تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر : 64024

هایما S5 پلاس به زودی در ایران + مشخصات، امکانات رفاهی و قیمت

هایما S5 پلاس به زودی در ایران + مشخصات، امکانات رفاهی و قیمت

هایما S5 پلاس به زودی در ایران + مشخصات، امکانات رفاهی و قیمت هایما S5 پلاس به زودی توسط ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد. هایما اس ۵ جدید اکنون از تغییراتی در بخش فنی، طراحی بیرونی و داخ..

هایما S5 پلاس به زودی در ایران + مشخصات، امکانات رفاهی و قیمت

هایما S5 پلاس به زودی توسط ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد. هایما اس ۵ جدید اکنون از تغییراتی در بخش فنی، طراحی بیرونی و داخلی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

خبرها حاکی از آن است گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد به زودی مدل جدید هایما S5 را معرفی و به بازار عرضه کند. این کراس اوور مونتاژی بازار در نسخه جدید علاوه بر بخش فنی در بخش طراحی ظاهری و داخلی نیز تغییرات زیادی را تجربه کرده است. گفتنی است خودروسازان چینی طی سال‌های گذشته در طراحی خودرو به میزان چشمگیری پیشرفت کردند و توانستند در بازارهای جهانی آمار فروش بالایی را به دست آورند.

در واقع شرکت‌های چینی سخت در تلاشند تا طی همکاری با برندهای خارجی محصولات خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنند. در طرف دیگر نیز خودروسازان بزرگ جهان از اروپا، آمریکا و به ویژه ژاپن در چین خطوط مونتاژ پرتعدادی را تاسیس کردند تا در این بخش به یک معامله برد-برد دست پیدا کنند. چنین معامله‌هایی باعث شدند تا شرکت‌هایی نظیر هایما نیز ایجاد شود. نام برند هایما از ها/ما (HA/MA) گرفته شده که در واقع ترکیبی از نام شرکت‌های هاینان (Hainan) و مزدا ژاپن است.

هایما S5 پلاس

شرکت چینی هایما محصولات متنوعی چون انواع سواری سدان، ون و کراس اوور را تولید و به بازار عرضه می‌کند. گروه صنعتی ایران خودرو نیز طی همکاری با هایما در سال ۱۳۹۵ هایما S5 را مونتاژ و به بازار عرضه کرد. مدتی پس از آن نیز شاهد عرضه مدل بزرگ‌تر آن با نام هایما اس ۷ به بازار بودیم.

قبل از شروع موج جدید تحریم‌ها و قبل از ممنوع شدن واردات خودرو در سال ۱۳۹۷ و همچنین پیش از افزایش نرخ دلار، محصولات هایما در بازار ایران همانند شاسی بلندهای مدیران خودرو یعنی چری تیگو ۷ و ام وی ام ایکس ۳۳ یا حتی جک اس ۵ کرمان موتور مورد استقبال قرار نمی‌گرفتند.

البته ایران خودرو هایما S5 را با موتور قدرتمندتری نسبت به ام وی ام ایکس ۳۳ و در تعداد محدود پیش فروش کرد. در واقع در آن زمان فرصت عرضه عمومی مناسب این خودرو فراهم نشده بود. هایما اس ۷ نیز در ابتدا با موتور ضعیف تنفس طبیعی به بازار عرضه شد و خریداران به دلیل ایرادات منفی از آن ناراضی بودند، اما پس از مدتی موتور توربوشارژ و بهبود شرایطی کیفی باعث شد تا این خودرو آمار فروش بهتری را به ثبت برساند.

هایما در سال ۲۰۱۸ چهره کراس اوور S5 خود را تغییر داد و این خودرو اکنون نسبت به مدل موجود در بازار ایران متفاوت به نظر می‌رسد. اکنون خبرها حاکی از آن است ایران خودرو قصد دارد این خودرو را با نام هایما S5 پلاس در سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه کند. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات هایما اس ۵ جدید آشنا کنیم.

