگل است، در ادامه این پست با ما همراه باشید.

تاریخچه کوتاهی از اندروید Go

گوگل در دسامبر سال ۲۰۱۷ از سیستم عامل Android Oreo Go Edition به عنوان نسخه سبک اندروید اوریو و طراحی شده مخصوص گوشی‌های ارزان قیمت بازار رونمایی کرد. از آن زمان، نسخه اندروید نصب شده روی گوشی‌های ارزان قیمت یک پسوند “Go” را هم یدک می‌کشد. اگرچه هنوز نسخه Go‌ اندروید ۱۲ عرضه نشده و ما منتظر آن هستیم.

به دنبال معرفی اندروید اوریو گو، شرکت‌های مختلفی از جمله نوکیا، آلکاتل، سامسونگ، لنوو و شیائومی (ردمی) گوشی‌ها و تبلت‌هایی را با این نسخه لایت اندروید معرفی و وارد بازار کردند. در حالی که این دستگاه‌ها فاقد هرگونه سفارشی‌سازی نرم افزاری هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز کند، برخی شرکت‌ها تصمیم گرفتند گوشی‌هایی با اندروید گو سفارشی وارد بازار کنند. گلکسی J2 Core و هواوی Y5 Lite 2018 دو نمونه از محصولاتی هستند که گرچه Android Go را اجرا می‌کنند، اما رابط کاربری سفارشی Experience UX سامسونگ و EMUI هواوی روی آن‌ها نصب است.

همین قضیه در مورد سیستم عامل Pragati روی گوشی JioPhone Next نیز صدق می‌کند؛ یک گوشی رده ابتدایی ساخت شرکت هندی ریلاینس جیو که با همکاری گوگل تولید شده است.

سیستم عامل Pragati با گوشی هندی JioPhone Next

سیستم عامل Pragati

به صورت پیش‌فرض روی گوشی رده ابتدایی JioPhone Next شرکت مخابراتی هندی ریلاینس جیو، سیستم عامل پراگاتی او اس نصب شده است. بر اساس یک پست وبلاگی از سوی گوگل، پراگاتی او اس نسخه بهینه شده اندروید است که تجربه کاربری بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در حالی که گوگل و ریلاینس جیو، پراگاتی را به عنوان یک سیستم عامل جدید تبلیغ می‌کنند، اما ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند که مستقیماً از اندروید گو به ارث برده است. بنابراین دور از ذهن نیست که بگوییم پراگاتی، آینده دور سیستم عامل اندروید گو است.

امکانات Pragati OS

در حالی که گوگل و شرکت هندی هرگز Pragati OS را نسخه سفارشی شده اندروید ۱۱ گو نمی‌دانند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این دو چه در ظاهر و چه در عملکرد کاملاً شبیه به یکدیگر هستند.

نشانه دیگر، حضور نسخه Go تمام اپلیکیشن‌های کاربردی اندروید گو از جمله Google Go ،Gallery Go ،Assistant Go و Camera Go در این سیستم عامل است. اما نکته جالب توجه، پشتیبانی دوربین گوشی JioPhone Next مجهز به این سیستم عامل از امکانات عکاسی جذابی مثل HDR، حالت شب و حالت پرتره است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.