تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر : 63223

هدست های گیمینگ

هدست های گیمینگ

هدست های گیمینگ صدای بازی‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر بازی است که می‌تواند هیجان را دو چندان کند. بسیاری از کاربران بازی‌ها یا به اصطلاح گیمرها، دوست دارند هنگام بازی خود را کاملا در شرا..

هدست های گیمینگ

صدای بازی‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر بازی است که می‌تواند هیجان را دو چندان کند. بسیاری از کاربران بازی‌ها یا به اصطلاح گیمرها، دوست دارند هنگام بازی خود را کاملا در شرایط آن قرار دهند و صداها یکی از آن شرایطی است که کیفیت آن می‌تواند روی کیفیت بازی تاثیر مستقیم بگذارد.

شنیدن دقیق صداهای موجود در بازی می‌تواند عملکرد بازیکن را هم تحت تاثیر قرار دهد و به فرد اجازه می‌دهد تا با حداکثر حواس خود، بازی کند. به همین خاطر است که بسیاری از گیمرها همیشه به دنبال یک هدست باکیفیت و قوی هستند که بتوانند با قرار گرفتن در شرایط عالی، قدرت مبارزه خود را افزایش دهند. در این مقاله قرار است به بررسی هدست های گیمینگ بپردازیم. پس اگر شما هم حساسیت بالایی روی بازی خود دارید و می‌خواهید بهترین تجربه را حین بازی داشته باشید، با ما همراه باشید.

هدست گیمینگ چیست و چه تفاوتی با هدست معمولی دارد؟

در حال حاضر، هدست‌های زیادی در بازار وجود دارند که کاربردهای مختلفی دارند. هدست های گیمینگ حرفه ای با ویژگی‌های مشابه هدست‌های معمولی با کیفیت بالا ساخته نمی‌شوند. در واقع هدست‌های معمولی هدست‌هایی هستند که بیشتر افراد هنگام قدم زدن یا گوش دادن به موسیقی از آن استفاده می‌کنند. هدست های گیمینگ با ویژگی‌های خاصی ساخته می‌شوند تا کیفیت تجربه کاربری گیمرها را بالا ببرند. پس اگر یک گیمر هستید که به بازی خود اهمیت بسیاری می‌دهید، بهتر است از هدست های گیمینگ استفاده کنید. در واقع، هر چقدر هم که کیفیت یک هدست معمولی بالا باشد، باز هم نمی‌تواند تجربه‌ای که هدست گیمینگ برایتان می‌سازد را به وجود آورد.

هدست های گیمینگ چه مزایایی دارند؟

در میان انواع هدست‌ها، هدست های گیمینگ حساسیت بالایی نسبت به صدا دارند و محیط بسته‌ای دارند که به گیمرها اجازه می‌دهد تک تک جزئیات صداها را احساس کنند. هدست های گیمینگ در مقایسه با هدست‌های معمولی دارای مزایای بیشتری برای قابلیت موقعیت‌یابی، پیدا کردن جهت صدا و تجربه بهتر در بازی‌های سه‌بعدی هستند.

تا چند سال پیش شاید این حرف را زیاد می‌شنیدید که میکروفون‌های هدست های گیمینگ کیفیت بالایی ندارند. اما در حال حاضر، کیفیت میکروفون و همچنین کیفیت صدای این هدست‌ها به قدری افزایش یافته است که هیچ‌کس نمی‌تواند هیچ ایرادی از آن‌ها بگیرد. پس اگر بازی‌های دسته جمعی را ترجیح می‌دهید، باید هنگام خرید هدست گیمینگ به میکروفون آن هم توجه کنید. چون هنگام انجام این بازی‌ها باید بتوانید از طریق نرم‌افزارهایی مانند اسکایپ، تیم‌اسپیک و… با بقیه هم‌تیمی‌های خود ارتباط بگیرید.

هدست های گیمینگ حرفه ای به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شما اجازه می‌دهند صدای صوتی فراگیر (surround) و مجازی را کاملا بشنوید. درست است که کیفیت همه هدست های گیمینگ با هم یکسان نیست، ولی در بیشتر موارد، با خرید هدست های گیمینگ کیفیتی بالاتر از هدست‌های معمولی را تجربه می‌کنید.

البته اگر با استفاده از کامپیوتر شخصی بازی می‌کنید، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار صدای فراگیر بدون توجه به نوع هدست خود، از صدای فراگیر لذت ببرید. اما اگر از ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن برای بازی کردن استفاده می‌کنید، فقط با استفاده از هدست های گیمینگ خواهید توانست از قابلیت صدای فراگیر بهره ببرید.

