تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۰۸
کد خبر : 73464

هایما ۷X-E معرفی شد؛ نسخه برقی مینی ون جدید ایران خودرو

هایما ۷X-E معرفی شد؛ نسخه برقی مینی ون جدید ایران خودرو

هایما ۷X-E معرفی شد؛ نسخه برقی مینی ون جدید ایران خودروهایما ۷X-E یک مینی ون الکتریکی جذاب با قیمت ۲۲ هزار دلار است که نسخه برقی ۷X محسوب می‌شود. در ادامه با این خودرو برقی یا همان MPV الکتریکی خوش سا..

هایما ۷X-E معرفی شد؛ نسخه برقی مینی ون جدید ایران خودرو

هایما ۷X-E یک مینی ون الکتریکی جذاب با قیمت ۲۲ هزار دلار است که نسخه برقی ۷X محسوب می‌شود. در ادامه با این خودرو برقی یا همان MPV الکتریکی خوش ساخت که شاید به کشور ما هم بیاید بیشتر آشنا می‌شویم.

اگر از بازدیدکنندگان نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ بوده باشید، حتما از نزدیک با مینی ون جذاب هایما ۷X آشنا شده‌اید. این خودرو با امکانات کاملا راضی کننده در کنار ظاهری زیبا و قیمت رقابتی، حسابی در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب خوش درخشید و توانست توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

هایما 7X-E - هایما 7X

تصاویر اختصاصی گجت نیوز از مینی ون هایما ۷X

شرکت چینی هایما به تازگی نسخه الکتریکی این MPV جذاب را معرفی کرده است که با توجه به قطعی شدن حضور مدل بنزینی آن در ایران، شاید هایما ۷X-E بتواند به بازار خودرو کشور ما راه پیدا کند و لقب اولین خودرو الکتریکی چینی را بدست بیاورد. به هر حال با احتمال بالا می‌توان گفت که شاید این MPV را به زودی در خیابان‌های ایران ببینیم پس بدون توضیح اضافه به سراغ آن می‌رویم و در ادامه به تمامی زوایای هایما ۷X-E برقی نگاهی خواهیم داشت.

نگاهی دقیق به هایما ۷X-E

هایما 7X-E

در ابتدا باید بگوییم که این مینی ون چینی (در هر دو نسخه) به طور اختصاصی برای رقابت با دانگ فنگ فورتینگ یوتینگ (Forthing Youting) ساخته شده است اما با جاه طلبی بیشتر!

هایما 7X-E - دانگ فنگ فورتینگ یوتینگ

مینی ون دانگ فنگ فورتینگ یوتینگ

شاید در نگاه اول این خودرو با همزاد بنزینی خود هیچ تفاوتی نداشته باشد اما اگر کمی دقت کنید، می‌توانید تفاوت‌های آن‌ها را پیدا کنید. در نمای جلویی خودرو با یک جلو پنجره یک تکه طرف هستیم چرا که خودروهای الکتریکی به گردش هوا در قسمت کاپوت هیچ نیازی ندارند.

هایما 7X-E - هایما 7X

هایما ۷X یا همان نسخه بنزینی

اما اگر از این موضوع عبور کنیم، تقریبا می‌توان گفت که هایما ۷X-E با X7 هیچ تفاوتی ندارد. ابعاد این خودرو برابر ۴۸۱۵ میلی متر طول، ۱۸۷۴ میلی متر عرض و ۱۷۲۰ میلی متر ارتفاع است که در کنار فاصله محوری ۲۸۶۰ میلی متری، خیال شما را از یک فضای بزرگ در داخل کابین راحت می‌کند. به علاوه رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی ۵ پره هم در زیر هایما ۷X-E دیده می‌شود.

طراحی کابین برای ۷ سرنشین و صندلی کاپیتانی

هایما 7X-E

تصاویر به کابین هایما ۷X مربوط می‌شوند.

در حال حاضر هیچ عکسی از نمای کابین هایما ۷X-E منتشر نشده است اما طبق اطلاعات لو رفته می‌دانیم که کابین این مینی ون زیبا در نسخه الکتریکی، کمی از کلاسیک بودن فاصله گرفته است و تقریبا اسپرت شده.

