تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 65998

هایما ۸S ، شاسی بلند جدید ایران خودرو در ایران + مشخصات، امکانات و عکس

هایما ۸S ، شاسی بلند جدید ایران خودرو در ایران + مشخصات، امکانات و عکس

هایما ۸S ، شاسی بلند جدید ایران خودرو در ایران + مشخصات، امکانات و عکس هایما ۸S به عنوان شاسی بلند جدید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات جدیدترین..

هایما ۸S ، شاسی بلند جدید ایران خودرو در ایران + مشخصات، امکانات و عکس

هایما ۸S به عنوان شاسی بلند جدید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات جدیدترین شاسی بلند هایما آشنا می‌شویم.

خبرها حاکی از آن است گروه خودروسازی ایران خودرو قصد دارد جدیدترین شاسی بلند هایما با نام هایما ۸S را در سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه کند. همچنین این خودروساز به زودی تست‌های جاده‌ای این خودرو را آغاز خواهد کرد. در ادامه شما را با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جدید ایران خودرو آشنا خواهیم کرد.

هایما ۸S به عنوان جدیدترین شاسی بلند این خودروساز چینی محسوب می‌شود که ابعاد آن از هایما اس ۵ کمی بزرگ‌تر و از هایما اس ۷ پلاس کمی کوچک‌تر است. در واقع این خودرو در جایگاه قوی‌ترین و لوکس‌ترین محصول هایما برای بازار ایران قرار خواهد گرفت و با محصولاتی نظیر لاماری آرین موتور و کراس اوور جدید مکث موتور به رقابت خواهد پرداخت.

مشخصات هایما ۸S

بخش طراحی

هایما 8S

هایما ۸S از لحاظ ظاهری با هایما اس ۷ و اس ۵ موجود در بازار ایران متفاوت است، اما طراحان در نمای جلو از ویژگی‌های طراحی نسل دوم هایما اس ۵ استفاده کردند. در نمای جلو این خودرو شاهد جلوپنجره با گرافیک کهکشانی هستیم که از عناصر کرومی بهره می‌برد. همچنین چراغ‌های دو قسمتی این خودرو نیز به نسل دوم هایما اس ۵ شباهت دارد.

هایما 8S

در نمای کناری این خودرو طراحی سقف با شیب معکوس همانند خودروهای کوپه جلب توجه می‌کند. چراغ‌های عقب به هم پیوسته با گرافیک داخلی جذاب و دو اگزوز بزرگ در قسمت پایینی سپر عقب باعث شدند تا این شاسی بلند جدید هایما از طرح کلی اسپرت و جذابی برخوردار شود.

هایما 8S

طبق گفته کارشناسان نمای جلوی این خودرو با الهام از زبان طراحی محصولات هیوندای طراحی شده و طراحان در طراحی نمای عقب نیز به ویژه حالت چراغ‌ها و قاب مشکی رنگ پیوندی از محصولات پژو الهام گرفتند، اما با این وجود می‌توان گفت هایما ۸S یک شاسی بلند پویا و جذاب بوده و جزو خودروهای کپی‌کاری شده ناهماهنگ محسوب نمی‌شود.

بخش طراحی داخلی

هایما 8S

هایما برای کابین فضای اسپرتی را ایجاد کرده تا بتواند نگاه مشتریان جوان را به خود جلب کند. در واقع عناصری چون غربیلک فرمان دی‌کات و استفاده مناسب از تزئینات کرومی باعث شده تا طراحان در این بخش موفق ظاهر شوند.

همچنین طراحی کابین این خودرو به سیستم طراحی i-cockpit پژو شباهت زیادی دارد. پنل وسط داشبورد در بخش دسته دنده و سیستم تهویه نیز طراحی پژو ۳۰۰۸ را تداعی می‌کند. دریچه‌های تهویه نیز مشابه لامبورگینی اوروس است.

هایما 8S

هایما این شاسی بلند را روی پلتفرم جدید و ماژولار خود توسعه داده است. از این رو طول هایما ۸S حدود ۴۵۶۵ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۵۰ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۶۸۲ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز ۲۷۰۰ میلی‌متر است.

امکانات

هایما 8S

تیپ فول هایما ۸S از امکانات ایمنی و رفاهی مختلفی چون بلوتوث، سیستم مالتی مدیا، سنسور نور و باران، دی لایت، رادار نقطه کور، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنور پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل هرزگردی، سقف پانوراما، ایربگ‌های جلو و کناری و پرده‌ای بهره می‌برد.

مشخصات فنی و قیمت

هایما 8S

در حالی که بسیاری از محصولات چینی با پیشرانه ۱.۵ لیتری به بازار عرضه می‌شود، هایما ۸S به یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این شاسی بلند جدید هایما به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۷.۲ لیتری را به همراه دارد. همچنین می‌تواند ظرف مدت ۷.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا کند. این خودرو در مدل اتوماتیک در بازار چین با قیمت ۱۴ هزار و ۱۱۰ دلار تا ۱۹ هزار و ۷۷۰ دلار به فروش می‌رسد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.