هدست های گیمینگ تنها برای بازی کردن مناسب نیستند. بلکه از آن‌ها می‌توانید برای صحبت کردن آنلاین یا حتی نوشتن با کمک صدا هم استفاده کنید. حتی شما با جمع کردن میکروفون هدست های گیمینگ می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان یک هدست معمولی به کار ببرید.

معایب هدست های گیمینگ چیست؟

اگر بخواهید از هدست های گیمینگ فقط برای بازی استفاده کنید، هیچ عیب و ایرادی نمی‌توانید از آن‌ها بگیرید. اما با توجه به اینکه این هدست‌ها تاکید زیادی روی باس دارند، گوش دادن موسیقی با آن‌ها ممکن است برایتان خسته‌کننده باشد. چون هدفون‌های معمولی که برای موسیقی طراحی شده‌اند، شدت باس را تنظیم می‌کنند و این در ایجاد یک تجربه موسیقی لذت‌بخش بسیار کمک‌کننده است.

هدست های گیمینگ روی ایجاد صدای فراگیر تمرکز می‌کنند اما هدفون‌های معمولی برای گوش دادن به موسیقی و بعضی دیگر برای پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی ساخته می‌شوند. پس به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که از هدست های گیمینگ برای کاربردی غیر از بازی استفاده کنید.

چرا باید هنگام بازی از هدست گیمینگ استفاده کنیم؟

گیمرها معمولا به دنبال هدستی هستند که بتوانند چندین ساعت پشت سر هم در روز به راحتی از آن استفاده کنند. بیشتر مردم به اندازه گیمرها از هدست استفاده نمی‌کنند. استفاده چهار یا حتی پنج ساعت متوالی از هدست در بین گیمرها یک اتفاق معمولی است. پس آن‌ها باید بتوانند از هدستی استفاده کنند که صدای فراگیری داشته باشد و باعث آزار و اذیت گوش‌هایشان نشود.

از طرفی گیمرها باید بدانند صدایی که در بازی می‌شوند، دقیقا از کدام سمت می‌آید و در اطرافشان چه می‌گذرد، پس صدای فراگیر برای بالا بردن کیفیت و عملکرد بازی بسیار ضروری است و یکی از آیتم‌های اصلی گیمرها به حساب می‌آید. مثلا شما به عنوان یک گیمر باید بتوانید صدای قدم‌های دشمن را از پشت سر خود بشنوید تا قبل از اینکه کشته شوید، واکنش نشان دهید.

هدست های گیمینگ

بهترین هدست های گیمینگ حرفه ای کدام است؟

همان‌طور که گفتیم، انتخاب یک هدست گیمینگ حرفه‌ای برای ایجاد یک تجربه عالی و هیجان‌انگیز بسیار ضروری است. پس اگر شما هم به دنبال یک هدست گیمینگ حرفه‌ای هستید، می‌توانید از لیست زیر که بهترین هدست های گیمینگ حرفه ای ۲۰۲۱ است، کمک بگیرید:

  • هدست گیمینگ بی سیم SteelSeries Arctis 7 (نسخه ۲۰۱۹)
  • Turtle Beach Ear Force Stealth 450
  • SteelSeries Arctis 5
  • HyperX Cloud Stinger Gaming
  • هدفون های بی سیم Bose QuietComfort 35 (سری دو)
  • هدست گیمینگ Sennheiser GAME ONE
  • هدست گیمینگ HyperX Cloud II
  • هدست گیمینگ ASTRO Gaming A10
  • هدست گیمینگ CORSAIR Void PRO RGB USB
  • هدست گیمینگ ONIKUMA Stereo

کلام آخر

صداها در عملکرد گیمر بسیار تاثیرگذار هستند و جنبه مهمی از بازی را پوشش می‌دهند. از طرفی اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید و در روز ساعت‌های زیادی را به بازی کردن اختصاص می‌دهید، بهتر است کمی به گوش‌هایتان بیشتر اهمیت دهید. استفاده از هدست‌ها باعث افزایش فشار صدا می‌شوند که به طور مستقیم به سمت پرده گوش هدایت می‌شوند. پس بهتر است از هدست‌های نرم با انعطاف‌پذیری خوب استفاده کنید. شما چه هدستی را برای بازی ترجیح می‌دهید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.