تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۳:۳۶
کد خبر : 584567

نیسان روگ 2022 با 201 اسب بخار از راه رسید + ویدیو

نیسان روگ 2022 با 201 اسب بخار از راه رسید + ویدیو

نیسان روگ 2022 با 201 اسب بخار از راه رسید + ویدیو کراس اوور نیسان روگ 2022 با پیشرانه پرتوان 201 اسب بخاری و امکانات مختلف، گزینه‌ای جالب توجه در کلاس خود است. در ادامه به جزئیات این شاسی بلند می‌پردازیم. پرفروش‌ترین شاسی بلند نیسان در آمریکا یعنی نیسان روگ امسال بهبود عمده‌ای نسبت به

نیسان روگ 2022 با 201 اسب بخار از راه رسید + ویدیو

کراس اوور نیسان روگ 2022 با پیشرانه پرتوان 201 اسب بخاری و امکانات مختلف، گزینه‌ای جالب توجه در کلاس خود است. در ادامه به جزئیات این شاسی بلند می‌پردازیم.

پرفروش‌ترین شاسی بلند نیسان در آمریکا یعنی نیسان روگ امسال بهبود عمده‌ای نسبت به گذشته پیدا می‌کند اما تغییر آن به گونه‌ای نیست که از همان ابتدا بلافاصله به چشم بیاید. اول از همه، زیر کاپوت آن یک پیشرانه کاملاً جدید 1.5 لیتری 3 سیلندر خطی توربوشارژ قرار گرفته است؛ یک پیشرانه کوچک ولی به اندازه کافی پرتوان که خروجی نیسان روگ 2022 را افزایش و مصرف سوخت آن را کاهش می‌دهد.

نگاهی به نیسان Rogue جدید، کراس اوور ژاپنی همه‌کاره

این پیشرانه جدید از همان فناوری تراکم متغیر پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ نیسان برخوردار است. پیشرانه 4 سیلندر مذکور پیش‌تر برای سدان آلتیما به عنوان آپشن و برای کراس اوورهای اینفینیتی QX50 و QX55 به صورت استاندارد ارائه شده است. اساساً تغییر نسبت تراکم این امکان را برای این پیشرانه جدید 1.5 لیتری فراهم کرده است تا قدرت بیشتری را در دور موتور پایین به تولید برساند و سوخت کمتری را هنگام گشت و گذار مصرف کند.

در نتیجه تلاش‌های نیسان، پیشرانه 3 سیلندر نیسان روگ 2022 می‌تواند 201 اسب بخار قدرت و 305 نیوتون متر گشتاور تولید کند. به این ترتیب، این پیشرانه 20 اسب بخار قدرت و 60 نیوتون متر گشتاور بیشتری را نسبت به پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی نیسان روگ 2021 تولید می‌کند.

علاوه بر این، مصرف سوخت این شاسی بلند در سیکل ترکیبی هم کمتر شده است. مدل پایه دیفرانسیل جلوی روگ جدید در شهر، بزرگراه و ترکیبی از هر دو به ترتیب 7.8 لیتر، 6.3 لیتر و 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. مدل بالارده تمام چرخ محرک پلاتینیوم روگ طبیعتاً پرمصرف‌تر است و در شهر، بزرگراه و ترکیبی از هر دو به ترتیب 8.4 لیتر، 6.9 لیتر و 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌سوزاند. با این حال، همچنان نسبت به مدل‌های بالارده هوندا CR-V و تویوتا راو 4 کمتر سوخت مصرف می‌کند.

نیسان روی گیربکس متغیر پیوسته روگ دوباره کار کرده است تا مکمل پیشرانه توربوشارژ باشد و هرچند تغییرات صورت‌گرفته چندان چشمگیر نیستند، اما در کل گیربکس را روان‌تر و بی‌سر و صداتر از قبل کرده‌اند. این خودروساز ژاپنی پدل شیفتر هم برای این شاسی بلند در نظر گرفته است ولی گیربکس می‌تواند خودش بی‌دردسر کارها را انجام بدهد.

نمای عقب نیسان روگ 2022

نیسان روگ 2022 خیلی سریع نیست ولی قدرت آن در شتاب‌گیری در مقایسه با مدل 2021 آشکار است. در واقع شاید پدال گاز کمی بیش از حد حساس باشد و تکانی ناگهانی را قبل از اینکه دوباره آرام شود به دنبال بیاورد. رانش میانه هم قابل قبول و قطعاً به هر شکلی بهتر از پیشرانه 2.5 لیتری قبلی است. با این حال، بهترین ویژگی پیشرانه جدید روگ این است که اوج‌ها و فرودهای عجیب و غریب پیشرانه قبلی را ندارد و صرف نظر از تکان اولیه که گفته شد، توزیع گشتاور مناسب است.