هایما 7X-E - هایما 7X

اما نمایشگر دیجیتال دوال اسکرین ۱۲.۳ اینچی همچنان در سر جای خود قرار دارد و فرمت صندلی‌های ۲+۲+۳ هم حفظ شده است و باز هم می‌توان صندلی های کاپیتانی را انتظار داشته باشیم.

هایما 7X-E

تصاویر صندلی های کاپیتانی در ردیف دوم

همچنین از آنجایی که در هایما ۷X-E با یک مینی ون برقی طرف هستیم، انتظار می‌رود که اهرم تعویض دنده هم جای خود را به یک سلکتور چرخان معمولی بدهد که با این کار، کنسول وسط کاملا خالی می‌شود.

هایما 7X-E - هایما 7X

البته که کنسول وسط و داشبورد این خودرو در نسخه بنزینی هم اصلا شلوغ نیست و تقریبا طراحی نرمی را از خود نشان می‌دهد.

هایما 7X-E

تصاویر صندلی های ردیف سوم

در ردیف سوم خودرو هم به نظر تغییر خاصی را شاهد نباشیم و باز هم همان فضای بزرگ با جالیوانی‌های اختصاصی و دریچه‌های سیستم تهویه هوا را مشاهده کنیم.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

هایما 7X-E

شرکت هایما تصمیم گرفته است تا نمای ساده خودرو را با ارائه‌ی نمایشگاهی از تجهیزات جبران کند. مهم‌ترین آپشن این خودرو به سیستم پارک اتوماتیک حافظه دار مربوط می‌شود و در ادامه به مواردی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار و دستیار کنترل باقی ماندن بین خطوط، رادار نقطه کور و رادار تشخیص ترافیک از پشت RTCA، شش ایربگ، ترمز های اضطراری و سیستم جلوگیری از تصادف، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش و نهایتا به دستیار باقی ماندن در سربالایی و سرپایینی می‌رسیم.

مشخصات فنی، قیمت هایما ۷X-E و شعاع حرکت ۵۰۰ کیلومتری

هایما 7X-E

خودروهای خانوادگی باید بالانس بهینه بودن و داشتن حداقل قیمت را رعایت کنند. هرچند که در حال حاضر خودروهای الکتریکی با شعاع پیمایش ۷۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتری در بازار جولان می‌دهند اما هایما برای کاهش هزینه ها تصمیم گرفته است تا شعاع حرکتی هایما ۷X-E را به ۵۰۰ کیلومتر محدود کند که احتمالا این عدد در تست‌های واقعی هم کمتر از عدد تبلیغاتی باشد.

هایما 7X-E

به علاوه بد نیست بدانید که شرکت CATL که یکی از بهترین باتری سازان چینی است، وظیفه ساخت باتری‌های این مینی ون برقی را به عهده دارد و این باتری‌ها از نوع باتری‌های لیتیومی NP سه گانه هستند که احتمالا با ظرفیتی بین ۹۰ تا ۱۰۵ کیلو وات ساعت به میدان بیایند.

هایما 7X-E

همچنین قیمت این MPV برقی هم هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما برخی از منابع از برچسب قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار یوان یعنی تقریبا ۲۲ تا ۲۹ هزار دلار خبر می‌دهند. به علاوه شرکت هایما در مورد موتورهای الکتریکی این نسخه هم حرف خاصی نزده است اما انتظار داریم که با دو موتور الکتریکی در بالاترین تریم و در تریم استاندارد با یک موتور الکتریکی در محور عقب رو به رو شویم که قدرت ۲۰۰ اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد.

هایما 7X-E - هایما 7X
هایما 7X-E - هایما 7X
هایما 7X-E - هایما 7X
هایما 7X-E - هایما 7X

به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا مینی ون هایما ۷X-E می‌تواند رقبانی مثل دنزا D9 یا دانگ فنگ فورتینگ یوتینگ را شکست دهد یا خیر!

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

هایما ۷X ، مینی ون جذاب و مدرن جدید بازار ایران در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد

هایما ۸S ، شاسی بلند جدید ایران خودرو رونمایی شد + عکس و مشخصات

مکث موتور در نمایشگاه خودرو تهران از خودرو تیارا و کلوت اتوماتیک رونمایی کرد

ملاقات با نسخه آفرودی پیکاپ کلوت مکس موتور در نمایشگاه خودرو تهران

ایران خودرو محصولات جدید هایما را به نمایشگاه خودرو تهران آورد

تهیه شده در وبسایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.