مشخصات هایما S5 پلاس

بخش طراحی بیرونی

هایما S5 پلاس

در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ‌ها و جلوپنجره جذابی هستیم که البته به نظر می‌رسد طراحان هایما آنها را از هیوندای سانتافه و توسان مدل ۲۰۱۸ الهام گرفته‌اند. به طور کلی ظاهر هایما S5 جدید نسبت به نسخه موجود در بازار ایران متفاوت به نظر می‌رسد و می‌توان گفت در این خودرو به نوعی تغییر نسل رخ داده است.

چراغ‌های جلو بخش بزرگی از لبه کاپوت را پوشانده‌اند، اما دارای پهنای کمی بوده تا ظاهر هایما S5 جدید اسپرت‌تر از قبل به نظر برسد. طراحان از طرح مشبک با نقطه‌های فلزی در جلوپنجره استفاده کردند که توانسته نمای لوکسی را در این کراس اوور چینی به وجود آورد. این خودرو از حفره‌های بزرگ برای مه‌شکن‌های دو طرف بهره می‌برد و قسمت بزرگی از سپر نیز با عناصر پلاستیکی سیاه رنگ تزئین شدند. این سبک در سپر عقب و رکاب‌های جانبی هایما اس ۵ جدید نیز به چشم می‌خورد.

هایما S5 پلاس

از آنجایی که مدل جدید و قدیم هایما اس ۵ از پلتفرم مشابه‌ای بهره می‌برند، در نمای کناری شاهد تفاوت خاصی نیستیم. هایما S5 پلاس اکنون از رینگ‌های ساده‌تری بهره می‌برد، اما سایز چرخ‌ها همان ۱۷ اینچ است.

نمای عقب هایما S5 پلاس نیز نسبت به قبل کاملا تغییر پیدا کرده است. برای مدل جدید چراغ‌های باریک در نظر گرفته شده که به نسل اول نیسان جوک نیز شباهت دارد. چراغ خطرهای قرمز رنگ در دو طرف بدنه نیز اکنون از داخل سپر به بدنه انتقال پیدا کرده که باعث شده ترکیبی ناهماهنگی به وجود آید. البته حجم‌دهی بدنه در گلگیرها، اطراف چراغ‌های عقب و جایگاه ویژه نصب پلاک باعث شده تا طراحی کلی خودرو قابل قبول باشد.

هایما S5 پلاس

به طور کلی با توجه به اینکه این کراس اوور توسط یک خودروساز چینی طراحی شده و احتمالا قیمت آن نیز در بازه ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود باید طراحی کلی هایما S5 پلاس را قابل قبول دانست. بدون شک هایما اس ۵ جدید نسبت به قبل جذاب‌تر و زیباتر شده است و تصاویر منتشر شده به خوبی این موضوع را نشان می‌دهند. هایما اس ۵ جدید دارای ۴۳۵۸ میلی‌متر طول، ۱۸۲۳ میلی‌متر عرض و ۱۶۳۰ میلی‌متر ارتفاع است. همچنین فاصله محوری آن نیز به ۲۶۳۰ میلی‌متر می‌رسد.

بخش طراحی داخلی

هایما S5 پلاس

هنگام ورود به کابین هایما S5 پلاس با نگاه به نمای داشبورد و چیدمان بخش‌های مختلف روی آن متوجه خواهیم شد که این خودرو در بخش داخلی نیز کاملا نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است. اکنون جایگاه نمایشگر و خروجی‌های هوا برای تهویه از طراحی زیباتری بهره می‌برند، اما نسبت به مدل‌های رو دنیا در سطح مناسبی قرار ندارند و از لحاظ ابعاد کمی ناهماهنگ به نظر می‌رسند.