در ضمن این پیشرانه جدید بر خلاف سایر پیشرانه‌های 3 سیلندر کم‌حجم کمتر سر و صداهای شدید و لرزش‌های ناخواسته را چه هنگام شتاب‌گیری و چه در دور موتور پایین به وجود می‌آورد. سیستم تعلیق نیسان روگ جدید هم تعادل خوبی از راحتی شهر بدون حالت شناوری آزادراه را به دنبال می‌آورد و فرمان هم به خوبی تنظیم شده است؛ طوری که به اندازه کافی وزن دارد اما بازخورد زیادی نشان نمی‌دهد.

کابین نیسان Rogue جدید

البته اکثر خریداران روگ شاید به این نکات توجه نکنند. چیزی که بیشتر برای خریداران اهمیت دارد، لیست بلند و بالای فناوری‌های کمک‌راننده استاندارد این شاسی بلند ژاپنی است. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از لاین، رصد نقطه کور و هشدار نزدیک‌شدن سایر خودروها از عقب اشاره کرد. تمام مدل‌های نیسان روگ 2022 به جز مدل پایه S از فناوری پیشرفته ProPilot Assist نیسان بهره می‌برند که ترکیبی از کروز کنترل تطبیقی و سیستم فعال حفظ خودرو در لاین را ارائه می‌کند.

سیستم چندرسانه‌ای نیسان روگ دست‌نخورده باقی مانده و این کراس اوور کامپکت همچنان یک تاچ‌اسکرین 8 اینچی با همان سیستم اطلاعات و سرگرمی تقریباً از مد افتاده نیسان را دارد. یک نمایشگر 9 اینچی هم به عنوان آپشن برای مدل SL و به صورت استاندارد برای مدل پلاتینیوم موجود است، هرچند از لحاظ نرم‌افزاری تفاوتی با نمایشگر دیگر ندارد. البته امکان اتصال بی‌سیم اپل کارپلی به نمایشگر 9 اینچی مهیا شده و مدل پلاتینیوم دارای صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی به همراه نمایشگر هدآپ آپشنال است.

نمایشگر نیسان Rogue جدید

همان‌طور که انتظار می‌رود، مدل پلاتینیوم نیسان روگ 2022 از تمام امکانات اضافی بهره‌مند است؛ از صندلی‌های گرم و نرم Zero Gravity با روکش چرم و سقف پاناروما گرفته تا گرمکن صندلی‌ها و فرمان. این شاسی بلند به صورت کلی کابین خیلی دلنشینی دارد و بدنه مربعی آن در ظرفیت بار کلی آن هم تاثیر گذاشته است؛ اگرچه با حجم 2000 لیتری در حد وسط بین تویوتا راو 4 و هوندا CR-V قرار می‌گیرد.

همه مدل‌های نیسان روگ 2022 کمی گران‌تر از قبل شده‌اند. مدل پایه این کراس اوور ژاپنی با قیمت 28,445 دلار عرضه می‌شود. سفارش سیستم تمام چرخ محرک هم برای تمام تریم‌ها 1,500 دلار هزینه دارد و مدل بالارده تمام چرخ محرک پلاتینیوم 39,725 دلار قیمت‌گذاری شده است. تریم‌های میان‌رده SV و SL نیز در محدوده قیمتی بین 30 تا 35 هزار دلار قرار می‌گیرند و احتمالاً پرفروش‌ترین تریم‌ها خواهند بود.

فضای داخلی نیسان Rogue جدید

همچنین بخوانید:۱۵ مورد از بهترین خودروهای نیسان در کل دوران

نسل سوم کراس اوور کامپکت نیسان روگ صاف و پوست‌کنده است. این SUV ژاپنی جذاب‌ترین، لوکس‌ترین و خوش‌رکاب‌ترین کراس اوور کامپکت موجود نیست و بر خلاف بسیاری از رقیب‌های خود، پیشرانه هیبرید یا پلاگین هیبرید برای آن ارائه نشده است. با وجود این، نیسان روگ 2022 محصولی همه‌کاره به حساب می‌آید که در هیچ زمینه‌ای ضعف ندارد. این احتمالاً باعث می‌شود که همچنان پرفروش‌ترین شاسی بلند نیسان باقی بماند و پیشرانه توربوشارژ جدید آن نیز جذابیت آن را دوچندان می‌کند.

گالری تصاویر نیسان روگ 2022

نیسان روگ 2022
نمای کناری نیسان روگ 2022
رینگ نیسان روگ 2022

جلوپنجره نیسان روگ 2022
چراغ عقب نیسان روگ 2022
نمای عقب نیسان روگ 2022

فضای داخلی نیسان روگ 2022
کابین نیسان Rogue جدید
فضای داخلی نیسان روگ 2022

نمایشگر نیسان روگ 2022
صندوق عقب نیسان Rogue جدید
فضای داخلی نیسان Rogue جدید

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.