هایما S5 پلاس

طراحان برای این خودرو یک دسته دنده بزرگ و قدیمی در نظر گرفتند. کلیدهای کاربردی همانند ترمز دستی برقی به دسته‌دنده نزدیک‌تر شدند و نسبت به قبل دسترسی بهتری را ارائه می‌دهند. فرمان نیز دارای ترکیب قابل قبولی بوده و در کنار پنل دیجیتال توانسته ظاهر یک کراس اوور مدرن را به وجود آورد. تفاوت خاصی در صندلی‌های هایما S5 جدید با نسخه‌های قبلی دیده نمی‌شود و کماکان از چرم مصنوعی با ابعاد متناسب با سرنشینان بالغ بهره می‌برند.

هایما S5 پلاس

به طور کلی نمای داخلی این کراس اوور چینی قابل قبول است و این خودرو از لحاظ زیبایی بخش‌های کابین در سطح ام وی ام ایکس ۳۳ مدیران خودرو قرار دارد. البته کابین این خودرو پرزرق و برق بوده که برای علاقه‌مندان برای طراحی مینیمال و جاافتاده جذابیتی به همراه نخواهد داشت.

مشخصات فنی

هایما S5 پلاس

طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت هایما منتشر شده می‌توان گفت هایما S5 پلاس با دو موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۵ لیتری توربوشارژ روانه بازار خواهد شد. مدل پایه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. هایما اس ۵ توربو مشابه نسخه‌ای که در بازار ایران حضور دارد نیز می‌تواند قدرتی برابر با ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور ۲۲۳ نیوتن‌تر را تولید کند. متوسط مصرف سوخت این دو مدل ۷ تا ۸ لیتری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. این پیشرانه‌ها از استاندارد آلایندگی یورو ۵ نیز بهره می‌برد.

هایما اس ۵ در بازارهای جهانی به یک گیربکس اتوماتیک CVT و سیستم انتقال نیرو به محور جلو مجهز شده است. در ایران نیز اخیرا خبرهایی از نصب گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته روی هایما اس ۵ توسط ایران خودرو خبرهایی منتشر شده که منابع نزدیک به ایران خودرو خراسان نیز آن را تایید کرده‌اند.

امکانات رفاهی

هایما S5 پلاس

تصاویری که از هایما S5 پلاس منتشر شده نشان می‌دهند که این خودرو از رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچی آلومینیومی با لاستیک‌های به پهنای ۲۱۵ میلی‌متر بهره می‌برد. از امکانات این کراس اوور چینی در مدل مجهز به موتور توربوشارژ می‌توان به پنل دیجیتال پشت فرمان، حسگر باد تایرها، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، تهویه مطبوع خودکار، صندلی برقی برای سرنشینان جلو، کروز کنترل، سانروف، رابط بلوتوث برای تماس تلفنی نمایشگر لمسی ۷ اینچ همراه ناوبری ماهواره‌ای و درگاه USB اشاره کرد.

هایما S5 پلاس

هایما S5 توربوشارژ در بخش فنی و ایمنی نیز از سیستم حفظ خودرو در سربالایی (HAS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD) و ترمز ضد قفل (ABS) بهره می‌برد. مدل فول آپشن این خودرو نیز به ۴ ایربگ برای راننده و سرنشین و همچنین دو کیسه هوای جانبی پرده‌ای مجهز خواهد بود. علاوه بر این، این کراس اوور چینی از حسگر ویژه پارک، دوربین عقب و دید ۳۶۰ درجه (دوربین پرنده) نیز برخوردار خواهد بود.

قیمت احتمالی و رقبا

هایما S5 پلاس

هایما S5 پلاس از لحاظ فنی در سطح بالاتری از ام وی ام ایک ۳۳ قرار دارد. اگر ایران خودرو این کراس اوور چینی را همانند قبل با پیشرانه توربوشارژ به تولید برساند برای چری تیگو ایکس ۵۵ مدیران خودرو رقیب سرسختی خواهد بود. همچنین احتمالا این خودرو حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. گفتنی است هایما S5 توربو شارژ اتوماتیک در بازارهای خارج از چین با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار عرضه می‌شود و در نسخه فول آپشن نیز قیمت آن به ۱۷ هزار دلار خواهد رسید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.